Gå til innhold

kan man ha to fornavn uten bindestrek?

Anbefalte innlegg

Gjest navnesurr!

sønnen vår fikk opprinnelig et fornavn, mitt mellomnavn til mellomnan (som er mormors etternavn) og farens etternavn. men så ville vi at han skulle ha dobbeltnavn, men uten bindestrek. så ville egentlig ha fornavn mallomnavn mellomnavn og etternavn. men sendte inn navnendring med Tor Arne = fornavn, Nilsen = mellomnavn, Hansen = etternavn

Går det eller må det stå som mellomnavn? Uff, kåla veldig med å velge hvor det andre navnet skulle stå, for det er i utgangspunktet et fornavn, og mellomnavnet han har er et etternavn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212503-kan-man-ha-to-fornavn-uten-bindestrek/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg forstår deg riktig, men hvis jeg gjør det, så går det an slik du skriver det.

Kjell Bjarne (fornavn) Hansen (mellomnavn) Trulsen (etternavn) er helt ok.

Vær obs på at når personalia skal oppgis på skjemaer og div., skal det settes opp slik:

Fornavn: Kjell Bjarne Hansen

Etternavn: Trulsen

Ok? :o)

skorpionfisken

Du kan hete hvor mange navn du vil til fornavn.

Martha Louise Victoria Maud Ingrid for eksempel.

Så kan du ha mellomnavn: Harandsen eller Haraldsdatter eller Olsen om du vil

Og så etternavnet da: Behnsen.

Du kan også velge å ha etternavnet som kombinasjon av to etternavn, eller slå mellomnavnet og etternavnet sammen som ett etternavn:

Haraldsdatter-Behnsen. Men da flytte du fra B til H i alfabetet.

Forvirret?

Annonse

Gjest navnesurr!

Du kaller bare ikke et menneske for hansen nilsen.. det låter helt grusomt, særlig med to fornavn foran. Tenk litt på stakkaren som skal hete det der da.

han heter jo ikke tor arne nilsen hansen da! :) det var et eksempel som de fleste sikkert skjønte.

Gjest tidligere '!-o-!'

Skal to etternavn til sammen være slektsnavnet, må du ha bindestrek. Da kan dere bruke ditt slektsnavn (f.eks Olsen) + farens slektsnavn (f.eks Hansen) og til sammen gi barnet følgende slektsnavn:

Olsen-Hansen eller Hansen-Olsen.

Uten bindestrek blir det ene slektsnavn og det andre mellomnavn.

Gjest densen

han heter jo ikke tor arne nilsen hansen da! :) det var et eksempel som de fleste sikkert skjønte.

Tenk over hva du kaller ungen likevel du. Utrolig mye fæle kombinasjoner ute og går, og hvorfor gi noen et navn som ikke skal brukes likevel. Fordi det er kult og liksom in? Teit spør du meg.

Gjest navnesurr!

Tenk over hva du kaller ungen likevel du. Utrolig mye fæle kombinasjoner ute og går, og hvorfor gi noen et navn som ikke skal brukes likevel. Fordi det er kult og liksom in? Teit spør du meg.

ikke fodi det er in. han har et flott navn! :) Du kan krangle så mye du vil, men nå er vi fornøyde med endelig valg

Jeg leste ikke hele innlegget ditt, det ble for komplisert :)

Men for å svare på spørsmålet ditt så kan man fint ha to fornavn uten bindestrek, det har bl.a jeg.

Eks:

Fornavn: Sofie Mathilde

Mellomnavn: Berg

Etternavn: Olsen

Hei Sofie Mathilde!!

Og jeg som trodde at du het Mary! Så feil kan man faktisk ta.... ;-)

Annonse

Duh, jeg er ikke så dum at jeg legger ut mitt eget navn her da vettu ;0)

Jeg heter fremdeles Mary Poppins :0)

Pøh - vi skjønte den der -nå har vi søkt deg opp hos Brønnøysund, skattefogden og i strafferegisteret - ja, jeg sier nå det - du er ikke god! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...