Gjest hva slags jobb bør en satse på? Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 har en søster som tar idrett grunnfag på universitetet i Stavanger. Hun hadde lyst til å begynne på fysioterapi men kom ikke inn der. Så nå går hun på dette hvis man bygger på dette til en bachelorgrad, hva kan man bruke den til? og er man da sikret jobb noen sted? og hvilket yrke får man? Noen forslag til hva en bør satse på hvis man liker fysisk aktivitet, mennesker (men ikke å pleie dem), samfunnsfag og biologi og samtidig få seg en trygg jobb? 0 Siter
EllaJo Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 Eksen min har tatt idrett grunnfag. Så gikk han videre på mellomfag, og går nå på Idrettshøgskolen. Det er forskjellige retninger en kan velge etter 1. året. Nå vet jeg ikke hvilke de har i Stavanger, men en kan velge bl.a: friluftsliv, administrasjon, idrettsvitenskap, naturfag, fysisk aktivitet, og mye mer Jobber innen idrett (trener, instruktør, leder, osv), lærer, og sikkert mye mer. det er mange muligheter. 0 Siter
Gjest Idrettskonsulenten Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 Eksen min har tatt idrett grunnfag. Så gikk han videre på mellomfag, og går nå på Idrettshøgskolen. Det er forskjellige retninger en kan velge etter 1. året. Nå vet jeg ikke hvilke de har i Stavanger, men en kan velge bl.a: friluftsliv, administrasjon, idrettsvitenskap, naturfag, fysisk aktivitet, og mye mer Jobber innen idrett (trener, instruktør, leder, osv), lærer, og sikkert mye mer. det er mange muligheter. Som EllaJo sier, det er mange valgmuligheter etter Idrett grunnfag. MEN - om vedkommende tenker på en jobb direkte i idretten, må hun (?) nok vektlegge èn idrett mer enn noen andre. Jeg er Idrettskonsulent med èn spesialgren - slik de aller fleste andre idrettskonsulenter er. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.