Gå til innhold

Vil lære meg sudoko, hva er oppskriften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det finnes vanskelig og lette. Hva går det ut på?

Skrevet

man skal vist fylle inn tallene fra en til ni pr rute, pr linje (alle tre rutene bortover) og loddrett. Det er litt av et tankespill ja.

Skrevet

man skal vist fylle inn tallene fra en til ni pr rute, pr linje (alle tre rutene bortover) og loddrett. Det er litt av et tankespill ja.

Poenget er jo at samme tall ikke skal være mer enn en gang i samme vannrette eller loddrette linje. :o) Man skal ikke bare fylle inn liksom.

laguna1365380434
Skrevet

det er faktisk litt gøy også men helsikes frustrerende! ;-) Du skal fylle inn tall mellom en og ni slik at de passer både vannrett, loddrett og i rubrikken.

På de enkle er det stort sett bare å sjekke hvilke tall som kun passer et sted i overnevnte, på de litt vanskeligere må du ofte "regne ut" en og en rute for å finne ut om noe bare passer der m.m

Jeg har blitt litt hekta jeg altså. Og er dessuten litt stolt av meg selv for at jeg klarte alle i VG i dag..;-)

Skrevet

det er faktisk litt gøy også men helsikes frustrerende! ;-) Du skal fylle inn tall mellom en og ni slik at de passer både vannrett, loddrett og i rubrikken.

På de enkle er det stort sett bare å sjekke hvilke tall som kun passer et sted i overnevnte, på de litt vanskeligere må du ofte "regne ut" en og en rute for å finne ut om noe bare passer der m.m

Jeg har blitt litt hekta jeg altså. Og er dessuten litt stolt av meg selv for at jeg klarte alle i VG i dag..;-)

Jeg får en sterk følelse av dyskalkuli, og får hetta bare jeg ser en føkkings sodukuoppgave.

Men jeg er en jævel på kryssord! ;)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg får en sterk følelse av dyskalkuli, og får hetta bare jeg ser en føkkings sodukuoppgave.

Kryssord er også gøy! Men sudoku er mye morsommere enn det ser ut som altså..Jeg klarer ikke å regne sammen yatzilappen på en skikkelig måte engang, så dyskalkulien er ikke ukjent for meg..;-)

Det går ikke på regning, det kunne like gjerne vært ni forskjellige figurer som skulle passe alle veier, det at det dog er tall ser selvsagt usympatisk ut, men det går bare på logikk så at de er tall skal du ikke la deg skremme av!

:-)

Skrevet

Samme her - får panikkangst av sånn su-do-ku. Jeg har meldt meg på et sånt abbonement på bladet "hjernetrim" - det er gøy, masse oppgaver av ulik art - men de med tall - de hopper jeg over. Her om dagen fikk jeg gave som ny abbonenet: En su-do-ku-maskin som går på batterier - ser ut som en kalkulator med stor skjerm- huttetu - den ga jeg til fjortissen min - hun elsker det der - hun har 6 i matte...

Skrevet

Poenget er jo at samme tall ikke skal være mer enn en gang i samme vannrette eller loddrette linje. :o) Man skal ikke bare fylle inn liksom.

+ i hver lille oppdelte gruppe av 9

Skrevet

Samme her - får panikkangst av sånn su-do-ku. Jeg har meldt meg på et sånt abbonement på bladet "hjernetrim" - det er gøy, masse oppgaver av ulik art - men de med tall - de hopper jeg over. Her om dagen fikk jeg gave som ny abbonenet: En su-do-ku-maskin som går på batterier - ser ut som en kalkulator med stor skjerm- huttetu - den ga jeg til fjortissen min - hun elsker det der - hun har 6 i matte...

Jeg testa også en sånn dustete soduku kalkulatorgreie i romjula, men fikk fullstendig noia. Naboen min med 160 i iq elsker den, såklart.

Gjest Flystripa
Skrevet

Hvis du får i tak i Adresseavisa, kan du øve deg på lyn-sudoku. Bare 6 tall i hver ramme. Det er den eneste jeg har tålmodighet til.

Jeg skal prøve meg på en med 9 tall, og lover å si i fra om jeg klarer å løse en sånn oppgave. Ikke forvent svar før ut i juni :)

Skrevet

http://www.menneske.no/sudoku/reducingmethodsig.html

men herrejesus _ nå fikk jeg kle nedi skoa! det er jo et helvete!

Det er ikke så lett, men jeg leste det veldig s a k t e og forsøkte å forstå en liten ting av gangen..

Må ta seg litt tid til å studere på det og ro til å konsentrere seg, så skal du bare se :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...