Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ble for noen år siden operert i livmorhalsen min, derfor har jeg kortere livmorhals. Jeg er i uke 32+2 og er stadig til kontroll hos lege hvor han måler livmorhalsen fra gang til gang. Jeg ble forøvrig sykemeldt i uke 24. Livmorhalsen min har målt de siste gangene 3 mm, 27mm, 27mm 0g nå i går uke 32+1 målte den 23mm. Legen sa også at livmorhalsen min var nå litt v- formet. Jeg er nå veldig begymret fordi jeg vil ikke føde ennå, og håper på at jeg kan beholde barnet i 3,4 uker til. Jeg tar det nå helt med ro, og ligger stort sett på sofaen, men må jo reise meg opp for å gå på do, og for å lage mat. Jeg har også en del kynnere særlig når jeg beveger med rundt i huset. Disse er ikke smeterfulle, men er ubehagelige. Har fått Magnemin, men jeg synes ikke at de har hjulpet så mye. Tror du at jeg kommer til å føde snart?? Og vil jeg merke forvarsler slik at jeg får kommet meg til lege. Jeg er svært begymret, skal forøvrig til legen om en uke for å måle livmorhalsen min. Håper du kan svare meg.

Tusen takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21248-kort-livmorhals-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag förstår att du är bekymrad, men jag tycker ändå att detta hörs hoppfullt och bra ut. Du går på regelbundna kontroller och jag tycker inte att livmoderhalsen har blivit speciellt mycket förkortad, mot vad den var i början av dessa mätningar. Det är inte ovanligt att livmoderhalsen är lite mera mogen i vecka 32 än vad den var i vecka 24. Du tar det med ro, är sjukskriven och kan nu inte gjöra mera än detta. Att ha kynnere är normalt, men om de blir varaktiga och regelbundna skall du kontakta doktor eller förlossningsavdelningen. Chansen är stor att förlossningen inte skjer än på en del veckor, hur många är omöjligt att säga. Det händer att kvinnor som dig faktiskt går över tiden! Jag vill inte ge dig allt för stora förhoppningar om det, men om du föder barn nu, så är chanserna mycket goda att barnet kan födas utan komplikationer. Jag önskar dig lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21248-kort-livmorhals-hjelp/#findComment-91649
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...