Gå til innhold

Tjene mange penger fort, et tips som nesten garantert funker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips 1:

Kjøp en liten brukt varebil. Reis rundt til alle bedrifter i området og kom til nøyaktig samme tidspunkt hver dag. Spør om det er noe du kan transportere fra A til B. Legg igjen visittkort. Etter noen dager får du oppdrag, garantert. Gjør det veldig billig i førsten og legg langsomt på prisen eller øk prisen på den fraktmåten som er mest populær. Da har du levebrød resten av livet. Tror jeg.

Men du må være villig til å ofre noe og stå på, jobbe. Du må nemlig være svært servil og nøyaktig for å lykkes. Sørg for å være hyggelig og sympatisk mot sentralborddamer og andre du kan få nytte av. Gi sjokoladebiter til de om hjelper deg og sett pris på det.

Ikke bruk pengene du får før bilen er betalt og momsen betalt. Ikke jobb svart. Svartjobbing er usympatisk og useriøst, veldig få seriøse aktører liker sånt, og du kommer ikke videre når du må ta en masse forholdsregler og ligge lavt.

Jeg venter nå på alle de innvendinger og problemorienterte kommentarer som finnes på jord :-)

Jeg har ikke råd til en varebil. Jeg liker ikke å stå opp om morran. Jeg har mann/kone og barn. Jeg liker ikke å kjøre bil. Jeg vet ingenting om økonomi og regnskap. Jeg har ikke førerkort - osv osv.

Skrevet

Min innvending er at jeg ikke vil gi bort sjokolade.

Skrevet

Min innvending er at jeg ikke vil gi bort sjokolade.

Du vil spise den selv? :-)

Skrevet

Du vil spise den selv? :-)

helt klart! :-)

Og så hadde jeg dessuten litt problemer med dette på viljen til å gjøre en skikkelig innsats! *gjesp*

Skrevet

helt klart! :-)

Og så hadde jeg dessuten litt problemer med dette på viljen til å gjøre en skikkelig innsats! *gjesp*

Det tar et par år å bygge opp noe som går rundt. For folk i dag er det veldig lang tid. De håper å finne noe som gir full uttelling fra første dag.

Åpne butikk i en bakgate uten markedsundeøkelser, uten forretningsplan, uten penger, kort åpningstid, dårlig lys, mangelfunn innredning og snervert utvalg. En drøm om et luftslott. Jeg har sett mange. Og de er fort ute av bisniss.

På et år ble det startet 5 butikker i samme lokale.

Gjest Persille
Skrevet

"Men du må være villig til å ofre noe og stå på, jobbe."

Det er denne delen de fleste mangler...

Skrevet

Jeg vet at varetaxier er noe det er altfor mange av. Og ingen tjener penger.

Skrevet

"Men du må være villig til å ofre noe og stå på, jobbe."

Det er denne delen de fleste mangler...

De er nok der problemet ligger.

En kompis i gamle dager skulle starte kiosk i Oslo, men han var ikke villig til å stå opp om morran så han var der kl 7 når folk gikk på jobben, og ikke gadd han være der etter 15 når de gikk hjem, og dessuten tok han seg fri og bare stengte ofte i lunsjen. Dermed var han ikke forutsigbar nok for kundene. Ingen gidder gå noen kvartaler til en kiosk som kanskje ikke var åpen. Heller ikke når de ventet på trikker og busser.

Han laget baguetter, men så få at han stadig var utsolgt. Han ville ikke risikere å bli sittende med noen til overs.

Skrevet

Jeg vet at varetaxier er noe det er altfor mange av. Og ingen tjener penger.

Nei det er ikke for mange. Her er de dyre, mange er uforutsigbare og upålitelige. Det er svært enkelt å skape en kundekrets ved å heve kvaliteten og påliteligheten. Prisen er ikke problem, da de her i området tar omtrent samme pris som for en taxitur. Mellom 80-120 kr + mva for et oppdrag innen kommunen. Med 10 oppdrag pr dag har du 1200 kr, og det kan du helt fint leve av. Jeg tipper det er mulig å få til 20 oppdrag pr dag og senke prisen til f eks 60 kr med faste avtaler.

Markedsføring er det magiske ordet. Lage et visittkort som også er en klistrelapp.

Skrevet

Nei det er ikke for mange. Her er de dyre, mange er uforutsigbare og upålitelige. Det er svært enkelt å skape en kundekrets ved å heve kvaliteten og påliteligheten. Prisen er ikke problem, da de her i området tar omtrent samme pris som for en taxitur. Mellom 80-120 kr + mva for et oppdrag innen kommunen. Med 10 oppdrag pr dag har du 1200 kr, og det kan du helt fint leve av. Jeg tipper det er mulig å få til 20 oppdrag pr dag og senke prisen til f eks 60 kr med faste avtaler.

Markedsføring er det magiske ordet. Lage et visittkort som også er en klistrelapp.

Men kan man drive sånn og bare motta lønn og betale skatt -eller må man ha et enkeltmansforetag eller noe sånt?

Skrevet

Men kan man drive sånn og bare motta lønn og betale skatt -eller må man ha et enkeltmansforetag eller noe sånt?

Det skal vel godt gjøres å ikke anses som næringsdrivende, ja!

