Gå til innhold

hvordan får jeg overskriften til å starte med 1.0

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

driver og knoter med nummeret på overskrifter i oppgaven. Jeg skal ha innledning som starter med 1.0 men på pc'en så får jeg bare tilbud om å starte med 1.1

hvordan gjør jeg det hvis jeg vil starte med 1.0?

Fortsetter under...

Skrevet

Regner med det er MS Word du jobber med.

Velg Format >> Styles and Formatting. Du får en boks opp til høyre i skjermbildet. (Det gjør ihvertfall jeg.) Her velger du f.eks. Heading 1 og går så inn på Modify >> Numbering. Her kan du endre nummerformatet.

Gjest Timari
Skrevet

Regner med det er MS Word du jobber med.

Velg Format >> Styles and Formatting. Du får en boks opp til høyre i skjermbildet. (Det gjør ihvertfall jeg.) Her velger du f.eks. Heading 1 og går så inn på Modify >> Numbering. Her kan du endre nummerformatet.

takk for tipset, skal se om det fungerer hos meg. Dette har jeg kunnet en gang og nå har det låst seg helt og jeg kjenner panikken stige..

får håpe jeg greier det

er det forresten mulig å gjøre det manuelt også? og kommer det opp på innholdsfortegnelsen da?

Skrevet

takk for tipset, skal se om det fungerer hos meg. Dette har jeg kunnet en gang og nå har det låst seg helt og jeg kjenner panikken stige..

får håpe jeg greier det

er det forresten mulig å gjøre det manuelt også? og kommer det opp på innholdsfortegnelsen da?

Det går jo an å gjøre det manuelt, men da får du ikke laget automatisk innholdsfortegnelse.

Gjest Timari
Skrevet

Det går jo an å gjøre det manuelt, men da får du ikke laget automatisk innholdsfortegnelse.

vel, jeg har funnet ut at det går an. hvis jeg markerer overskriftene som overskrift 1, 2 3 etc og selv setter på nummer så oppdateres de automatisk når jeg setter inn innholdsfortegnelse

Skrevet

vel, jeg har funnet ut at det går an. hvis jeg markerer overskriftene som overskrift 1, 2 3 etc og selv setter på nummer så oppdateres de automatisk når jeg setter inn innholdsfortegnelse

OK - bra du fikk det til ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...