Gå til innhold

"Avskaffe fattigdom"

Anbefalte innlegg

Matmomsen og skolemelkavgiften er fullstendig uforståelig - i hvert fall forsøkt sett fra SVs side.

Men det er mulig at Sp og bøndene kan ha noe å hente på det - selv om jeg ikke helt klarer å se det "på sparket"?

Dog gjør Sp en kjempeinnsats for å berge de "fattige norske bøndene" mot de som kjemper for livet som bønder i ulike uland......

Fra SP's side er det enda mer uforståelig. Det var jo de som fikk gjennom halvering av matmoms i sin tid. Bønder får selvsagt ikke mer penger av at matmoms eller miljøavgift øker..kun lavere salg.

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

14

• gripp

14

• keinstein

10

• Prozak

9

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Fra SP's side er det enda mer uforståelig. Det var jo de som fikk gjennom halvering av matmoms i sin tid. Bønder får selvsagt ikke mer penger av at matmoms eller miljøavgift øker..kun lavere salg.

Nei - det var slik jeg "kjapt" så det også.

Og da må det vel være Ap som er pådriver for dette?

Men hvorfor???

Økonomer har aldri skapt noe.

En interessant påstand, og kanskje også med snev av sannhet.

I alle fall er det slik at vi nå går rundt og tror at vi alle kan leve av å klippe hverandre, pleie hverandre og flytte på papir.

I har grundig distansert oss fra det faktum at våre basisbehov må dekkes av innsats fra arbeidende hender på folk som må stå tidlig opp om morgenen.

Når det er sagt, må man huske at nesten alle sider ved våre liv handler om økonomi og økonomiske prioriteringer.

Slik sett kan man kanskje si at økonomer er unyttige, men å distansere seg fra økonomi som fag, er som å kappe halve hodet av seg.

Nei - det var slik jeg "kjapt" så det også.

Og da må det vel være Ap som er pådriver for dette?

Men hvorfor???

Generelt gjelder at de rødgrønne gjør alt for å tilføre statskassen mest mulig midler.

Derav følger av det er menigmann som må blø, naturligvis.

...

Det virker som folk tror at det er "røkke" som betaler, og har gått rett på de rødes limpinne. Nå oppdager vanlige folk plutselig at oi.. det er jo vi som må betale.

Jovisst har de det.

De har skapt en MASSE rapporter og økonomiske utredninger - på papir.

Og det skaper igjen en masse arbeidsplasser i skogsnæringen og treforedlingsindustrien:-)

Pøh!

:-)

Helt til vi fant ut at økonomen kostet mer enn besparelsen! No bisniss like no bisniss.

Dette er jo bare gjentakelse av det alle burde vite, og som også har blitt sagt og diskutert opp og ned. Fattigdom som fenomen kan selvfølgelig ikke avskaffes, enten vi snakker om sosial fattigdom eller sulte-grense fattigdom. Slik verden henger sammen, og slik den fungerer, så er det en direkte selvmotsigelse at tro at man kan gjøre alle "like". Ekstremsosialisme er kanskje det som kommer nærmest - problemet er jo bare at man risikerer at alle blir fattige på et eller annet vis.

".............................................."

Aggresjonsnivået ditt er så lavt. Nyttårsforsetter?

Godt nyttår, forresten.

Annonse

En interessant påstand, og kanskje også med snev av sannhet.

I alle fall er det slik at vi nå går rundt og tror at vi alle kan leve av å klippe hverandre, pleie hverandre og flytte på papir.

I har grundig distansert oss fra det faktum at våre basisbehov må dekkes av innsats fra arbeidende hender på folk som må stå tidlig opp om morgenen.

Når det er sagt, må man huske at nesten alle sider ved våre liv handler om økonomi og økonomiske prioriteringer.

Slik sett kan man kanskje si at økonomer er unyttige, men å distansere seg fra økonomi som fag, er som å kappe halve hodet av seg.

Hadde ikke bare alle vært så opptatt av hva landet kan gjøre for dem, ja.

