Gå til innhold

Trykk i bihuler hjelp meg!!

Anbefalte innlegg

Etter at jeg var ute å reiset i april i fjor har jeg fått et utrolig plagsomt problem. Når jeg satt i flyet på vei til sydligere strø "smalt" det plutslig i bihulene mine og ett enormt trykk presset på. Det gjorde kjempe vondt og jeg gråt av smerte. Etter dette har det aldri blitt bra igjen. Det kommer og går hele tiden og jeg er blitt helt avhengi av nese spray og ibux. Legen min sier bare "slutt å røyk", men jeg tror rett og slett det ikke har med røykingen å gjøre. Noe skjedde oppe i det flyet. Dette er et så stort problem for meg nå at jeg vet rett og slet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tør ikke å fly igjen for er liv redd for å få store smerter. Kan noen her inne fortelle meg hva dette kan være for noe? Må jeg oppereres? Jeg orker bare ikke å leve med dette mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212657-trykk-i-bihuler-hjelp-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg også opplevd et par ganger. Fikk et sånt trykk i bihulene at det føltes som om både tennene og øynene skulle sprette ut. Forferdelig vondt!

Jeg er alltid nøye med å skylle nesen godt med saltvann før jeg skal fly, og så holder jeg for nesa og blåser så fort jeg merker at jeg får antydning til dotter i ørene. Det holder for meg. Har ikke hatt flere slike episoder etter at jeg begynte med det.

Det har jeg også opplevd et par ganger. Fikk et sånt trykk i bihulene at det føltes som om både tennene og øynene skulle sprette ut. Forferdelig vondt!

Jeg er alltid nøye med å skylle nesen godt med saltvann før jeg skal fly, og så holder jeg for nesa og blåser så fort jeg merker at jeg får antydning til dotter i ørene. Det holder for meg. Har ikke hatt flere slike episoder etter at jeg begynte med det.

Takkf for svar:)

problemet er at jeg har det hver dag nå. Det blir bare vondere og vondere. Er så redd for at jeg må opperere.

Saltvann? Det har jeg ikke hørt om at skal hjelpe. Får du kjøpt en slags spray eller noe på apoteket med saltvann?

Ta en 10-dagers kur med nesespray og se om det hjelper.

Hvis ikke så be om henvisning til en øre,nese,hals-lege. Fastlegen har generelt ikke peiling.

Jeg fikk slike problemer etter en flytur, men ble da diagnostisert som bihulebetennelse og behandlet med rhinexin ("nesespraytabeletter"/slimhinneavsvellende tabeletter) og antibiotika,

problemet er at jeg har det hver dag nå. Det blir bare vondere og vondere. Er så redd for at jeg må opperere.

Saltvann? Det har jeg ikke hørt om at skal hjelpe. Får du kjøpt en slags spray eller noe på apoteket med saltvann?

Prøv Physiomer Expert saltvannsspray, den er veldig bra, vanlig saltvannsnesespray kan du bare glemme hvis du er skikkelig tett. Hvis du har tilgang på et steambad er det veldig bra hvis du har noen dråper eucalyptusolje i, hvis ikke kan du ha et par dråper i vann i en kjele, kok opp og stå med hodet over kjelen og et håndkle over, sånn at du puster inn dampen,det løser veldig godt opp.

Jeg har selv vært veldig plaget med bihulene, og jeg vet hvilket helvete det er å fly.

Håper du blir kvitt problemet!

Annonse

Gjest Nesehorn

Jeg har også problemer med bihuler (kronisk betennelse) og nesetetthet.

Ble avhengig av nesespray mens jeg sto i kø for å komme inn til spesialisten... Ble tettere og tettere, jo mer spray jeg brukte! Farlige greier:(

Jeg fikk Rhinexin tabletter (2 ukers kur) for å få ned hevingene i slimhinnene og hjelpe meg over nesespray-avhengigheten.

Men det aller viktigste er likevel NESEHORNET! (Ikke det som bor i Afrika!) Men en liten plastkanne som du kjøper på apoteket fylles med lunkent vann og en teskje salt. Vannet helles gjennom hvert nesebor og får skylt igjennom systemet. En enkel bruksanvisning medfølger.

Høres både ekkelt og skummelt ut. Jeg gikk i stor vegringsring rundt hornet i en uke etter at jeg hadde kjøpt det. Men det er helt ufarlig - og veldig effektivt;)

Kjøp nesehorn og bli et bedre menneske!

Prøv Physiomer Expert saltvannsspray, den er veldig bra, vanlig saltvannsnesespray kan du bare glemme hvis du er skikkelig tett. Hvis du har tilgang på et steambad er det veldig bra hvis du har noen dråper eucalyptusolje i, hvis ikke kan du ha et par dråper i vann i en kjele, kok opp og stå med hodet over kjelen og et håndkle over, sånn at du puster inn dampen,det løser veldig godt opp.

Jeg har selv vært veldig plaget med bihulene, og jeg vet hvilket helvete det er å fly.

Håper du blir kvitt problemet!

Tusen takk for alle svar! JEg har fått mange gode råd her som jeg skal prøve!:-D

Bare lurer på en ting til.. Er det farlig å fly når man har dette problemet? Jeg skal egentlig ut å fly i både mai og i oktober og sist nevnte er brylups reise. Ville jo vært forferdelig trist om jeg måtte avlyse begge turene. Er jo blitt livredd for å fly nå:-(

Brylupsreise på color line blir liksom ikke helt det samme..hehe..

Tusen takk for alle svar! JEg har fått mange gode råd her som jeg skal prøve!:-D

Bare lurer på en ting til.. Er det farlig å fly når man har dette problemet? Jeg skal egentlig ut å fly i både mai og i oktober og sist nevnte er brylups reise. Ville jo vært forferdelig trist om jeg måtte avlyse begge turene. Er jo blitt livredd for å fly nå:-(

Brylupsreise på color line blir liksom ikke helt det samme..hehe..

Nei jeg tror ikke det er farlig, bare veldig ubehagelig, det er mange år siden det skjedde meg, siden den gang har jeg vært nøye med å bruke nesespray før jeg skal fly, er jeg veldig tett bruker jeg Rhinexin. Er jeg forkjølet kjenner jeg det presser på når flyet letter, men har aldri opplevd at det har blitt så vondt som første gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...