Gå til innhold

Tips til deppemusikk

Anbefalte innlegg

Gjest Den h ånd
Skrevet

Bør en fagperson på dette området gi tips til en person som ber om musikktips for å bli ENDA mere deppa? Bare spør jeg altså, reagerte på at dette ble gjort...

Mange har det ikke riktig godt om de ikke han ha en skikkelig depresjon i ny og ne :-)

Herregud...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• nanna

5

• rose23

5

• ShitDiddelyDo

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jo, det er mitt fulle alvor! :-)

Og uka etter GP-tapet gikk den til topps på Europa-toppen eller hva det het.

"Og uka etter GP-tapet gikk den til topps på Europa-toppen eller hva det het."

Det stemmer sikkert, men det har jeg ikke lagret i harddisken. Jeg har nok fortrengt det siden jeg aldri har likt sangen :-)

Skrevet

Takk for mange tips! Er enig i at å høre på deppemusikk er en måte å takle vonde følelser på. Jeg hører ekstremt mye på musikk for tiden. I bilen, på jobb, foran datan, i fjøsen og etter at jeg har lagt meg sovner jeg til musikk.

Men skal fylle 80 minutter, så kom gjerne med flere tips! Har begynt å laste ned det meste borsett fra Finn Kalvik.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Takk for mange tips! Er enig i at å høre på deppemusikk er en måte å takle vonde følelser på. Jeg hører ekstremt mye på musikk for tiden. I bilen, på jobb, foran datan, i fjøsen og etter at jeg har lagt meg sovner jeg til musikk.

Men skal fylle 80 minutter, så kom gjerne med flere tips! Har begynt å laste ned det meste borsett fra Finn Kalvik.

Har du kjærlighetssorg? Da er i så fall Meatloaf et hett tips. Den mannen har knapt en låt som ikke handler om mislykket kjærlighet.

Skrevet

Phil Collins "Against all odds".

Lionel Richie "Hello"

James Blunt "Beautiful"

- disse depper ihvertfall rundt temaet tapt kjærlighet.

Skrevet

Har du kjærlighetssorg? Da er i så fall Meatloaf et hett tips. Den mannen har knapt en låt som ikke handler om mislykket kjærlighet.

Og har man kjærlighetssorg kan man begynne å grine til sanger om lykkelig kjærlighet også!

Husker en gang som 17-18-åring at jeg ikke klarte å holde tårene tilbake da radioen plutselig spilte "I love you because"! *lol* Litt flaut å tenke på, he he, men den minnet meg vel om at jeg aller helst ville hatt en som mente nettopp DET - I love you most of all because you're YOU! :-)

Skrevet

Må gi noen konkrete Evanescence-tips, da. Ikke alt er bra..

Men "Hello", "My Immortal", "Going under" og "Bring me to life" er glimrende for dette :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Nok en artist med mange fine sanger! :-)

Denne gangen er jeg enig med deg!

Skrevet

The Cure - Plainsong http://www.lyricstime.com/the-cure-plainsong-lyrics.html

Nydelig låt

Jeg tar gjerne fram My Dying Bride når jeg er nedfor, men det blir kanskje litt for heavy?

Skrevet

Denne gangen er jeg enig med deg!

*S*

han er jo så til de grader mye bedre enn Kalvik også, da, selv om jeg liker "Aldri i livet".

Kalviks beste og mest kjente er jo bare coverlåter, slik som "en tur rundt i byen" og "aldri ride ranke".

Ikke for det - coverlåter kan jo være fine de også! :-)

Men det er jo noe helt annet med Jan Eggum, da!! Liker veldig godt blant annet :

- kor e alle helter hen?

- ta meg med

- mor jeg vil tilbake

- heksedans

- ryktet forteller at du elsker meg

+ sikkert flere som jeg ikke kommer på akkurat nå! *S*

Skrevet

Har ikke kjærlighetssorg nei, men mye meatloaf likevel :-)

Skrevet

The Cure - Plainsong http://www.lyricstime.com/the-cure-plainsong-lyrics.html

Nydelig låt

Jeg tar gjerne fram My Dying Bride når jeg er nedfor, men det blir kanskje litt for heavy?

Skal prøve å laste ned å sjekke om det blir for heavy!

Skulle faktisk på en Cure-konsert en gang, men den ble avlyst da den var sett opp rett etter Pearl jam-konserten på Roskilde da alle de ungdommene omkom i 2000...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

*S*

han er jo så til de grader mye bedre enn Kalvik også, da, selv om jeg liker "Aldri i livet".

Kalviks beste og mest kjente er jo bare coverlåter, slik som "en tur rundt i byen" og "aldri ride ranke".

Men det er jo noe helt annet med Jan Eggum, da!! Liker veldig godt blant annet :

- kor e alle helter hen?

- ta meg med

- mor jeg vil tilbake

- heksedans

Ja, han har mange fine!

En morsom historie er at første gangen jeg kjente babyen sparke i det første svangerskapet mitt, var da jeg var på en konsert med Jan Eggum.

Jeg valgte å tolke det som om babyen likte musikken og dro rett avgårde og kjøpte et par av CD'ene hans :-)

Skrevet

Den dagen jeg nedverdiger meg til å synge en Finn Kalvik-sang, håper jeg noen gir meg aktiv dødshjelp.

Men jeg sang en gang Dylans You Belong To Me for et kvinnfolk. Herregud. Utrolig at hun venta flere måneder med å dumpe meg.

Jeg kjenner at jeg rødmer på dine vegne her jeg sitter. Gudbedremeg, for en pinlig historie.

Skrevet

Nok en artist med mange fine sanger! :-)

Ja, men han har noen skikkelige deppesanger f.eks den med "jeg prater med min pute" og "et tog av tause telefoner" :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Nick Drake er kongen av melankoli - og dessuten er låtene hans vidunderlig melodiske.

Sjekk feks albumet "Pink Moon"

Skrevet

Muse - absolution

Muse - showbiz

albumene altså.

Ellers ..

Epica

Og utvalgte låter i siste albumet til gåte, samt utvalgte åge aleksandersen-låter.

Skrevet

*S*

- kor e alle helter hen?

- ta meg med

- mor jeg vil tilbake

- heksedans

Hva med Lillebror Per? ;)

Skrevet

Muse - absolution

Muse - showbiz

albumene altså.

Ellers ..

Epica

Og utvalgte låter i siste albumet til gåte, samt utvalgte åge aleksandersen-låter.

Aah... Muse "Unintended" fra Showbiz *nikke*

Skrevet

Grant Lee Buffalo med In my room er kjempefin å sippe til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...