Gå til innhold

Boligspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest alexasior
Skrevet

Jeg og min samboer har skilt lag og vi kjøpte for 3 mnd siden en leilighet sammen. Jeg er hovedlånetaker (førstehjemslån) og vurderer å beholde leiligheten.Noen tips på hva jeg bør gjøre?

Lånet og avdragene trekkes fra min konto. Jeg trenger vel ikke å søke om nytt lån? Må lånet revurderes av banken på nytt?

Fortsetter under...

Skrevet

Står dere begge som eiere, bør dere skrive et nytt skjøte hvor han overdrar 1/2 del til deg. Dette skjøtet tinglyses hos sorenskriver (ca. kr 1800)

Hvis lånet står på begges navn (han som medskyldner) gir du beskjed til banken at han ikke lenger skal stå som medskyldner.. Mulig de skal ha skjøtet som "bevis".

Skrevet

Du bør vel få hans navn vekk fra lånet slik at du ikke betaler ned på lånet for han også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...