Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

Gjest tissesjura
Skrevet

Jeg har fått urinveisinfeksjon og lurer på om det er mulig å kjøpe medisin mot dette uten resept fra lege? Har brukt Trimetoprim tidligere. Andre forslag?

Fortsetter under...

Skrevet

Dette vet jeg (dessverre) alt om. Du kan kjøpe tranebærkapsler og andre helsekostmidler som kan ha lindrende effekt uten resept, men for å få medisin må du til legen. Bare ring fastlegen din nå, så fort som mulig, så får du sikkert ordnet det i dag. Det er lurt å ta antibiotika, ikke bra å gå med smerter, og det kan evt gå opp til nyrene.

God bedring!

Gjest tipstaps
Skrevet

Drikk mye vann og appelsinjuice for å drikke det bort. Du kan også levere urinprøve til legen.

Skrevet

Drikk mye vann og appelsinjuice for å drikke det bort. Du kan også levere urinprøve til legen.

Er ikke appelsin veldig belastende for nyrene da?

Skrevet

Hvis du nettopp har begynt å merke symptomene, løp og kjøp tranebærkapsler i helsekost. Hvis du derimot har gått noen dager med dette, er det nok lurest å få medisin.

Jeg fikk startet med tranebærkapsler kun timer etter jeg merket symptomer en gang, og de forsvant rimelig kjapt.

Drikk masse, masse!

Gjest tissesjura
Skrevet

Dette vet jeg (dessverre) alt om. Du kan kjøpe tranebærkapsler og andre helsekostmidler som kan ha lindrende effekt uten resept, men for å få medisin må du til legen. Bare ring fastlegen din nå, så fort som mulig, så får du sikkert ordnet det i dag. Det er lurt å ta antibiotika, ikke bra å gå med smerter, og det kan evt gå opp til nyrene.

God bedring!

Jeg har prøvd tranebærjuice tidligere. Det lindrer, men infeksjonen går ikke bort. Har gått med dette i ca 2 dager, så jeg tror jeg skal ringe fastlegen min.

Takk for svar alle! :o)

Annonse

Gjest tranebær er bra
Skrevet

Jeg har også lang erfaring med sånt. Hvis infeksjonen virkelig har tatt av, hjelper bare penicillin (meg ihvertfall).

Men jeg har vært plaget av tilbakevendende symptomer. Tranebær hjelper, men da må jeg ta det REGELMESSIG uten å glemme, og holde på ganske LENGE. Da kan jeg bli kvitt en begynnende infeksjon også! Mye bedre enn de stadige penicillinkurene (som bare virker en liten stund uansett og ødelegger bakteriefloraen i kroppen, med tilhørende soppinfeksjon osv. Usj)

Skrevet

Jeg var til legen i dag, for urinveisinfeksjon - eller begynnende, egentlig. Jeg foretrekker heller en kur for å bli ferdig med det, enn å gå og hangle i lengre tid.

Og nyrebekkenbetennelse har jeg hatt, det vil jeg slettes ikke ha igjen. For det var inni h... vondt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...