Hvis folk jeg kjenner regner på noe, så er det alltid hva de kan få av støtteordninger og hvor mye de kan få av svarte inntekter.

Som den gamle økonomen sa: "hvis penger voskte på trær, så ville alle være med å rake, ellers ikke" ?? :-)

Generelt gjelder at de rødgrønne gjør alt for å tilføre statskassen mest mulig midler.

Derav følger av det er menigmann som må blø, naturligvis.

...

Det virker som folk tror at det er "røkke" som betaler, og har gått rett på de rødes limpinne. Nå oppdager vanlige folk plutselig at oi.. det er jo vi som må betale.

Og du er nok inne på det vesentlige her.

Skal "alle" ha det bedre så må "alle" være med på å betale.

Å øke skatter og avgifter for de med virkelig mye penger gir svært lite i statskassen - nettopp fordi det er så få av dem sett i forhold til "alle de andre".

Derfor må "alle de andre" betale hvis staten skal få så det monner.

Og det er nok der som venstresiden i norsk politikk best klarer å lure mannen i gata......

Og du er nok inne på det vesentlige her.

Skal "alle" ha det bedre så må "alle" være med på å betale.

Å øke skatter og avgifter for de med virkelig mye penger gir svært lite i statskassen - nettopp fordi det er så få av dem sett i forhold til "alle de andre".

Derfor må "alle de andre" betale hvis staten skal få så det monner.

Og det er nok der som venstresiden i norsk politikk best klarer å lure mannen i gata......

"Og det er nok der som venstresiden i norsk politikk best klarer å lure mannen i gata......"

Jeg tror at f eks en som tjener 90 000 kr i året brutto legger merke til at han betaler 14 000 kr pr år i skatt, men hvorfor sier han ingenting? Det er jo flåeri, han har egentlig ikke råd til å betale så mye.

Hvis han har 5 000 i husleie, så har han såvidt råd til billig mat.

Tollen på lammekjøtt er 429%, det sier litt om landbruket i Norge og hva vi egentlig betaler.

"Og det er nok der som venstresiden i norsk politikk best klarer å lure mannen i gata......"

Jeg tror at f eks en som tjener 90 000 kr i året brutto legger merke til at han betaler 14 000 kr pr år i skatt, men hvorfor sier han ingenting? Det er jo flåeri, han har egentlig ikke råd til å betale så mye.

Hvis han har 5 000 i husleie, så har han såvidt råd til billig mat.

Tollen på lammekjøtt er 429%, det sier litt om landbruket i Norge og hva vi egentlig betaler.

Hvor i all verden har du fått greie på at tollen for lam er 429%??

Annonse

Hvor i all verden har du fått greie på at tollen for lam er 429%??

Pluss mva.

Ellers er det snurrig at et firma sender salt og kjøtt til Danmark og får salt pølse tilbake uten toll. Det er ikke toll på foredling av varer. Spekket er dansk, men likevel tollfritt da det også er foredling.

Dr. Frankenstein

Jeg har enda til gode å høre at noen liker det de rødgrønne gjør...og det er jo bra for fremtiden! :)

Jeg synes en venstreorientert regjering er mye bedre enn en høyreorientert regjering. Hundre prosent fornøyt er jeg selvsagt ikke, men allerede nå ser jeg regjeringen gjøre mye jeg liker. Her kan det nevnes blant annet:

- Reverseringen av de mest arbeiderfiendelige endringene i Arbeidsmiljøloven.

- Reverseringen av mange av tidsbegrensningene i forhold til mange trygdeordninger.

- Gjeninnføring av utbytteskatten.

- Gjeninnføring av offentlig eierskap til landets energiresurser.

Men jeg må også si det er begrenset hvor mye jeg forventer av en "rød" regjering med direktørfløyen i Arbeiderpartiet ved roret.

Har du en link du kan henvise til?

Det står i tollsatsene, og skal visstnok finnes på toll.no., men jeg finner ikke tollsatsene i det hele tatt der i menyer og kaos.

Men hvis biff ligger så høyt, må jo butikkene selge med tap når jeg fikk utenlandsk okse indrefilet på REMA for kr 98 pr kg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...