Gå til innhold

Hva tenker du om følgende:

Anbefalte innlegg

Gjest vektogslankingogsånn
Skrevet

Kvinne, 30 år, 170 cm, 83 kg, kiloene noenlunde jevnt fordelt på kroppen, ikke noen opphopning på midten som gir tønnefasong e.l.

Feit, lett overvektig, lubben, normal?

Helt ærlig nå. Det første som slår deg ved denne beskrivelsen.

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

6

• Babette

5

• fei1365380229

4

• mariaflyfly

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lett overvektig, kunen sikkert gått ned 5-6 kg, men ikke helt nødvendig,

Skrevet

Vel... Vi er like høye, jeg er 4 år eldre enn deg... Jeg veier 19 kilo mindre enn deg.

Jeg synes selv at jeg godt kunne være 3-4 kilo lettere. Veide 61-62 for tre år siden, og stortrivdes med den vekta.

Men vi er alle forskjellige. Det kommer mye an på hvordan kiloene er fordelt, om du er godt trent og ikke minst hvordan du kler deg!

Skrevet

Mente forresten lubben. Men i mine øyne er lubben mer overvektig enn lett overvektig ;-) he he.. Så altså etter din beskrivelse vil jeg si lubben, dvs. hakket etter "normal"...

Annonse

Gjest forskjell på oss
Skrevet

Vel... Vi er like høye, jeg er 4 år eldre enn deg... Jeg veier 19 kilo mindre enn deg.

Jeg synes selv at jeg godt kunne være 3-4 kilo lettere. Veide 61-62 for tre år siden, og stortrivdes med den vekta.

Men vi er alle forskjellige. Det kommer mye an på hvordan kiloene er fordelt, om du er godt trent og ikke minst hvordan du kler deg!

Kommer jo an på beinbygningen også ...

Skrevet

Du har en BMI på 28.7. Det normale er 19-25 så du er per definisjon overvektig.

Men jeg synes ikke du høres feit ut!

Skrevet

Kommer jo an på beinbygningen også ...

Ja, jeg aner ikke om jeg har tung eller lett beinbygning. Hvordan ser en det, egetnlig?

Men jeg har brede skuldrer og bred rygg.

De kiloene jeg gjerne skulle vært kvitt sitter på lårene og på¨magen.

Skrevet

Du er akkurat som jeg var da jeg begynte å slanke meg! Dvs. at du ikke er så tykk at noen reagerer, du er ikke så tykk at mannen din ikke tenner på deg, ikke så tykk at barna er flaue over å vise seg offentlig med deg, men du er kanskje så tykk at du gremmer deg over det selv, og merker at buksene strammer...?

mvh

Skrevet

Hvis du hadde vært en av de som står fram i ukebladene som har gått ned 40 kg, ville du antakelig ha sett slank ut med din høyde og vekt.

Hva jeg mener med dette?

Jo, veldig ofte når de forteller om de som har gått ned mye, viser etter-bildet en slank dame. Men hun veier kanskje 80-90 kg.

Jeg mener ikke slank sammenlignet med før-bildet, jeg mener slank.

Pussig.

Gjest vektogslankingogsånn
Skrevet

Du er akkurat som jeg var da jeg begynte å slanke meg! Dvs. at du ikke er så tykk at noen reagerer, du er ikke så tykk at mannen din ikke tenner på deg, ikke så tykk at barna er flaue over å vise seg offentlig med deg, men du er kanskje så tykk at du gremmer deg over det selv, og merker at buksene strammer...?

mvh

Ja! Sånn er det nok. Men uansett, nå skal jeg ned 10 - 15 kg.

Hadde du samme høyde og vekt som meg? Hvordan gikk slankinga di?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hvis du hadde vært en av de som står fram i ukebladene som har gått ned 40 kg, ville du antakelig ha sett slank ut med din høyde og vekt.

Hva jeg mener med dette?

Jo, veldig ofte når de forteller om de som har gått ned mye, viser etter-bildet en slank dame. Men hun veier kanskje 80-90 kg.

Jeg mener ikke slank sammenlignet med før-bildet, jeg mener slank.

Pussig.

Mener du at etter-bildet er manipulert? Det ville i så fall være ganske tåpelig.

Tenk så pinlig å stå frem i et ukeblad og hevde at man har blitt slank når alle naboene/venner/kollegaer vet at det ikke stemmer!

Annonse

Skrevet

Mener du at etter-bildet er manipulert? Det ville i så fall være ganske tåpelig.

Tenk så pinlig å stå frem i et ukeblad og hevde at man har blitt slank når alle naboene/venner/kollegaer vet at det ikke stemmer!

Nei, nei. Jeg mener at de ser mye slankere ut enn vekten skulle tilsi.

Skrevet

.. og i VG i går så vi et slikt eksempel. Artikkel om slanking, dame veide 83 kg. Hun kan jo være veldig høy, men så i alle fall utpreget slank ut.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Nei, nei. Jeg mener at de ser mye slankere ut enn vekten skulle tilsi.

Er det bare en observasjon fra din side, eller har du noen teorier rundt?

Om jeg gikk opp til 90 kg, ville jeg definitivt ha sett smellfeit ut.

Tror du at disse damene også så slanke ut da de veide 90 kg på vei oppover (altså før de la på seg førti kg til), eller er det etter at de har vært så enormt overvektige at kroppen deres nå takler å se slank ut på 90 kg?

Skrevet

Er det bare en observasjon fra din side, eller har du noen teorier rundt?

Om jeg gikk opp til 90 kg, ville jeg definitivt ha sett smellfeit ut.

Tror du at disse damene også så slanke ut da de veide 90 kg på vei oppover (altså før de la på seg førti kg til), eller er det etter at de har vært så enormt overvektige at kroppen deres nå takler å se slank ut på 90 kg?

Det er bare en observasjon, men jeg innbiller meg at de ikke så like slanke ut på vei opp. Kanskje de får høyere egenvekt, altså at hver kubikkcm veier mer enn før?

Men det gir jo ikke mening, for mange får jo hud som er et par nummer for stor etter slanking. De blir ikke hardstappa.

Skrevet

Det første som faller meg inn: "litt stor". Men det betyr ikke lubben eller overvektig, men heller ikke slank altså. Og om man har kiloene jevnt fordelt er det jo en kjempesuper fordel, og da hadde jeg ikke brydd meg om om jeg veide 60 eller 85 kg.

Skrevet

På en god dag: Frodig og flott

På endårlig dag: Småfeit

;)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det er bare en observasjon, men jeg innbiller meg at de ikke så like slanke ut på vei opp. Kanskje de får høyere egenvekt, altså at hver kubikkcm veier mer enn før?

Men det gir jo ikke mening, for mange får jo hud som er et par nummer for stor etter slanking. De blir ikke hardstappa.

Jeg kommer til å studere etter bildene ved slanking mye nøyere i fremtiden nå, det er helt sikkert!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...