Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Helt enig med deg i at dette er foreldrenes ansvar. Vi satt og gapte, både mannen min og jeg, da vi så innslaget fra Hemsedal! Hva slag foreldre lar 15-åringer dra på heisatur i nyttårshelgen??

Ikke gru deg, fei, som du ser i denne tråden er de fleste 15-åringer ikke beruset på nyttårsaften! Det er kjempegøy med store barn!

mvh

Problemet med slike turer til Hemsedal da jeg gikk på videregående, var at invitasjonene kom til skolen, og det var dermed mange foreldre som trodde at dette var turer organisert av skolen, og at det dermed var voksne med. Kanskje naivt, men slik kunne det faktisk framstå.

Det siste året jeg gikk på videregående fikk alle under 18 år sendt brev hjem (i posten, adressert til foresatte), med informasjon om hva en slik tur egentlig går ut på, og med understreking om at ikke skolen har ansvaret.

Jeg tror nok det var en del foreldre som fikk opp øynene da, og nektet sine håpefulle og dra. Mens noen ungdommer får jo lov til "alt"..

Skrevet

På nyttårsaften er det vanlig at 15 åringene får være så lenge ute. Vi er tre foreldrepar som har blitt enige om at det er greit denne ene dagen i året. Jentene dro ikke helt ned til sentrum men til et sted litt unna oss der det er mye festing.

Det er absolutt vanlig at 15-16 åringer ikke er edrue verken på nyttårsaften eller i vanlige helger. Heldigvis er våre jenter foreløpig veldig anti alkohol og glade er vi for det.

Tror du/dere virkelig at 15 åringene deres er anti-alkohol?! Jees..dere er nok litt blåøyde ja;9 De kan jo drikke selv om de ikke er fulle! Må ikke slippe tøylene for fort, tro meg, de er bare veeldig flinke til å skjule det. Foreldre har en tendens til å tro hva som helst,-bare barna deres sier det foreldrene VIL høre;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...