Skrevet

Kompaniskap eller enkeltmannsfortetak er vel enklest. Du skal betale bil, bensin, PC, service, hjemmekontor, hjemmelager, arbeidstøy, kontorgreier og telefoner. Om du ikke går med overskudd, så betaler firmaet saker og ting du kan bruke privat :-) Og da kommer en del fordeler for en fattig stakkar. Du får igjen momsen for PC, bensin, bil, telefon, kontorgreier osv, og du får inntektsfradrag for det. Dvs halv pris.

Dr. Frankenstein
Skrevet

#Jeg venter nå på alle de innvendinger og problemorienterte kommentarer som finnes på jord :-)#

De skal jo du jævlig glad for at finnes. Særlig siden mange av dem er reelle også.

skorpionfisken
Skrevet

Så får du plutselig for mange oppdrag i forhold til kapasiteten, og så blir du like treg, for sen, og har like mange feilleveringer som de andre i bransjen. Du får igjen færre oppdrag, bare de som de etablerte ikke har tid til å ta, til en langt lavere pris enn de tar. Dessuten har du rot i regnskapet og tror du tjener mer enn du gjør og bruker deretter.

Jeg kjenner en som gjorde det samme med renholdstjenester. Vaks til himmelen og ned i konkurskjelleren flere ganger. Nå har han såvidt hodet over vannet, selv om han i 15 år har jobbet omtrent døgnet rundt. Han lever av det,såvidt, men mange penger har det ikke blitt.

Skrevet

Det er et par stykker i Oslo som har gjort det der. De kaller det "budbiltjeneste" (evt. mc-bud).

"............................................."

Skrevet

#Jeg venter nå på alle de innvendinger og problemorienterte kommentarer som finnes på jord :-)#

De skal jo du jævlig glad for at finnes. Særlig siden mange av dem er reelle også.

Det er slike holdninger som forhindrer privet initiativ. Alt for mange sitter med henda i fanget.

Skrevet

Så får du plutselig for mange oppdrag i forhold til kapasiteten, og så blir du like treg, for sen, og har like mange feilleveringer som de andre i bransjen. Du får igjen færre oppdrag, bare de som de etablerte ikke har tid til å ta, til en langt lavere pris enn de tar. Dessuten har du rot i regnskapet og tror du tjener mer enn du gjør og bruker deretter.

Jeg kjenner en som gjorde det samme med renholdstjenester. Vaks til himmelen og ned i konkurskjelleren flere ganger. Nå har han såvidt hodet over vannet, selv om han i 15 år har jobbet omtrent døgnet rundt. Han lever av det,såvidt, men mange penger har det ikke blitt.

Det var mange gode innvendinger :-)

Her ser jeg problemet med å ikke si nei og velge ut det som lønner seg. For mye betyr at noe må treneres. Jeg har sagt mye nei når det blir for mye. Vanskelig, men fullt mulig, man lærer.

Flere jeg kjenner har sendt kona på regnskapskurs, og overlater til henne å ta tlefoner og avgjørelser om prioritering. Det kunne like godt vært mannen selvsagt.

Skrevet

Det er et par stykker i Oslo som har gjort det der. De kaller det "budbiltjeneste" (evt. mc-bud).

"............................................."

I Oslo er konkurransen hard, og der kan jeg se innvendingene tydelig, men i distriktene burde det være marked.

Mange har egen sjåfør som de kunne disponere annerledes. F eks hente posten eller hente/levere pakker på posten er ofte et problem når de har 100 andre ting å gjøre i bedriften. De har ofte ikke bil som egner seg heller.

En jeg vet om har som levebrød å samle inn pasient-blodprøver fra ca 30 legesentre og levere på laboratoriet, og levere ut prøveresultater. Så vidt jeg vet. Han tjener ikke mye, men det er svært stabilt.

skorpionfisken
Skrevet

Det var mange gode innvendinger :-)

Her ser jeg problemet med å ikke si nei og velge ut det som lønner seg. For mye betyr at noe må treneres. Jeg har sagt mye nei når det blir for mye. Vanskelig, men fullt mulig, man lærer.

Flere jeg kjenner har sendt kona på regnskapskurs, og overlater til henne å ta tlefoner og avgjørelser om prioritering. Det kunne like godt vært mannen selvsagt.

De fleste som kaster seg ut i heldøgnsjobbing for å overleve økonomisk må ha en kone i annet arbeide. Hun har kanskje tid til litt regnskap på kvelden, men ikke å ta telefonen, så lenge de beholder kona.

Hadde jeg hatt en god ide skulle jeg også startet for meg selv. Men så lenge budkjøring og renhold er helt uaktuelt, og jeg må tjene gode penger for å matche en fast god jobb så har jeg ikke tatt løs ennå.

Dr. Frankenstein
Skrevet

Det er slike holdninger som forhindrer privet initiativ. Alt for mange sitter med henda i fanget.

Nå er jo poenget at nettopp du skal være jævlig glad for at det private initiativ forhindres av diverse forklaringer. Ingen kapitalist ved sine fulle fem ønsker konkurranse, vet du. Det er bare noe de sier for å forsvare kapitalismen ideologisk. I praksis vil en hver oppegående kapitalist motarbeide konkurransen, da konkurranse betyr tapt profitt.

Når jeg så sier at akkurat du skal være jævlig glad for det at det private initiativ forhindres av diverse forklaringer, så sikter jeg til forslaget ditt. For det er på det rene at det finnes langt bedre og mer profitable alternativer for dem med de evnene som skal til for å stable det der på beina.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...