Gå til innhold

Kjørt 44km/t for fort, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Gjest Aldri låne bort bil igjen..

Jeg var dum og lånte bort bilen min til en ung mann. Han igjen har lånt den videre til noen kompiser som jeg ikke kjenner og ble tatt i fotoboks. Jeg fikk telefon fra politiet om at bilen min er avbildet i en fotoboks med en fart på 44 km/t for fort. Mer fikk jeg ikke vite men må møte til avhør. Hva skjer? Hvis jeg ikke kjenner igjen han som kjørte, på bildet? Eller hva skjer med han som kjørte bilen hvis jeg ser det er en jeg kjenner? I det hele tatt noen som vet noe om dette i det hele tatt? Jeg har aldri kjørt for fort så jeg har ingen peiling på dette feltet!

Hva bør jeg si eller ikke si til politiet, går dette utover meg etc. ???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212516-kj%C3%B8rt-44kmt-for-fort-hva-skjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Persille

Jeg ville sagt det som det er?

Jeg lånte bilen min til X den dagen, her er hans navn, adresse og telefonnummer. Beklager at jeg ikke kan hjelpe dere mer.

Er det noen grunn til at du skal beskytte en som har lånt bilen din videre til noen som atpåtil ikke klarer å holde fartsgrensen?

Gjest Snøball

Uansvarlig av kameraten din, (hvis han er kameraten din da), å låne vekk bilen DIN til noen andre. Det gjør man bare ikke. Så jeg ville fortalt hele historien til politiet, så får de ta det derifra. Du burde også kontakte kameraten din og fortelle om dette, også kan han kontakte han som kjørte bilen. Det er han som burde betale for dette, OG møte opp, ikke du.

Noen blir kanskje fornærna hvis man ikke vil låne vekk bilen, men det er DU som står igjen alene hvis noe skjer.

Lykke til =)

Du sier selvfølgelig til politiet slik det er.

Og hvis bildet ikke kan identifisere føreren, så kan heller ikke politiet gi noen bot. Det er fremdeles føreren av bilen og ikke bilens eier som er ansvarlig i slike tilfeller.

Men fortell hvem du lånte bort bilen til, så får det bli hans problem å vurdere hva han ønsker å fortelle politiet.

Det er IKKE ditt problem. Men du kan fort få problemer hvis du bevisst lyver for politiet.

Annonse

Jeg er redd jeg har hørt at det ikke er føreren som skal ha boten, men eieren av bilen pga mange vrir seg unna. Håper for din skyld at dette ikke er vedtatt!!

Nei, det var bare et (idiotisk) forslag.

Men av erfaring vet man jo at det ikke er grenser for hva som kan bli nedfelt i lov her til lands.

Du blir innkalt til identifisering, og med mindre du er veldig lik han som kjørte, så vil politiet se at du ikke er han.

Så må du oppgi din kamerats navn og telefonnummer, og det er opp til han å fortelle hvem som kjørte. Med mindre politiet kjenner han, da, ut fra bildet.

Gjest Diddliedo

Jeg er redd jeg har hørt at det ikke er føreren som skal ha boten, men eieren av bilen pga mange vrir seg unna. Håper for din skyld at dette ikke er vedtatt!!

Heldigvis VET jeg at dette ikke stemmer!! ;-)

Når det gjelder fotobokser så er det den personen som har kjørt bilen som evnt. får boten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...