Gå til innhold

Godt forslag fra FrP?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Tja, inflasjon?

Mon tro om det finnes bedre formål, for eksempel min framtidige pensjon?

Forresten er det noe én politiker fra frp har foreslått, ikke partiet.

Skrevet

Tja, inflasjon?

Mon tro om det finnes bedre formål, for eksempel min framtidige pensjon?

Forresten er det noe én politiker fra frp har foreslått, ikke partiet.

Joda, pensjoner er gode formål..spesielt har vi kommende størstepensjonister en hel del interesser å ivareta.

Men dette er altså økningen av fondet utover det som var planlagt, og som allerede vil sikre våre pensjoner.

Dessuten kan vi jo investere de 18000 med tanke på egen pensjon.

Dessuten II: Vi har så mye olje og gass og kull at vi kommer til å drukne i rikdom. Så pensjonen er vel det minste problemet.

Skrevet

Egentlig ikke noe dumt forslag.

Det vil gagne de fattige aller mest, og selv om det vil kunne være noe inflasjonsdrivende, så er det likevel et beløp som ikke er så høyt at det vil gjøre den store forskjellen.

Derimot vil det være stort for de som virkelig trenger det.

Skrevet

Kreativt forslag faktisk. Selv om jeg ikke stemmer FrP. De tradisjonelle politikerne tenker i gamle mønstre når det gjelder velferdstiltak. Dette var iallfall nytenkende.

Et spørsmål: Det sies at bruk av oljepenger er "livsfarlig" for økonomien, og inflasjon/rentenivå. Vi må spare til neste generasjon.

Blir det ikke inflasjon og høye renter når neste generasjon skal bruke pengene? Eller...??

fei1365380229
Skrevet

Ja det kan du tro hadde skjedd hvis de hadde kommet i regjering :).

Hvis kravet var å bruke dem i utlandet så hadde vel mange tatt seg en tur over grensen for å kjøpe sprit og kjøtt da.

Annonse

Skrevet

Kreativt forslag faktisk. Selv om jeg ikke stemmer FrP. De tradisjonelle politikerne tenker i gamle mønstre når det gjelder velferdstiltak. Dette var iallfall nytenkende.

Et spørsmål: Det sies at bruk av oljepenger er "livsfarlig" for økonomien, og inflasjon/rentenivå. Vi må spare til neste generasjon.

Blir det ikke inflasjon og høye renter når neste generasjon skal bruke pengene? Eller...??

Inflasjonen avhenger av når (og på hvilken måte) pengene brukes.

Spres det ut over tid (ikke minst fordi antallet pensjonister øker, og færre vil være i lønnet arbeid i fremtiden), så minsker det faren for økt inflasjon som følge av bruken av oljefondet.

Spres det samtidig ut på en måte som ikke øker den generelle kjøpekraften (ved at det økte antall pensjonister ikke får mer penger å rutte med enn hva "folk flest" har hatt), så vil det heller ikke være inflasjonsdrivende.

I tillegg kommer en rekke andre faktorer som også spiller inn.

Skrevet

Ja det kan du tro hadde skjedd hvis de hadde kommet i regjering :).

Hvis kravet var å bruke dem i utlandet så hadde vel mange tatt seg en tur over grensen for å kjøpe sprit og kjøtt da.

Ja, det er mulig det. I så fall er det vel den måten de best kan bruke pengene på. Dessuten er det samfunnsøkonomisk optimalt.

..og mat og brennevin må man jo ha likevel..

Skrevet

Inflasjonen avhenger av når (og på hvilken måte) pengene brukes.

Spres det ut over tid (ikke minst fordi antallet pensjonister øker, og færre vil være i lønnet arbeid i fremtiden), så minsker det faren for økt inflasjon som følge av bruken av oljefondet.

Spres det samtidig ut på en måte som ikke øker den generelle kjøpekraften (ved at det økte antall pensjonister ikke får mer penger å rutte med enn hva "folk flest" har hatt), så vil det heller ikke være inflasjonsdrivende.

I tillegg kommer en rekke andre faktorer som også spiller inn.

Man kunne jo brukt pengene til å sette ned avgiftene på fete biler. Hundretusen biler selges pr. år. Bare ca 25% av FrP-midlene ville gjøre alle personbiler solgt i et år avgiftsfrie.

Så kunne folk fått skikkelig redskap, og antall dødsulykker ville bli kraftig redusert.

Resten kunne vi brukt til å lage firefelts motorveier mellom våre største byer.

Skrevet

Har du lest biografien om "Kong Carl"?

Nei. Hvordan det?

Skrevet

Man kunne jo brukt pengene til å sette ned avgiftene på fete biler. Hundretusen biler selges pr. år. Bare ca 25% av FrP-midlene ville gjøre alle personbiler solgt i et år avgiftsfrie.

Så kunne folk fått skikkelig redskap, og antall dødsulykker ville bli kraftig redusert.

Resten kunne vi brukt til å lage firefelts motorveier mellom våre største byer.

Og hvis vi leier inn arbeidere fra u-land til å utføre det ekstraordinære arbeidet med veiutbyggingen, så vil vi i tillegg bidra kraftig til u-hjelpen.

De vil i samme slengen få opplæring og kunnskap i utbygging av moderne infrastruktur, hvilket deres hjemland har stort behov for.

