Gå til innhold

Sykdom barn

Gjest hjemme med sykt barn - igjen

Anbefalte innlegg

Gjest hjemme med sykt barn - igjen
Skrevet

Har et par spørsmål som kanskje noen kan hjelpe meg med!?

1) Blir arbeidsgiveren dekket for de dagene(opptil 10 dager egenmelding) som jeg er borte når mitt barn er syk?

2) Jeg har hørt at de 10 dagene med egenmelding for sykt barn gjelder for et helt kalenderår, dvs fra 01.01 til 31.12. Jeg trodde det var fra den første sykedagen og et år frem. Hva er rett!?!

Dr. Frankenstein
Skrevet

1) Nei, arbeidskjøper må dekke alle dager med egenmelding. I tillegg må arbeidskjøper dekke enten ti eller fjorten dager av sykemeldingen fra lege (jeg husker ikke helt).

2) Det er nok kalenderåret som gjelder. Uten at jeg tør hevde å være bombesikker på det området.

Skrevet

1 Det er arbeidsgiver som må dekke de inntil 10 dagene du ev. er borte med sykt barn i løpet av et år.

2 Det er kalenderåret som gjelder ang. hjemme med sykt barn. (For arbeidstakerens egen del gjelder det fra første sykedagen og ett år frem.)

Skrevet

1 Det er arbeidsgiver som må dekke de inntil 10 dagene du ev. er borte med sykt barn i løpet av et år.

2 Det er kalenderåret som gjelder ang. hjemme med sykt barn. (For arbeidstakerens egen del gjelder det fra første sykedagen og ett år frem.)

Og jeg starter det nye kalenderåret med å være hjemme med sykt barn i dag... Heldigvis har jeg 20 sykedager (pappan også), noen fordeler er det tross alt å ha et kronisk sykt barn! Og heldigvis sier ikke loven at de ekstra dagene må tas ut på barnet de er innvilget for, de legges bare til den ordinære kvoten. :o)

Skrevet

Og jeg starter det nye kalenderåret med å være hjemme med sykt barn i dag... Heldigvis har jeg 20 sykedager (pappan også), noen fordeler er det tross alt å ha et kronisk sykt barn! Og heldigvis sier ikke loven at de ekstra dagene må tas ut på barnet de er innvilget for, de legges bare til den ordinære kvoten. :o)

Så kjedelig da, med sykt barn. Er det den yngste?

Men det er jo greit da, at det ikke skilles mellom hvilket barn det er som er sykt.

(Men er det slik at han er mye plaget, og at dere må være mye mer hjemme?)

Skrevet

Så kjedelig da, med sykt barn. Er det den yngste?

Men det er jo greit da, at det ikke skilles mellom hvilket barn det er som er sykt.

(Men er det slik at han er mye plaget, og at dere må være mye mer hjemme?)

"Så kjedelig da, med sykt barn. Er det den yngste?"

Jepp, hun har ligget i min seng i natt og vi har faktisk sovet ganske godt. Hun sitter nå og ser film og spiser Mariekjeks. :o) Tror det verste er over nå.

"(Men er det slik at han er mye plaget, og at dere må være mye mer hjemme?)"

*Flirer* Mulig han skulle vært det ut fra et medisinsk synspunkt, men han blir nesten aldri syk... Snuppa tar med seg det som kommer forbi, han holder seg like frisk.

Skrevet

"Så kjedelig da, med sykt barn. Er det den yngste?"

Jepp, hun har ligget i min seng i natt og vi har faktisk sovet ganske godt. Hun sitter nå og ser film og spiser Mariekjeks. :o) Tror det verste er over nå.

"(Men er det slik at han er mye plaget, og at dere må være mye mer hjemme?)"

*Flirer* Mulig han skulle vært det ut fra et medisinsk synspunkt, men han blir nesten aldri syk... Snuppa tar med seg det som kommer forbi, han holder seg like frisk.

*s* Ja, det var nettopp det inntrykket jeg hadde. At han er en robust liten kriger som sjelden er syk.

Det er bra det, da.

Dere får slappe av og bare kose dere i dag, og god bedring (til løveungen - som du kalte henne den første tiden. Det uttrykket er det lenge siden jeg har sett du har brukt ... :o)).

Skrevet

*s* Ja, det var nettopp det inntrykket jeg hadde. At han er en robust liten kriger som sjelden er syk.

Det er bra det, da.

Dere får slappe av og bare kose dere i dag, og god bedring (til løveungen - som du kalte henne den første tiden. Det uttrykket er det lenge siden jeg har sett du har brukt ... :o)).

Jeg kunne godt fortsatt å kalle henne Løveungen, nå har hun begynte å frese mot meg (jeg kom med forslag om en liten klutvask...) så jeg regner med at hun i høyeste grad er på bedringens vei! :o)

Gjest Persille
Skrevet

1) Nei, arbeidskjøper må dekke alle dager med egenmelding. I tillegg må arbeidskjøper dekke enten ti eller fjorten dager av sykemeldingen fra lege (jeg husker ikke helt).

2) Det er nok kalenderåret som gjelder. Uten at jeg tør hevde å være bombesikker på det området.

"1) Nei, arbeidskjøper må dekke alle dager med egenmelding. I tillegg må arbeidskjøper dekke enten ti eller fjorten dager av sykemeldingen fra lege (jeg husker ikke helt)."

16 dager er arbeidsgiverperioden...

Skrevet

Jeg kunne godt fortsatt å kalle henne Løveungen, nå har hun begynte å frese mot meg (jeg kom med forslag om en liten klutvask...) så jeg regner med at hun i høyeste grad er på bedringens vei! :o)

Hehe! Lykke til med "kampen".

Skrevet

Hehe! Lykke til med "kampen".

Hun tok på seg den nye morgenkåpa hun fikk til jul og spilte dataspill. Plutselig fikk hun det for seg at hun skulle ha på kjole sånn som Josefine på spillet og da snek jeg en liten vask inn først. :o) Så nå er både mor og barn fornøyde.

Skrevet

De dagene man har ekstra (p.g.a. kronisk syke barn eller fordi man er enslig forsørger) blir nok refundert av rikstrygdeverket. Ellers ville vel neppe foreldrene få jobb...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...