Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lett for å få lavt blodsukker og nå har jeg begynt å måle det noen ganger om dagen. Legen min sier at det er uvanlig å ha lavt blodsukker når man ikke har diabetes, men...

I morges hadde jeg 3.6 i blodsukker og det synker ned til det veldig raskt etter et måltid. Da føler jeg meg IKKE bra.

Er det farlig å ha lavt blodsukker? Noen som vet hvor lavt blodsukker man skal ha for at det kalles føling? Det kjennes sånn med meg noen ganger, men vet jo ikke helt da. Legen hører ikke på meg, så jeg spør _dere_ jeg ;-)

Skrevet

Tror faktisk jeg ville gått til en annen lege for å få en second opinion, for det der er ikke normalt. Blodsukkeret skal ligge på rundt 4 hos en fastende, frisk person, og rundt 7-8 etter et måltid.

Spiser du for lite? Spiser du feil? Raske karbohydrater?

Drikk et glass melk og spis grovt brød med brunost, for eksempel, når du føler deg slapp. Det trenger kroppen lenger tid på å forbrenne, enn ei skive loff med hvitost...

Ta kontakt med en annen lege, og be om å få en skikkelig sjekk! Bedre det, enn å gå i koma fordi blodsukkeret synker altfor lavt mens du sover!

Gjest Timari
Skrevet

jeg bare lurer på hvordan du vet hva du har i blodsukker om morningen? Har du blodsukkeraparat?

Kan det være noe feil der i forhold til hva legen måler?

eller hvordan er det?

kanskje det ikke er unormalt å ha lavt blodsukker i seg selv, men at det er svimmelheten som gjør at det ikke er bra?

har egentlig ikke peiling jeg altså....)

Skrevet

Tror faktisk jeg ville gått til en annen lege for å få en second opinion, for det der er ikke normalt. Blodsukkeret skal ligge på rundt 4 hos en fastende, frisk person, og rundt 7-8 etter et måltid.

Spiser du for lite? Spiser du feil? Raske karbohydrater?

Drikk et glass melk og spis grovt brød med brunost, for eksempel, når du føler deg slapp. Det trenger kroppen lenger tid på å forbrenne, enn ei skive loff med hvitost...

Ta kontakt med en annen lege, og be om å få en skikkelig sjekk! Bedre det, enn å gå i koma fordi blodsukkeret synker altfor lavt mens du sover!

"Blodsukkeret skal ligge på rundt 4 hos en fastende, frisk person, og rundt 7-8 etter et måltid."

Her er det visst mange ulike meninger ute og går...

Mitt blodsukker er på 5 etter et måltid, og det sa legen min at var veldig bra...?

Skrevet

jeg bare lurer på hvordan du vet hva du har i blodsukker om morningen? Har du blodsukkeraparat?

Kan det være noe feil der i forhold til hva legen måler?

eller hvordan er det?

kanskje det ikke er unormalt å ha lavt blodsukker i seg selv, men at det er svimmelheten som gjør at det ikke er bra?

har egentlig ikke peiling jeg altså....)

Jeg har et blodsukkerapparat. Har ikke målt det hos legen for hun bare bagatelliserer det.

Vet ikke akkurat hva det skal være på jeg, men jeg føler meg ganske elendig med et blodsukker på under 4. Svimmel, skjelven og kvalm.

Gjest Timari
Skrevet

Jeg har et blodsukkerapparat. Har ikke målt det hos legen for hun bare bagatelliserer det.

Vet ikke akkurat hva det skal være på jeg, men jeg føler meg ganske elendig med et blodsukker på under 4. Svimmel, skjelven og kvalm.

jeg vet at de har blodsukkeraparat på apotekene. Kunne det vært en ide å måle blodsukkeret ditt der, for så å spørre de som jobber der om det er normalt? Du sier da ikke at du tror du har lavt blodsukker eller at du har apparat hjemme. Kanskje de kan skrive det ut, og du kan vise det på legekontoret?

Er det kun En lege du har å forholde deg til, eller er det et fastlegekontor hvor du kan bestille time hos en annen lege?

Hvis du blir veldig dårlig så kan man jo kanskje ta seg en tur på legevakta. ..

Skrevet

Det sies at et normalt blodsukker skal ligge mellom 4-8 (hos en frisk person), men at dette er veldig individuelt! Hva som betegnes som lavt blodsukker er også veldig individuelt, men alt under 3 synes nå jeg er lavt! Men hvis du føler deg uvel med blodsukker på 3.6 så bør du spise litt for å få dette opp. Hvordan er blodsukkeret ditt når du har spist? Blir det høyt?

Som de andre vil jeg anbefale deg å ta en tur til en annen lege for å få sjekket dette opp!

Skrevet

Det sies at et normalt blodsukker skal ligge mellom 4-8 (hos en frisk person), men at dette er veldig individuelt! Hva som betegnes som lavt blodsukker er også veldig individuelt, men alt under 3 synes nå jeg er lavt! Men hvis du føler deg uvel med blodsukker på 3.6 så bør du spise litt for å få dette opp. Hvordan er blodsukkeret ditt når du har spist? Blir det høyt?

Som de andre vil jeg anbefale deg å ta en tur til en annen lege for å få sjekket dette opp!

Blodsukkeret kommer opp til ca. 5 etter at jeg har spist, men så synker det til under 4 et par timer etter at jeg har spist. Må spise _ofte_!

Skrevet

Blodsukkeret kommer opp til ca. 5 etter at jeg har spist, men så synker det til under 4 et par timer etter at jeg har spist. Må spise _ofte_!

Høres ikke ut som diabetes, da hadde du hatt mye høyere blodsukker etter å ha spist! Kan være at dette er vanlige verdier for deg!

Men noe rart er det jo siden du føler deg uvel når blodsukkeret blir lavt og at du må spise ofte! Som jeg sa i stad, ta kontakt med en annen lege sånn at de kan undersøke deg nærmere!

Lykke til og god bedring! ;)

Skrevet

Jeg har ofte lavt blodsukker dersom det går for lang tid mellom hvert måltid.

Under graviditeten holdt jeg på å svime av flere ganger mens jeg spiste middag fordi all energi som fantes igjen i kroppen gikk til fordøyelsen.

Den eneste kuren jeg vet om er å spise mer, sunt og oftere. For meg har det bedret seg noe etter jeg ble litt mer "oppfetet".

Skrevet

Høres ikke ut som diabetes, da hadde du hatt mye høyere blodsukker etter å ha spist! Kan være at dette er vanlige verdier for deg!

Men noe rart er det jo siden du føler deg uvel når blodsukkeret blir lavt og at du må spise ofte! Som jeg sa i stad, ta kontakt med en annen lege sånn at de kan undersøke deg nærmere!

Lykke til og god bedring! ;)

Takk :-)

Jeg vet at jeg ikke har diabetes, men dette kan ikke være normale verdier for meg. Har bare vært sånn i et års tid. Noen netter våkner jeg og er kjempedårlig. Må gjerne spise 2-3 ganger i løpet av natta og ofte dagen etterpå når det har vært så lavt om natta. Det tar liksom så lang tid før det går opp igjen.

Får bestille meg time hos legen! :-)

Skrevet

"Blodsukkeret skal ligge på rundt 4 hos en fastende, frisk person, og rundt 7-8 etter et måltid."

Her er det visst mange ulike meninger ute og går...

Mitt blodsukker er på 5 etter et måltid, og det sa legen min at var veldig bra...?

Det skal i alle fall ikke være under fire etter et måltid :)

Mellom fire og åtte er bra for en frisk person.

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...