Gå til innhold

Fikk sparken!!

Anbefalte innlegg

Gjest sintogsur
Skrevet

Jeg har virkelig slitt for å få den jobben,også får jeg fyken etter fem uker!

Jeg har alltid ment at jobbing var oppskrytt,men etter press fra familie og venner bestemte jeg meg i høst for å begynne.

Jeg hadde tro på at det skulle gå greit å få jobb,er jo så mange ledige stillinger!

Jeg sendte ut sikkert over femti søknader(veldig greit å skrive en søknad som kan sendes elektronisk) men må si jeg er skuffet over at dem ikke tok seg tid til å takke for søknaden engang! Litt frekt,vel?

Så i slutten av november ringer det en litt stresset mann og vil ha meg til å jobbe på butikken hans og jeg måtte komme med en gang!

Hadde egentlig ikke lyst,følte jeg var mentalt uforberedt og hadde egentlig mest lyst å være hjemme.

Møtet med arbeidslivet og kollegaene,kunder og hele "pakken" ble slett ikke noe hyggelig!

Følte jeg ble pisket rundt av kunder og dem jeg jobbet sammen med.Må være julehandelen alle skulle ha akkurat den dagen og så sure alle var!!

Virket som sjefen så på seg selv som veldi "mektig" og at jeg skulle være særdeles takknemlig for å jobbe for han.

Så i dag virket han sur og mutt og skulle ha meg med på kontoret.Jeg sto faktisk å pratet meg en kunde (som tilfeldigvis også var min venninne)

Han sa jeg bare kunne gå ned å sette meg på kaffebaren nede og prate videre med min venninne nå med en gang(wow,han er jo kjekk likevel tenkte jeg)-og du trenger IKKE komme tilbake,sier han!!

ærlig talt,jeg måtte spørre om jeg ble fyka og det mente han helt klart(idiot)

Jeg har virkelig slitt mye på sportsbutikken og ofret særdeles mye for han,så får jeg sparken?!

Kan dette være lov?

Har JEG ingen rettigheter?

Hans argumentasjon var-tre forseintkomninger,litt krøll med kassa(var faktisk 499 for MYE i den en kveld)

litt for lange pauser og lite effektiv....

Nei,jobbing er oppskrytt siste gangen jeg gidder å forsøke når det skal være på DEN måten!

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

8

• carma

2

• keinstein

2

• nanna

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Enten så tuller du, eller så bør du gjøre noe med arbeidsmoralen din.

Skrevet

"Hans argumentasjon var-tre forseintkomninger,litt krøll med kassa(var faktisk 499 for MYE i den en kveld) litt for lange pauser og lite effektiv...."

Hvhis du presterte alt det der de første 5 ukene i ny jobb så har jeg forståelse for arbeidsgiveren din... Og det er _ikke_ til din fordel at det er for mye i kassa! Da har dere svindlet en eller flere kunder, noe som er svært dårlig reklae for butikken om det kommer ut...

Petrine Eiffel
Skrevet

Hehe, klarer ikke helt å ta dette innlegger seriøst jeg. Hvis dette er den innstillingen du har, så er det jammen meg ikke noe rart at du fikk sparken, og jeg tror også du kan se langt etter en ny jobb...

Gjest sintogsur
Skrevet

Enten så tuller du, eller så bør du gjøre noe med arbeidsmoralen din.

Det er ikke meg det er noe galt med i denne sammenheng i allefall!

Arbeidsmoralen min kan kanskje "trenes opp" litt,men dette var tross alt min første jobb,noe han visste da han tok meg inn.Da må en regne med littegranne innkjøringsproblemer.Er ufattelig mye å sette seg inn i på en diger sportsbutikk.

Hele desember gikk jo stort sett li å pakke inn x-antall julegaver!

skorpionfisken
Skrevet

Jeg er forsåvidt glad jeg ikke er din sjef. Arbeidstakere med din holdning passer ikke inn i en butikk i allefall. Det er faktisk et serviceyrke.

Å jobbe er oppskrytt sier du. Hva i all verden skal du leve av da? Sosialen?

Mary Poppins
Skrevet

Hvor gammel er du?? Du høres svært svært umoden ut, hvis ikke du skal jobbe hvor skal så pengene komme fra? De vokser ikke på trær vet du.

"Hans argumentasjon var-tre forseintkomninger,litt krøll med kassa(var faktisk 499 for MYE i den en kveld) litt for lange pauser og lite effektiv...."

Hvis du klarte alt dette i løpet av de første 5 ukene vil jeg si det ikke er så veldig merkelig at du fikk sparken. I tillegg høres det ut som du har en veldig dårlig holdning til jobben i utgangspunktet som helt sikkert påvirket måten du utførte dine arbeidsoppgaver på.

Jwg tror du først og fremst skal gå i deg selv jeg, og prøve å endre denne dårlige arbeidsmoralen du har!

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Arbeidsmoralen min kan kanskje "trenes opp" litt,men dette var tross alt min første jobb,noe han visste da han tok meg inn.Da må en regne med littegranne innkjøringsproblemer.Er ufattelig mye å sette seg inn i på en diger sportsbutikk.

Men man tar ikke litt for lange pause i julerushet. Ikke står man og prater med venninner heller, dersom man ikke har samvittigheten ren. Da rydder man heller i butikken hvis der ikke er kunder.

Skrevet

Å komme for sent, ta for lange pauser og være ineffektiv har da ingenting med startproblemer å gjøre. Ikke har det med å gjøre å bli kjent i butikken heller - med mindre sjappa er så enormt diger at du gikk deg vill på vei til pauserommet?

Skrevet

Enig. Mye bedre at vi andre som tar ansvar i jobben, og som HAR jobb, forsørger deg.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg synes du skal stevne sjefen din for retten - han har ingen rettighter i saker som dette, og du har jo klart og tydelig vist både ansvar, innsatsvilje og engasjement.

Nei - ta jævelen!

(...)

Skrevet

Nå fikk du meg til å le. Tusen takk for det! :-D

Skrevet

Hmm, jeg er ikke helt sikker på om du kødder eller hva, men jeg måtte iallefall trekke på smilebåndet ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...