favn Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Skrevet 7. januar 2006 "Kom deg til tannlege". Dette er nok et hull. Sukker --> bakterier får næring --> syreproduksjon --> bevegelse av vann i dentinkanaler i tannbenet --> opplevelse av ising. Altså et hull. Lykke til hos tannlegen. Det er ikke så enkelt. Jeg har to tenner som iser så jeg omtrent ikke kan tygge der. I flere år har jeg insistert på at det må være hull overfor tannlegen. Hver gang tar tannlegen røntgen, undersøker og pirker i det vide og brede og konstaterer at det ikke er hull. 0 Siter
tannfe svarer Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Det er ikke så enkelt. Jeg har to tenner som iser så jeg omtrent ikke kan tygge der. I flere år har jeg insistert på at det må være hull overfor tannlegen. Hver gang tar tannlegen røntgen, undersøker og pirker i det vide og brede og konstaterer at det ikke er hull. skyll med fluor da. Hvis det ikke er hull er det nok en "infraksjon" i tannen din. Dvs. en bruddlinje, en spalte i tannen din. Hvis dette plager deg mye kan det kanskje være en ide ¨å bytte fyllingen. 0 Siter
favn Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Skrevet 16. januar 2006 skyll med fluor da. Hvis det ikke er hull er det nok en "infraksjon" i tannen din. Dvs. en bruddlinje, en spalte i tannen din. Hvis dette plager deg mye kan det kanskje være en ide ¨å bytte fyllingen. Jeg skyller som en gal med fluor, flere ganger daglig. Håpet er i det minste å dø som et vakkert lik. Takk for nyttig og viktig informasjon :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.