Mye kunne vært gjort annerledes hvis man tenkte litt utenfor A4 boksen - selv om jeg nok tror at man måtte lett nøye etter alle de potensielt uheldige sjulte konsekvensene....:-)

Men noen risikoer må man også være villige til å ta.....

Skrevet

Og hvis vi leier inn arbeidere fra u-land til å utføre det ekstraordinære arbeidet med veiutbyggingen, så vil vi i tillegg bidra kraftig til u-hjelpen.

De vil i samme slengen få opplæring og kunnskap i utbygging av moderne infrastruktur, hvilket deres hjemland har stort behov for.

Mye kunne vært gjort annerledes hvis man tenkte litt utenfor A4 boksen - selv om jeg nok tror at man måtte lett nøye etter alle de potensielt uheldige sjulte konsekvensene....:-)

Men noen risikoer må man også være villige til å ta.....

Det er kontrollpolitikerne som er opptatt av uheldige konsekvenser.

De tror åpenbart at folk går totalt bananas hvis de får en sjekk på 18000 kroner i posten, og at vi rett og slett ville bederves og bli fristet til et utsvevende liv.

Annonse

Gjest printa
Skrevet

Nei. Hvordan det?

Jeg har lest den i jula, og jeg er overrasket over den jobben Carl har gjort for partiet sitt.

Jeg er usikker på om biografien som er skrevet av Ekeberg/Snoenm, er ment som en kritikk for det han gjorde mot Anders Langes parti. I såfall har boka hatt motsatt effekt på meg.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Carl I Hagen, er et geni, som har greid å bygge et parti så stort, som FrP er i dag.

Det merkeligste er at H og KrF, nekter å samarbeide med dem, selv om FrP har flest mandater. Det skulle ikke vært lovlig etter min mening. Jeg forstår heller ikke at det norske folk, kan tillate.

Ikke sikkert dagens politikk hadde blitt noe bedre, men det er iallfall (etter min mening) snålt at Carl aldri har fått komme til Regjeringsmakt.

Anbefales.

Skrevet

Jeg har lest den i jula, og jeg er overrasket over den jobben Carl har gjort for partiet sitt.

Jeg er usikker på om biografien som er skrevet av Ekeberg/Snoenm, er ment som en kritikk for det han gjorde mot Anders Langes parti. I såfall har boka hatt motsatt effekt på meg.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Carl I Hagen, er et geni, som har greid å bygge et parti så stort, som FrP er i dag.

Det merkeligste er at H og KrF, nekter å samarbeide med dem, selv om FrP har flest mandater. Det skulle ikke vært lovlig etter min mening. Jeg forstår heller ikke at det norske folk, kan tillate.

Ikke sikkert dagens politikk hadde blitt noe bedre, men det er iallfall (etter min mening) snålt at Carl aldri har fått komme til Regjeringsmakt.

Anbefales.

Takk for anbefalingen. Det er neppe særlig uenighet om at CIH har gjort en fantastisk innsats i oppbyggingen av et parti som i hans tid er blitt norges nest største. Så man kan være så uenig man vil i hans politiske syn, men ikke bestride hans organisasjonstalent og politiske teft.

Skrevet

Det er kontrollpolitikerne som er opptatt av uheldige konsekvenser.

De tror åpenbart at folk går totalt bananas hvis de får en sjekk på 18000 kroner i posten, og at vi rett og slett ville bederves og bli fristet til et utsvevende liv.

Det mest irriterende med disse kontrollfrikene av noen politikere er det behovet de har for å detaljstyre våre liv.

Og dess lenger ut på venstresiden du kommer, dess større ser dette behovet ut for å være.

Det er nesten så det grenser til religiøs fundamentalisme basert på en politisk og ikke religiøs ideologi.

De store forskjeller er det helt klart ikke.

Gjest printa
Skrevet

Takk for anbefalingen. Det er neppe særlig uenighet om at CIH har gjort en fantastisk innsats i oppbyggingen av et parti som i hans tid er blitt norges nest største. Så man kan være så uenig man vil i hans politiske syn, men ikke bestride hans organisasjonstalent og politiske teft.

Bare hyggelig :()

Så glemte du, retorikk og evnen til nytenking.

Skrevet

Anbefales.

Så lenge H og KrF gjør det helt klart under valgkampen at noe samarbeid med FrP ikke er aktuelt er det vel helt greit?

Jeg vet MAAANGE som ikke ville stemt H eller KrF dersom de visste at FrP ville komme i regjering!

Skrevet

Bare hyggelig :()

Så glemte du, retorikk og evnen til nytenking.

Det forlyder at AP visstnok skal ta et "generaloppgjør" med FrP denne vinteren.

Kommunikasjonseksperter rister på hodet og Siv Jensen jubler.

APs oppgjørs-general, Martin Kolberg, er ikke akkurat noen folkeforfører.

Skrevet

Det forlyder at AP visstnok skal ta et "generaloppgjør" med FrP denne vinteren.

Kommunikasjonseksperter rister på hodet og Siv Jensen jubler.

APs oppgjørs-general, Martin Kolberg, er ikke akkurat noen folkeforfører.

DNIF

De Nyttige Idioters Forbund.

Gå løs på FrP er som å pisse i motvind. De vet at de vil få rett i mye, senere. Og jo mer oppmerksomhet og opposisjon, jo bedre effekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...