Gå til innhold

IDOL snart i gang - Har stemmefolket lært noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sirkuset er snart i gang, og det er å håpe at folk lærte såpass mye av den skandalen at denne Jorun vant i fjor, at vi i år kan få en verdig vinner.

Alejandro Fuentes var den desidert beste i fjor, og skulle vunnet. Det faktum at plate-kremmern Jan Fredrik Karlsen kapret han i sin stall, og ikke minst at han nå er nominert til beste mannlige artist i Spelemanns-prisen, skule vel ytterligere bekrefte Alejandros kvaliteter.

Litt synd på denne Jorun, som endte opp der hun gjorde, uten å kunne synge. Nå vil ingen ha henne, hverken på scenen eller i platestudio.

Skrevet

DU sier at Jorun ikke var best - det var nå ikke det seerne mente da - DE mente jo hun var best, og noe annet enn det har de ikke å gå etter. At bransjen som er proffe og vet hva de leter etter og hvem som er "formbare" og markedsførbare - det er noe helt annet.

Vinneren av showet har sikkert hatt det kult - og det er bare naturlig at flere av de andre også får platekontrakter - dette VET vi jo.

Skrevet

DU sier at Jorun ikke var best - det var nå ikke det seerne mente da - DE mente jo hun var best, og noe annet enn det har de ikke å gå etter. At bransjen som er proffe og vet hva de leter etter og hvem som er "formbare" og markedsførbare - det er noe helt annet.

Vinneren av showet har sikkert hatt det kult - og det er bare naturlig at flere av de andre også får platekontrakter - dette VET vi jo.

"At bransjen som er proffe og vet hva de leter etter og hvem som er "formbare" og markedsførbare - det er noe helt annet."

IDOL har lite med den ordentlige og seriøse musikkbransjen å gjøre. Det er kun ett formål ved det tullet: Å skape et eller flere blaff som kan produsere en del oppstand og penger i kassa i løpet av veldig kort tid. En seriøs fremtidig karriere har ingen prioritet i dette vederstyggelige svineriet.

"............................................."

Skrevet

"At bransjen som er proffe og vet hva de leter etter og hvem som er "formbare" og markedsførbare - det er noe helt annet."

IDOL har lite med den ordentlige og seriøse musikkbransjen å gjøre. Det er kun ett formål ved det tullet: Å skape et eller flere blaff som kan produsere en del oppstand og penger i kassa i løpet av veldig kort tid. En seriøs fremtidig karriere har ingen prioritet i dette vederstyggelige svineriet.

nemlig.

Gjest Ramina
Skrevet

Syntes aldri om Jorunn, svært få ganger hun klarte å prestere.

Problemet er vel at det er altfor mange unge som stemmer, og de stemmer vel på idolene sine være seg disse har stemme eller ei, det er vel viktigst hvor "kule" de er.

De burde gjort noe med det stemmegreiene ja, har gått folk under veis som har prestert helt utrolig...

Synd at vi ikke skal få følge disse forde de ikke er "kule nok".

:)

Skrevet

Hva i all verden tror du IDOL er for noe? En seriøs konkurranse hvor musikken og artistene står i høysetet, og som tar sikte på å skape ordentlige, levedyktige artister med potensiale i bransjen? Ikke i nærheten engang :-)

Bare ett av utallige elementer som gjør IDOL til noe patetisk tull: Man kan IKKE avgjøre hvilken artist som er best og eller har størst potensiale når 99% av "dommerne" er fjortenårige jenter som får altfor mye penger til kontantkort av foreldrene.

At noen i det hele tatt presterer å forsøke å diskutere denne tragedien på seriøst vis, som om det var noe ordentlig og ikke noe av det mest tragiske medie- og pengejippoet årtusenskiftet har produsert, er rett ut sagt helt fantastisk.

Skrevet

Hva i all verden tror du IDOL er for noe? En seriøs konkurranse hvor musikken og artistene står i høysetet, og som tar sikte på å skape ordentlige, levedyktige artister med potensiale i bransjen? Ikke i nærheten engang :-)

Bare ett av utallige elementer som gjør IDOL til noe patetisk tull: Man kan IKKE avgjøre hvilken artist som er best og eller har størst potensiale når 99% av "dommerne" er fjortenårige jenter som får altfor mye penger til kontantkort av foreldrene.

At noen i det hele tatt presterer å forsøke å diskutere denne tragedien på seriøst vis, som om det var noe ordentlig og ikke noe av det mest tragiske medie- og pengejippoet årtusenskiftet har produsert, er rett ut sagt helt fantastisk.

"når 99% av "dommerne" er fjortenårige jenter som får altfor mye penger til kontantkort av foreldrene."

Oi, jeg visste ikke at flertallet på DOL faller i den kategorien der! ;-)

For det var vel Jorunn som oftest ble fremhevet og bejublet i dette forum, var det ikke? ;-)

Skrevet

Det var nok en fordel for Alejandro og hans videre karriere at han ikke vant Idol!

Ingen av Idol-vinnerne ble ansett som "kule" et halvt år etterpå. For Kurt Nilsen snudde imidlertid dette bildet da han vant verdens-idol....

Gjest dårlig oppdatert
Skrevet

Er det ingen som vil ha Jorun? Hvor har du det fra?

*nysgjerrig*

Skrevet

"når 99% av "dommerne" er fjortenårige jenter som får altfor mye penger til kontantkort av foreldrene."

