Gå til innhold

Kan det være hemoroide?

Gjest vil ikke du skal vite det nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne ble lagt inn på almenn-medisin tidligere, men prøver her også jeg.

Har i grunn veldig lett for å være treg i magen, og var det i noen dager i romjula. Gikk da og kjøpte lactoluse, og begynte å bruke den. Og den hjelper fint mot min trege mage.

Men oppdaget at det fortsatt var vondt når jeg hadde avføring, selv når jeg ikke var hard i magen. Tenkte ikke noe mer over det, i og med at jeg ofte kan være sår der bak på grunn av treg mage. Dette var søndag og mandag. I går morges tenkte jeg at jeg skulle smøre meg litt der etter dusjing og vasking på morgenen.

Og når jeg smurte meg oppdaget jeg en hard kul (omtrent som en ert) rett ved endetarmsåpningen. Og oppdaget at det var den som var vond.

Kan dette være en hemoroide???

Burde jeg gå til lege med en gang, eller kan jeg bruke scheriproct salve og se det an ut uka? Og heller kontakte lege om det ikke blir bedre??

Håper noen har noen gode svar til meg.

På forhånd takk til alle som gidder!

Skrevet

Det høres VELDIG ut som hemoroide ja - prøv salve du! :)

Gjest LucySky
Skrevet

En sånn liten ert ved endetarmsåpningen er helt sikkert ikke noe å bry seg om.

Bruk salve og se om den ikke er vekk i løpet av ei uke eller to.

Skrevet

Kan ikke svare deg ang. hemoride, men et lite tips for treig mage.

Kjemmer flere som har hatt dette problemet. Da de har begynt å ta epleeddik-kapsler har alt løst seg umiddelbart. Kanskje vært et forsøk?

En del opplever å gå ned i vekt av tablettene, så om det er et problem bør du kanskje være litt forsiktig.

Skrevet

Kan ikke svare deg ang. hemoride, men et lite tips for treig mage.

Kjemmer flere som har hatt dette problemet. Da de har begynt å ta epleeddik-kapsler har alt løst seg umiddelbart. Kanskje vært et forsøk?

En del opplever å gå ned i vekt av tablettene, så om det er et problem bør du kanskje være litt forsiktig.

Ok, takk for tips.

Skal prøve det, og skulle jeg gå ned i vekt av det, så er det bare velkomment. Har gått ned mye, men har fortsatt en del igjen.

Tusen takk for tips.

Skrevet

Det er nok en hemoroide ja, men husk, ingen salver hjelper mot de.

De hjelper mot kløe, svie osv.

Kan ta opptil flere uker før de forsvinner av seg selv.

Skrevet

OK, takk for svar.

Da er det bare vente på at den forsvinner da.

Skrevet

Det høres VELDIG ut som hemoroide ja - prøv salve du! :)

Salve skal prøves.

Har vært og kjøpt en stor tube nå.

Takk for svar.

Skrevet

En sånn liten ert ved endetarmsåpningen er helt sikkert ikke noe å bry seg om.

Bruk salve og se om den ikke er vekk i løpet av ei uke eller to.

Takk for svar.

Salve er kjøpt inn, så får vi prøve det og håpe den forsvinner fort.

Skrevet

Salve skal prøves.

Har vært og kjøpt en stor tube nå.

Takk for svar.

Ikke bruk den lenger enn det som står på pakken om det ikke hjelper!!!!! OBS OBS.

Jeg gjorde det - og det viste seg at det ikke var hemoroide - men legen min sa at jeg bare skulle smøre i vei. Jeg trodde jeg skulle dø av smerter....det var analfissur og det vil du ikke vite noe om...jeg ble operert etterhvert - heldigvis.

Skrevet

Ikke bruk den lenger enn det som står på pakken om det ikke hjelper!!!!! OBS OBS.

Jeg gjorde det - og det viste seg at det ikke var hemoroide - men legen min sa at jeg bare skulle smøre i vei. Jeg trodde jeg skulle dø av smerter....det var analfissur og det vil du ikke vite noe om...jeg ble operert etterhvert - heldigvis.

Ok, da skal jeg passe på det.

Står at man kan bruke kremen i en uke, er det ikke bedre da får jeg vel ta kontakt med legen. Håper det hjelper innen den tid. Har ikke vært hos fastlegen min ennå, er ikke akkurat rompa jeg har lyst å vise fram først. He, he.

Takk igjen for svar.

Gjest Godt råd!
Skrevet

Du kan prøve salve som de andre har sagt, i tillegg kan du også forsiktig forsøke å dytte den litt innover, da det kan være en innvendig haemorroide som har kommet ut. Dette er også veldig vondt, og det vil ikke bli bedre før den har "kommet på plass" (hvis det er en innvendig haemorroide som har kommet ut)..

Og til de som lurer, dette er ikke kødd...

God bedring!

Skrevet

Du kan prøve salve som de andre har sagt, i tillegg kan du også forsiktig forsøke å dytte den litt innover, da det kan være en innvendig haemorroide som har kommet ut. Dette er også veldig vondt, og det vil ikke bli bedre før den har "kommet på plass" (hvis det er en innvendig haemorroide som har kommet ut)..

Og til de som lurer, dette er ikke kødd...

God bedring!

Ok, takk for svar.

Den er rett innenfor, så tror nok ikke den trengs å dyttes på plass.

Men takk for svar.

Skrevet

Ok, takk for svar.

Den er rett innenfor, så tror nok ikke den trengs å dyttes på plass.

Men takk for svar.

Gjør som "godt råd" sier - massér alt litt med salve på fingeren,

Skrevet

JODA salven gjør at blodårene trekker seg sammen, noen bruker slik salve andre steder - kosmetisk for å stramme opp.

Gjest sandex
Skrevet

Heheh.. "INGEN salver hjelper"?

DET var jo bare tull.. Selvfølgelig hjelper de, og det går nok ikke mange dagene før det har komt seg :)

Skrevet

Heheh.. "INGEN salver hjelper"?

DET var jo bare tull.. Selvfølgelig hjelper de, og det går nok ikke mange dagene før det har komt seg :)

Øh, nei, salver hjelper ikke mot hemoroider, de hjelper mot symptomene.

Ingenting annet.

Gjest sandex
Skrevet

Øh, nei, salver hjelper ikke mot hemoroider, de hjelper mot symptomene.

Ingenting annet.

BARE tullprat!!! :) Der tar du helt feil!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...