Gå til innhold

Hva synes du er best: gammeldans eller "ole Ivars"-stil!

Anbefalte innlegg

Gjest kjetta
Skrevet

vi har en diskusjon om dette på jobb, en humoristisk en, og nå lurer jeg; Hva liker du best, og hvorfor!?

Jeg liker best en god blanding av dette. Kjedelig å danse swing en hel kveld, og litt traurig å danse mazurka like lenge, liksom.

Men hva mener du!

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• Babette

7

• keinstein

7

• Gyda

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis jeg måtte velge, blir det ole ivars stilen. Litt variert tempo, og så kan man danse linedance i tillegg til swing *S*

fei1365380229
Skrevet

Her klarer jeg ikke å velge altså, to alen av samme onde :)

Skrevet

Måtte jeg velge - svensktoppar (altså Ole Ivars-type musikk).

Skrevet

Vil helst slippe å måtte være på en dansetilstelning en hel kveld med noen av dem! ;-)

Men hvis det f eks var et bryllup ville jeg ha hatt en blanding av dette.

Og med det samme vi er inne på Ole Ivars: De var da ikke så harry i gamledager, var de vel? Husker dem vagt fra søttitallet på min onkels stereoanlegg, med sanger som "byen med det store varme hjertet" og en sang om at våren kommer - husker ikke tittel men noe tekst "med et trollslag har det plustelig blitt varmt og grønt".

Nå er det bare "nei så tjukk du har blitt" og den der skrekkelige "fornorskningen" (fordummingen!!) av Bob Marleys "No woman no cry" hvor de synger "Nå går det for meg".

*grøss* og *dobbeltgrøss*

Skrevet

Er det greit at jeg velger Rune Rudberg?

Og ikke DDE? ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Måtte høyere makter forby at jeg måtte velge noen av dem!

Skrevet

Og ikke DDE? ;-)

Å jo! Rune og Bjarne!

Men ikke Ole Ivars. Det verste med dansebandmusikken er ikke egentlig stilen. Den er OK til sitt bruk, men det er så satans mange dårlige sangere og musikere i den bransjen. På toppen av de dårligste troner Jenny Jensen.

(Og slette tekster.)

Skrevet

Jeg greier ikke å svare humoristisk engang.

Ingen av disse stilene ville jeg orka hverken å høre på eller danse til.

Sorry!

Skrevet

Å jo! Rune og Bjarne!

Men ikke Ole Ivars. Det verste med dansebandmusikken er ikke egentlig stilen. Den er OK til sitt bruk, men det er så satans mange dårlige sangere og musikere i den bransjen. På toppen av de dårligste troner Jenny Jensen.

(Og slette tekster.)

Veldig enig i mye der, ja!

Skrevet

Jeg greier ikke å svare humoristisk engang.

Ingen av disse stilene ville jeg orka hverken å høre på eller danse til.

Sorry!

Bare vent. Om en 30 års tid ser vi deg nok på TV fra Tromsø.

fei1365380229
Skrevet

Tviler på at dagens "ungdom" les: oss på rett over tredve, noengang kommer til å dra i hopetall på sånne dansetilstelninger som de ødelegger lørdagskveldene på Nrk1 med. Dette er nok en utdøende sjanger hva gjelder musikk. Heldigvis!

Skrevet

Å høre på det er greit, men min musikalske evne er ikke koblet til beina, kun til henda. Beina kommer aldri i sync.

Går det an å danse stående på henda?

Skrevet

Tviler på at dagens "ungdom" les: oss på rett over tredve, noengang kommer til å dra i hopetall på sånne dansetilstelninger som de ødelegger lørdagskveldene på Nrk1 med. Dette er nok en utdøende sjanger hva gjelder musikk. Heldigvis!

Ja, men det er jo egentlig ingen som har denne musikkformen med seg fra sin egen ungdom. Den appellerer til 60+, men ikke til en spesiell generasjon.

Vil folk på min alder danse til Rolling Stones på eldresenteret, eller endrer man smak underveis i livet? Det er spørsmålet.

Vi hørte riktignok på Svensktoppar og Stein Ingebrigtsen og andre som har nært slektskap med dansebandene i vår grønne ungdom, men uten saksofonen og den spesielle måten de "drar" stemmen på fra dansebandscenen.

Skrevet

Det må være for å kuppe hele tilstelningen med neverlurspillet mitt i tilfelle!

:o)

Skrevet

Det må være for å kuppe hele tilstelningen med neverlurspillet mitt i tilfelle!

:o)

Neverlur?

Her er det om å gjørra å være sær?

:-)

Skrevet

Å høre på det er greit, men min musikalske evne er ikke koblet til beina, kun til henda. Beina kommer aldri i sync.

Går det an å danse stående på henda?

Ja, du kan pule sånn også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...