Gjest å sette barn til verden for å redde et annet barn.. Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 så en dokumentar om såkalte "donor-barn" altså barn som er satt til verden hovedsakelig for å redde et annet familiemedlem ved hjelp av benmarg etc Egget som da blir babyen er da spesielt utvalgt for å kunne mache donormottakeren Hvis dere hadde hatt et alvorlig sykt barn eller ektefelle, ville dere vurdert å gjøre dette? Ser dere noen etiske betenkeligheter med å gjøre dette? 0 Siter
Gjest knarp Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Ingen betenkeligheter overhode. Gleden ved et nyttbarn + gleden av at et annet kan helbredes = dobbel glede. Det finnes langt mer tvilsomme motiver som feks "å redde et forhold". 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Dette hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med så lenge alt foregikk i anstendige former og at det "nye" barnet ikke led noe som helst pga dette. 0 Siter
Gjest å sette barn til verden for å redde et annet barn.. Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Ingen betenkeligheter overhode. Gleden ved et nyttbarn + gleden av at et annet kan helbredes = dobbel glede. Det finnes langt mer tvilsomme motiver som feks "å redde et forhold". jeg ser heller ingen umidellbare etiske dilemmaer det eneste måtte være hvis det nye barnet risikerte å dø ved å bli donor eller måtte igjennom mange smertefulle prøver og donasjoner slik at hele barndommmen ble preget av det 0 Siter
jubalong70 Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Hadde jeg hatt et alvorlig sykt barn som kunne blitt reddet av et "donorbarn" så tror jeg vi hadde forsøkt å få til det. Men forutsetningen er at man vet at dette barnet har livets rett helt på egen hånd. Man må være seg bevisst at barnet ikke bare kommer for å donere, men også for å fortsette å leve. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.