Oi, jeg visste ikke at flertallet på DOL faller i den kategorien der! ;-)

For det var vel Jorunn som oftest ble fremhevet og bejublet i dette forum, var det ikke? ;-)

Litt satt på spissen, selvfølgelig :-)

Men at det er tenåringer, og først og fremst jenter, som hovedsaklig står for inntektene ved IDOL-avstemningene (som selvfølgelig er hovedgrunnen til at IDOL i det hele tatt eksisterer), er vel hevet over enhver tvil.

Jeg kan ikke annet enn å riste på hodet av voksne folk som seriøst følger med på det svineriet der.

".............................................."

Skrevet

Det var nok en fordel for Alejandro og hans videre karriere at han ikke vant Idol!

Ingen av Idol-vinnerne ble ansett som "kule" et halvt år etterpå. For Kurt Nilsen snudde imidlertid dette bildet da han vant verdens-idol....

"For Kurt Nilsen snudde imidlertid dette bildet da han vant verdens-idol"

Han har jo tross alt bevist at han faktisk har noe å fare med som artist. Men hvorvidt han vil vare "evig" gjenstår jo fortsatt å se. Men selvfølgelig...klarer f.eks en vandrende tragedie som johnny logan å skape et helt liv ut av én eneste røten dritsang, så er det vel håp for andre også :-)

Skrevet

"For Kurt Nilsen snudde imidlertid dette bildet da han vant verdens-idol"

Han har jo tross alt bevist at han faktisk har noe å fare med som artist. Men hvorvidt han vil vare "evig" gjenstår jo fortsatt å se. Men selvfølgelig...klarer f.eks en vandrende tragedie som johnny logan å skape et helt liv ut av én eneste røten dritsang, så er det vel håp for andre også :-)

Ja, Kurt Nilsen har absolutt bevist at han har noe å fare med, men det hadde han jo allerede gjort med de prestasjonene som gjorde at han vant Idol.

Men kanskje nettopp det AT han vant Idol gjorde det litt "ut" for en del folk etterpå, pluss at Idol-vinnerne må skynde seg å presse ut ei plate i hurten og sturten etc etc. All hypen rundt dem rett etter seieren gjør at det blir litt sånn opp som en løve - ned som en skinnfell.

Idol-vinneren behøve langtfra å ha kvaliteter som gjør at artistkarrieren "varer", fordi selve konseptet ikke vektlegger dette.

Men selv om en Idol-vinner har slike kvaliteter, kan altså det at vedkommende vant virke MOT dette.

Skrevet

Ja, Kurt Nilsen har absolutt bevist at han har noe å fare med, men det hadde han jo allerede gjort med de prestasjonene som gjorde at han vant Idol.

Men kanskje nettopp det AT han vant Idol gjorde det litt "ut" for en del folk etterpå, pluss at Idol-vinnerne må skynde seg å presse ut ei plate i hurten og sturten etc etc. All hypen rundt dem rett etter seieren gjør at det blir litt sånn opp som en løve - ned som en skinnfell.

Idol-vinneren behøve langtfra å ha kvaliteter som gjør at artistkarrieren "varer", fordi selve konseptet ikke vektlegger dette.

Men selv om en Idol-vinner har slike kvaliteter, kan altså det at vedkommende vant virke MOT dette.

"Men selv om en Idol-vinner har slike kvaliteter, kan altså det at vedkommende vant virke MOT dette."

Nettopp. Folk som faktisk har et talent som kunne ha ført til noe, risikerer å ødelegge dette. Det finnes overhodet ingenting seriøst ved IDOL - det er rett og slett bare et sirkus.

".........................................."

Skrevet

"Men selv om en Idol-vinner har slike kvaliteter, kan altså det at vedkommende vant virke MOT dette."

Nettopp. Folk som faktisk har et talent som kunne ha ført til noe, risikerer å ødelegge dette. Det finnes overhodet ingenting seriøst ved IDOL - det er rett og slett bare et sirkus.

".........................................."

Ja, men sirkus er også underholdning! :-)

Man får ta det som det det er - underholdning og ikke seriøs talentjakt! Jeg benker meg gladelig sammen med poden, som synes Idol er topp! :-) Man får ta det på samme måte som man ser på Grand Prix - med humør! *S*

Skrevet

Mitt forslag: Negativ stemmegivning, altså at vi stemmer på de vi vil sende ut, og at hver enkelt mobilabonnent bare kan stemme en gang.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Mitt forslag: Negativ stemmegivning, altså at vi stemmer på de vi vil sende ut, og at hver enkelt mobilabonnent bare kan stemme en gang.

det er jeg også for. Da vil den riktige vinne. Men du vet, de tjener mye penger på alle telefoninntektene.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

jeg synes også at ali var den beste. "Tragisk" at han gikk ut, men det var kanskje til det beste, for hans egen del. Hvis jeg skulle kjøpt cden til tone, jorunn eller ali, hadde jeg garantert kjøpt ali sin. Men jeg kommer ikke til å kjøpe noen;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Støttes! =)

Skrevet

Jeg begynner virkelig å lure på dette med IDOL.

For sønnen til Jan Groth var med i Beat for Beat nå i høst, og sang som en gud. Og han kom visst ikke til Oslo en gang i IDOL. Eller kanskje dit, men ikke lenger.

Jeg kan ikke en gang huske å ha sett ham i IDOL. Han sang dritbra!

Skrevet

Jeg begynner virkelig å lure på dette med IDOL.

For sønnen til Jan Groth var med i Beat for Beat nå i høst, og sang som en gud. Og han kom visst ikke til Oslo en gang i IDOL. Eller kanskje dit, men ikke lenger.

Jeg kan ikke en gang huske å ha sett ham i IDOL. Han sang dritbra!

Javisst, han var jo kjempeflink!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...