Gå til innhold

Hva er din mening om "Donorbarn"

Gjest å sette barn til verden for å redde et annet barn..

Anbefalte innlegg

så en dokumentar om såkalte "donor-barn" altså barn som er satt til verden hovedsakelig for å redde et annet familiemedlem ved hjelp av benmarg etc

Egget som da blir babyen er da spesielt utvalgt for å kunne mache donormottakeren

Hvis dere hadde hatt et alvorlig sykt barn eller ektefelle, ville dere vurdert å gjøre dette?

Ser dere noen etiske betenkeligheter med å gjøre dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212701-hva-er-din-mening-om-donorbarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen betenkeligheter overhode.

Gleden ved et nyttbarn + gleden av at et annet kan helbredes = dobbel glede.

Det finnes langt mer tvilsomme motiver som feks "å redde et forhold".

jeg ser heller ingen umidellbare etiske dilemmaer

det eneste måtte være hvis det nye barnet risikerte å dø ved å bli donor eller måtte igjennom mange smertefulle prøver og donasjoner slik at hele barndommmen ble preget av det

Hadde jeg hatt et alvorlig sykt barn som kunne blitt reddet av et "donorbarn" så tror jeg vi hadde forsøkt å få til det.

Men forutsetningen er at man vet at dette barnet har livets rett helt på egen hånd. Man må være seg bevisst at barnet ikke bare kommer for å donere, men også for å fortsette å leve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...