Gå til innhold

Gud bevare barna til foreldrene

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Hvorfor i all verden sender foreldre barn ned til 16-års alder alene til Hemsedal? Har ikke Hemsedal i mange år allerede vært kjent som et partysted for unge?

I jula var jeg vitne til at ei 15-årig jente fikk gå på fest og være ute til kl 01. Mor skulle riktignok hente henne da, men si meg, er ikke fest til 01 litt i seneste laget for 15-åringer?

Hvorfor tør/vil ikke foreldre sette litt strengere grenser for barna sine?

Fortsetter under...

Gjest Stualine
Skrevet

Tror du nok har blitt litt for gammel gitt, hehe. For 8 siden var JEG 15 år, og da var jeg ofte ute med vennene mine og festet, og de ER på min alder alle sammen. Kom vel hjem i 12-01 tiden, og de visste alltid hvor jeg var og når jeg skulle komme hjem.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Foreldrene er vel ute på fest, dritings, de også...

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Tror du nok har blitt litt for gammel gitt, hehe. For 8 siden var JEG 15 år, og da var jeg ofte ute med vennene mine og festet, og de ER på min alder alle sammen. Kom vel hjem i 12-01 tiden, og de visste alltid hvor jeg var og når jeg skulle komme hjem.

Gud bevare deg. Gikk det bra, hver gang?

Drakk du/dere alkohol? Hvor mye? Hva sa foreldrene dine om du kom sent hjem?

Annonse

Gjest Stualine
Skrevet

Hehe, Jeg er snill jente jeg ;) Gikk bra hver gang ja, og jeg drakk, men ikke hver gang. De sa ingenting, for de visste alltid når jeg skulle komme hjem, men om de visste at jeg drakk, det vet jeg ikke.

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Hehe, Jeg er snill jente jeg ;) Gikk bra hver gang ja, og jeg drakk, men ikke hver gang. De sa ingenting, for de visste alltid når jeg skulle komme hjem, men om de visste at jeg drakk, det vet jeg ikke.

Hvor mye drakk du da? Eller rettere: hvor beruset ble du?

Gjest Stualine
Skrevet

Men det finnes så klart de som kommer dritings hjem hver helg, og lager bråk både ute og hjemmet. Har ei venninne som festa VELDIG mye da hun var yngre (15-16 år), og foreldrene måtte komme og hente henne midt på natta, fordi hun ikke kunne komme seg hjem selv!! Det er helt forferdelig syns jeg! Men hun er skikkelig rampete, det er ikke jeg og foreldra mine kan stole på meg! Hun er sånn som skryter (fortsatt) av at hun har drikket konstant i ei uke, og syns det er dødskult.. jeg bare rister på hodet.

Gjest Stualine
Skrevet

Hvor mye drakk du da? Eller rettere: hvor beruset ble du?

Begynte jo å drikke på den tiden, da jeg ble 15, så jeg tålte jo ganske lite. Ble vel full hver gang, men hadde alltid kontroll!!

Dr. Frankenstein
Skrevet

Og da mener jeg ikke foreldrene til ungdommene som få lov å reise til Hemsedal.

fei1365380229
Skrevet

Det med Hemsedal syns jeg er helt uansvarlig, men at en ungdom på 15 år kan få lov å dra på fest når foreldrene henter kl. 0100 det syns jeg "kanskje" er greit. Får se hvordan podene er på den alderen.

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Det med Hemsedal syns jeg er helt uansvarlig, men at en ungdom på 15 år kan få lov å dra på fest når foreldrene henter kl. 0100 det syns jeg "kanskje" er greit. Får se hvordan podene er på den alderen.

For meg er det innlysende at man drikker på fest når man er ute til kl 01. Jeg tenker at 01 er én time forlenge: Man har brutt den symbolske midnattsgrensen, som jeg mener burde være forbeholdt eldre ungdommer. En time mer å feste på. kan bety for ungdommene at de tar sjansen på å drikke, rett og slett fordi de har tid til det.

Annonse

Dr. Frankenstein
Skrevet

For meg er det innlysende at man drikker på fest når man er ute til kl 01. Jeg tenker at 01 er én time forlenge: Man har brutt den symbolske midnattsgrensen, som jeg mener burde være forbeholdt eldre ungdommer. En time mer å feste på. kan bety for ungdommene at de tar sjansen på å drikke, rett og slett fordi de har tid til det.

Men nå har ikke jeg de helt store problemene med at vår ungdom sosialiseres inn i vårt folks alkoholkultur.

fei1365380229
Skrevet

Det er antageligvis ikke mye man tørr å drikke når man vet at foreldrene henter kl. 01 ett da.

Skrevet

Det kunne ikke ha ramlet meg inn å sende en 15-16-åring alene til Hemsedal.

Men om jeg visste hvor festen var, kjente de som var der og skulle hente henne kunne barnet mitt vært ute til 01 på natta.

Alt kommer ann på hvordan barnet er og hvordan vennene er.

Da jeg var 14-16 år gammel var jeg med i et kristent ungdomskor som hadde øvelser på fredag kveld. Etter øvelsene dro vi alltid hjem til noen i koret. Der spiste vi, snakket og de som var kjærester klinte!!!

Vi var sjelden hjemme før 04 på natta.

Mor var aldri bekymret fordi hun visste at de jeg var sammen med var "skikkelige folk", og at jeg fikk skyss hjem av folk som ikke hadde drukket.

Skrevet

Min 14-åring drikker ikke selv om hun "døgner" :)

Skrevet

Da jeg var 15 bodde jeg for meg selv - det var helt vanlig....

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Min 14-åring drikker ikke selv om hun "døgner" :)

Er hun ute hele natta?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...