Gå til innhold

Biltyv

Gjest værsågod, bare ta meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du er såpass rask som du er til å sette meg i båser med andre her, og samtidig kommer med andre personlige karakteristikker, så kan du ikke forvente å bli behandlet på noen annen måte enn hva du ber om Prozak.

Enten får du tåle at du blir behandlet på samme måte som du behandler andre, eller så får du legge om stilen.

Andre alternativer er det ikke, hvis du ønsker å bli betraktet med en viss grad av respekt.

Du har i hvert fall vært flink med den ballansen mot meg tidligere, og jeg håper du fortsetter - for tross alt har du vanligvis et ballansert og nyansert syn på mye, selv om jeg som sagt ikke alltid er enig med deg.

Flink kan du også være til å "ta igjen som fortjent".

Men enten er du vel raskt på avtrekker'n av og til, eller så kan det skyldes forutinntatthet?

At du omskriver og tolker det som sies så det faller best mulig inn i den argumentasjonsrekken du ønsker å bruke, kan være interessant nok for å øke temparaturen i diskusjonen noe.

Men som regel er det lite matnyttig, og bidrar sjelden til en konstruktiv debatt - selv om det kanskje er den mest (miss)brukte form for "debattform" som finnes.

Blander du i tillegg inn en dose med spydige karakteristikker og kommentarer, så føler du kanskje at du virkelig har oppnådd noe?

Men i realiteten er du da svært langt fra å ha oppnådd noe som helst annet enn smøring av din egen missforståtte selvfølelse.

Dog er jeg sikker på at det kjenner du forholdsvis godt til Prozak - for såpass oppegående er du:-)

Hvilke personkarakteristikker har jeg tillagt deg? Annet enn å kommentere generellt det jeg mener er en tilbakestående og primitiv holdning til vold?

"Men i realiteten er du da svært langt fra å ha oppnådd noe som helst annet enn smøring av din egen missforståtte selvfølelse."

Det der kan jeg jo ta som et personangrep. Men gidder jeg det? Nope. "Misforståtte selvfølelse"? *LOL*

Jeg har sagt i klartekst min holdning til fysisk vold, og at jeg mistenker at jeg har mer personlig kjennskap til det enn veldig mange som er veldig bombastiske i sine uttalelser. Men jeg har ikke på noe tidspunk vært mot å forsvare seg selv, eller manglet forståelse for at man ofte kan ønske å ta saken i egne hender. Det jeg protesterer på er argumentasjonen om at dette er prinsippielt riktig.

".........................................."

Skrevet

Tror du vi i 2006 vil oppleve en tråd der prozzi'en ikke havner i trøbbel og klammeri?

Trøbbel? *Ler*

Steike, for en papegøyeaktig stalker du er. Du er "flink" til det - det skal du ha :-)

Skrevet

Tror du vi i 2006 vil oppleve en tråd der prozzi'en ikke havner i trøbbel og klammeri?

Det gjør vi neppe noen av oss gripp:-)

Skrevet

Hvilke personkarakteristikker har jeg tillagt deg? Annet enn å kommentere generellt det jeg mener er en tilbakestående og primitiv holdning til vold?

"Men i realiteten er du da svært langt fra å ha oppnådd noe som helst annet enn smøring av din egen missforståtte selvfølelse."

Det der kan jeg jo ta som et personangrep. Men gidder jeg det? Nope. "Misforståtte selvfølelse"? *LOL*

Jeg har sagt i klartekst min holdning til fysisk vold, og at jeg mistenker at jeg har mer personlig kjennskap til det enn veldig mange som er veldig bombastiske i sine uttalelser. Men jeg har ikke på noe tidspunk vært mot å forsvare seg selv, eller manglet forståelse for at man ofte kan ønske å ta saken i egne hender. Det jeg protesterer på er argumentasjonen om at dette er prinsippielt riktig.

Siste innlegg var brorparten faktisk generell ment, og ikke direkte rettet mot deg - tro det eller ei:-)

Men når det gjelder selve saken (og det blir min avslutning i denne tråden), så har jeg aldri påstått at voldsutøvelse og selvtekt skal være noe som prinsipielt er riktig.

Derimot har jeg hevdet at det ofte kan være svært forståelig - ikke minst også blant politiet - at man i visse saker føler seg berettiget til faktisk å utøve selvtekt, og jeg har begrunnet hvorfor.

Skrevet

Siste innlegg var brorparten faktisk generell ment, og ikke direkte rettet mot deg - tro det eller ei:-)

Men når det gjelder selve saken (og det blir min avslutning i denne tråden), så har jeg aldri påstått at voldsutøvelse og selvtekt skal være noe som prinsipielt er riktig.

Derimot har jeg hevdet at det ofte kan være svært forståelig - ikke minst også blant politiet - at man i visse saker føler seg berettiget til faktisk å utøve selvtekt, og jeg har begrunnet hvorfor.

"Derimot har jeg hevdet at det ofte kan være svært forståelig"

Det har jo jeg også sagt. Men det blir litt av det samme som at det er forståelig at man ønsker at noen som har drept noen som står en nær skal henges/skytes/grilles. Men det er jo ikke det samme som å se saklig og moralsk på det (moral er ikke absolutt, men den er ganske så universal i tiden).

"........................................."

Skrevet

"Derimot har jeg hevdet at det ofte kan være svært forståelig"

Det har jo jeg også sagt. Men det blir litt av det samme som at det er forståelig at man ønsker at noen som har drept noen som står en nær skal henges/skytes/grilles. Men det er jo ikke det samme som å se saklig og moralsk på det (moral er ikke absolutt, men den er ganske så universal i tiden).

"........................................."

Forskjellen er kanskje at jeg forstår at noen gjør det (meg selv inkludert), mens du forstår at noen ønsker å gjøre det?

Med mulighet for at jeg fremdeles tolker deg feil....:-)

Skrevet

Forskjellen er kanskje at jeg forstår at noen gjør det (meg selv inkludert), mens du forstår at noen ønsker å gjøre det?

Med mulighet for at jeg fremdeles tolker deg feil....:-)

"Forskjellen er kanskje at jeg forstår at noen gjør det (meg selv inkludert), mens du forstår at noen ønsker å gjøre det?"

Tja...kanskje. Hvis jeg tar en biltyv på fersken (hvis det er min bil, vel og merke), så vil jeg nok høgge tak i jævelen. Men med mindre han flyr på meg, så banker jeg ham ikke. Ett av de absolutt faste prinsippene mine er å aldri slå noen som ikke førsøker å "ta" meg.

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...