Gå til innhold

Hva koster det å bygge et hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada - spør i vei :)

Altså, jeg skjønner ikke helt hvordan økonomien går opp i dette, ut fra lånesum og det du sier dere tjener.

Vi har kjøpt hus, lånte 900 000,-, akkurat kjøpesummen. Vi tjente da tilsammen 550 000,-. Vi har utleieleilighet i sokkelen som vi tok/tar inn 4000,- på i måneden, alt inkludert (sentralfyr i huset). Da har vi ca. 5000,- i "husleie", altså betaler vi snaut 9000,- i måneden på huset.

Oppå der kommer faste utgifter som renovasjon/kommunale avgifter, strøm, olje osv.

Vi har veldig god økonomi, det er aldri tomt på konto og vi kjøper/gjør det vi har lyst til. Men dere har lånt altså mange ganger beløpet vi har lånt, og tjener bare dobbelt så mye som oss (sånn ca.).

Hvordan får dere dette til å gå opp? Altså, vil du lage et regnestykke? Vi vurderer sterkt å flytte sørover, og husbygging er jo et alternativ i forhold til å kjøpe ferdig. Men jeg har hele tiden tenkt veldig snevert i forhold til økonomi og slikt, aldri drømt om slike summer du presenterer.

Så - hvis du ikke synes du utleverer deg for mye, ville jeg blitt veldig glad for å se hvordan dette "henger i hop".

:-)

Fortsetter under...

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

21

• Katt-ja

13

• serendipity

7

• snø

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

Altså, jeg skjønner ikke helt hvordan økonomien går opp i dette, ut fra lånesum og det du sier dere tjener.

Vi har kjøpt hus, lånte 900 000,-, akkurat kjøpesummen. Vi tjente da tilsammen 550 000,-. Vi har utleieleilighet i sokkelen som vi tok/tar inn 4000,- på i måneden, alt inkludert (sentralfyr i huset). Da har vi ca. 5000,- i "husleie", altså betaler vi snaut 9000,- i måneden på huset.

Oppå der kommer faste utgifter som renovasjon/kommunale avgifter, strøm, olje osv.

Vi har veldig god økonomi, det er aldri tomt på konto og vi kjøper/gjør det vi har lyst til. Men dere har lånt altså mange ganger beløpet vi har lånt, og tjener bare dobbelt så mye som oss (sånn ca.).

Hvordan får dere dette til å gå opp? Altså, vil du lage et regnestykke? Vi vurderer sterkt å flytte sørover, og husbygging er jo et alternativ i forhold til å kjøpe ferdig. Men jeg har hele tiden tenkt veldig snevert i forhold til økonomi og slikt, aldri drømt om slike summer du presenterer.

Så - hvis du ikke synes du utleverer deg for mye, ville jeg blitt veldig glad for å se hvordan dette "henger i hop".

:-)

Send meg en mail på [email protected], så skal jeg forklare :)

Gi beskjed når du har gjort det - jeg sjekker den ikke regelmessig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...