Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pingo

Jeg var til kontroll i går, 16.uke. Pga komplikasjoner i tidl. svangerskap har jeg alle kontroller på sykehuset hvor jeg bor, noe som medfører at jeg aldri vet hvilken lege jeg får, det varierer. Pga forhistorie som bl.a. omfatter omfattende seksuelle overgrep, spontanaborter og en DVP i forrige sv.skap, er jeg engstelig for en hel masse med ting både fysisk og psysisk, noe jeg har fortalt om på sykehuset. Jordmoren er fantastisk, men så er det disse legene da... I går møtte jeg en fyr som var informert om min situasjon på forhånd, men han var så arrogant og nedlatende at jeg aldri fikk spurt ordentlig om det jeg lurte på, jeg ville bare ut derfra fortest mulig.

Det er mulig at jeg overreagerer her, men er det f.eks. vanlig å svare et spørsmål om hvorvidt jeg har bekkenløsning med å gi meg en brosjyre "les denne"? Eller å kjapt avfeie min engstelse over sterke kramper i magen med luftsmerter? Min bekymring der har jo vært at kroppen forsøker å støte fra seg barnet (noe jeg selvsagt ikke turde si, ville bare gråte), men han så ikke ut til å vurdere noe i det hele tatt, han behandlet meg bare som en imbesill hypokonder. Det er vel sikkert luftsmerter, men det var måten han sa det på da... så bråkjekt og skråsikkert.

Tdligere har jeg alltid fått UL når jeg har vært der, men det gjorde han ikke i går (jeg vet at jeg ikke har rett på det, så jeg maste jo ikke da).

Resultatet er nå at jeg er blitt langt mer engstelig enn jeg var før jeg var der, og veldig i tvil om hva jeg skal gjøre videre... Akkurat nå klarer jeg ikke angang å tro på at jeg faktisk har noe levende inne i meg lenger.

Føler meg altså tråkket på, men vet ikke helt....

forvirret

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21243-%C3%A5-forholde-seg-til-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det var synd att du upplevde denna doktor så arrogant och nedlåtande. Jag förstår om du blev sårad av detta och nu inte mår bra. Dina tidigare livserfarenheter gjör givetvis att du är extra känslig och sårbar inför sådant bemötande. Bra att du har en fin jordmor som kanske kan ge dig extra stöd under graviditeten. Jag tycker att du skall ringa till din jordmor och berätta om hur du upplevde detta bemötande som du fick av denna doktor. Fråga om de kan försöka att du får gå till så få doktorer som möjligt och givetvis undvika den doktor som du inte fick förtroende för. Detta kanske kan gjöra att du känner dig tryggare. Det finns dock ingen anledning att tro att något är fel med ditt foster. Försök att gläd dig över graviditeten och se fram emot ett bättre bemötande nästa gång. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...