Gjest Skylapp Skrevet 6. mars 2001 Del Skrevet 6. mars 2001 Leste svaret Solveig Vennesland ga til en annen lenger nede, der hun skrev at "det er mye du må tenke gjennom dersom du velger gå inn i et forhold med en som har barn fra før". Jeg spør, fordi jeg er i samme situasjon selv, _hva_ bør man tenke igjennom? Jeg har selvsagt gjort mine tanker, og vet ikke hva jeg vil gjøre enda, men likevel - er det spørsmål jeg bør stille meg som jeg kanskje ikke har gjort enda? Tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21274-barn-fra-f%C3%B8r-hva-b%C3%B8r-jeg-tenke-gjennom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirea Skrevet 6. mars 2001 Del Skrevet 6. mars 2001 Jeg tror ikke det er så mye du kan tenke igjennom på forhånd egentlig. Det eneste måtte i såfall være å finne ut om du ønsker barn selv og hvordan den nye partneren stiller seg til det. Så er eksen et element å ta med i betraktningen, din nye partner kan ikke like lett "kvitte seg med fortida" som en som ikke har barn fra før kan. Du får litt mer familie å forholde deg til. Det er vanskelig, for ikke å si umulig å sette seg inn i hvordan det vil bli å ha et forhold med en som har barn fra før hvis man ikke har noen slike erfaringer å bygge på. Helt ulikt fra forhold til forhold, helt avhengig av den personen man skal ha et forhold til og dennes måte å være forelder på. Dette er en av de situasjonene hvor jeg tror det er små muligheter til forberedelse. En ting som kan være nyttig å ha kjent på på forhånd er at man aldri får være "nummer 1" for partneren sin. Barna vil alltid komme foran og slik sett kan det vanke overraskelser. Hvis du greier å se på det partneren føler for barna sine som noe helt annet enn den kjærligheten to voksne føler seg imellom, er du godt hjulpet. Er du forberedt på det har du et greit grunnlag for å gå inn i forhold til en som har barn fra før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21274-barn-fra-f%C3%B8r-hva-b%C3%B8r-jeg-tenke-gjennom/#findComment-91601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 Når partneren har barn fra før, er det viktig å vite at det medfører at din partner har sterke bånd utenfor deg, selv om dere to nå er kjærester. Dette båndet har du liten kontroll over. Og det tar ofte tid å lære seg å forstå og respektere spillereglene som gjelder i slike forhold. Båndet til egne barn og til barnas mor/far er først og fremst knyttet til de som har historie sammen. Det får naturligvis konsekvenser for deg som ste-mor eller -far. Hvilken rolle forventer din partner at du skal ha overfor barna? Og hva ønsker du selv å være, venninne, reservemamma, husmor eller pappas elskerinne? Slike og andre spørsmål er det avgjørende å tenke gjennom på forhånd. I to artikler om Stefamilien, under TEMA / Samliv, vil du finne mye stoff om det du lurer på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21274-barn-fra-f%C3%B8r-hva-b%C3%B8r-jeg-tenke-gjennom/#findComment-91901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.