Gå til innhold

P-piller ødelegger sex-lyst for alltid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finnes jo andre prevensjonstyper, og det gjelder def ikke alle, nei. Men prevensjon må man ha; håper regjeringen setter ned egenandelen på sterilisering snarligen...

"håper regjeringen setter ned egenandelen på sterilisering snarligen"

Det er det jo ikke alle som får uten videre. Grensen er vel 26 år, er det ikke? Jeg hadde en "svigermor" en gang som faktisk ble nektet å sterilisere seg i en alder av 26, selv om hun hadde fått tre unger.

Ellers så er det jo en smule greiere for oss menn å gjøre det. Jeg hadde nok gjort det i stedet for at madamen skulle gjøre det inngrepet.

"..........................................."

Det er det jo ikke alle som får uten videre. Grensen er vel 26 år, er det ikke? Jeg hadde en "svigermor" en gang som faktisk ble nektet å sterilisere seg i en alder av 26, selv om hun hadde fått tre unger.

Ellers så er det jo en smule greiere for oss menn å gjøre det. Jeg hadde nok gjort det i stedet for at madamen skulle gjøre det inngrepet.

Jeg skjønner godt at det er aldersgrense på steilisering! Det er ikke noe som man bare gjør om igjen om man angrer seg i ettertid.

Annonse

Og er man, som din eks-"svigermor" bare 26 år så har man jo fremdeles 20 år foran seg hvor man kan endre mening...

Det er klart. Men jeg mener at staten ikke skal kunne nekte en 26-åring med tre barn å sterilisere seg. Det blir en smule annerledes enn en 20-årint uten barn.

Men joda - jeg venter nok noen år til før jeg kutter strengen selv. Man vet jo aldri :-)

"............................................"

Nåja, det der var da satt veldig på spissen da.

Jeg merket endring i sexlysten umiddelbart etter at hormonspiralen ble tatt ut og stooor forskjell den gangen jeg sluttet på pillen også.

Åh, påvirkes man av hormonspiral også? Vurderer å bytte ut min, men ikke av den grunnen. Hva skal man da bruke??

Annonse

Ikke alle har en (permanent) mann som kan ta støyten, da. :)

Men man har rett til å bli sterilisert hvis man er over 25 og ved dine fulle fem, men før 25 må man nok finne en velvillig lege... Vet dog om jenter ned i 20 år som har fått det gjort.

Det er klart. Men jeg mener at staten ikke skal kunne nekte en 26-åring med tre barn å sterilisere seg. Det blir en smule annerledes enn en 20-årint uten barn.

Men joda - jeg venter nok noen år til før jeg kutter strengen selv. Man vet jo aldri :-)

"............................................"

Det er faktisk folk som alt har barn som oftest angrer, ikke vi som hverken har eller vil ha. Æresord. :) Antagelig fordi folk som er reproduktive av seg vil ha nye barn i et nytt forhold eller hvis noe skjer med eksisterende barn, mens de som ikke vil ha barn, ikke vil det uansett situasjon.

Jeg skjønner godt at det er aldersgrense på steilisering! Det er ikke noe som man bare gjør om igjen om man angrer seg i ettertid.

Det morsomme er jo at sterilisering kun hjelper i 98% av tilfellene... :) Alt utstyret er der enda, og det kan lett bli barn.

Sterilisering er kun å kutte egglederne. Mens å fjerne alt eller svi di av er beste løsning vil jeg tro.

Det morsomme er jo at sterilisering kun hjelper i 98% av tilfellene... :) Alt utstyret er der enda, og det kan lett bli barn.

Sterilisering er kun å kutte egglederne. Mens å fjerne alt eller svi di av er beste løsning vil jeg tro.

Nå er du litt ute på viddene her tror jeg. Meg bekjent både klippes og brennes egglederne av nå:

http://www.helsenytt.no/artikler/prevensjon.htm

Noen har blitt gravide selv etter sterilisering, men at det er bare 98% sikkert er bare tull. Det er vel snakk om en ørliten promille som har klart å bli gravide etterpå og da vil jeg tro det er den delen av kvinnene som kun fikk egglederne klippet over og ikke brent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...