Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Må være utrolig slitsomt. Har mye selv i perioder, men det er fordi han jobber mye mer enn meg. (Så det blir en viss balanse i totale timer som blir arbidet utenfor- og innefor hjemmet.

Tror dere er så langt ute å kjøre at du bør kontakte familivernkontoret. Det er litt ventetid, men jeg har vært gjennom det og har positiv erfaring. At andre sier ting i stedet for deg kan hjelpe til med å få opp øynene på den.

Et annet tips er å sette opp faste tider hvor det skal gjøres husarbeide. Ta med han på avgjørelsen på NÅR dette skal gjøres. To ganger i uka er nok et minimum. F.eks. mellom kl. 20 og 21 hver mandag og torsdag. Dette vil ikke holde unna alt arbeidet (selvsakt), men det kan hende han får opp øynene på hvor mye jobb dette egentlig er. + at du da kan se positivt på at han i hvertfall gjør noe.

Kom deg også ut av huset litt. F.eks. trening. Gjør dette når barne skal legge seg, så MÅ han legge barna disse dagene - og du får litt pusterom i hverdagen.

Håper disse tipsene kan være til litt hjelp. For det er IKKE riktig at du skal ta alt.

En annen ide er kanskje å vise dette innlegget til han? Så får han se at det ikke bare er du som mener dette. Jeg har gjort det med en ting, så det var virkningsfullt.

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg tror du må jobbe sammen med min mann for det er en sånn situasjon vi har fått. Han kjøper seg fri ved å betale vaskehjelp annennhver uke, jeg gjør resten. Likestilling ? NEI ! Gode forhold hjemme ? NEI !!!

Hvis det virkelig er du som er kona hans, så syns jeg synd på deg!

Min kollega har et veldig arrogant syn overfor kvinner. Faren hans (som også jobber der) er like ille, de rakker ned på min kollegas mor begge to.

Høres det fortsatt ut som mannen din?

Gjest hallow :o/

Hvis det virkelig er du som er kona hans, så syns jeg synd på deg!

Min kollega har et veldig arrogant syn overfor kvinner. Faren hans (som også jobber der) er like ille, de rakker ned på min kollegas mor begge to.

Høres det fortsatt ut som mannen din?

Puh, nei heldigvis ikke ! Og så ille er han ikke - som det du forteller, men et gammeldags kvinnesyn har han; desverre!

Liker ferdig middag, lese avisen, sove middag, ikke måtte kle på unger, ha kone som vasker/ stryker klærne sine, holder orden i huset, handler o.s.v. Selv jobber han mye, er tidvis litt engasjert i barnas aktiviteter (kjøre/hente), men mest av alt er han glad i TV'n. Og denne mannen har jeg valgt - helt frivillig. Siden det er så lenge siden skylder jeg på at jeg måtte være blind av forelskelsen og led av ungdommelig dårskap!

Puh, nei heldigvis ikke ! Og så ille er han ikke - som det du forteller, men et gammeldags kvinnesyn har han; desverre!

Liker ferdig middag, lese avisen, sove middag, ikke måtte kle på unger, ha kone som vasker/ stryker klærne sine, holder orden i huset, handler o.s.v. Selv jobber han mye, er tidvis litt engasjert i barnas aktiviteter (kjøre/hente), men mest av alt er han glad i TV'n. Og denne mannen har jeg valgt - helt frivillig. Siden det er så lenge siden skylder jeg på at jeg måtte være blind av forelskelsen og led av ungdommelig dårskap!

"Liker ferdig middag, lese avisen, sove middag, ikke måtte kle på unger, ha kone som vasker/ stryker klærne sine, holder orden i huset, handler o.s.v."

-det skulle jeg likt å hatt også! Men det går jo ikke når både jeg og gubben jobber 100% stilling...

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

Har du forsøkt å la være å gjøre noe av alt husarbeidet og se hva som da skjer?

Det er selvsagt lett i etterklokskapens tegn å se at du har skjemt ham bort fullstendig. Men det der må det kunne gå an å snu.

Ikke minst av hensyn til barna deres. Tenk hvilket kvinnesyn dere dytter på dem!

Jeg tror det eneste mannen din forstår er handling. Overlat hus og barn til han noen uker. Spør en venninne om å få bo hos henne og kos deg.

ja, jeg vurderer virkelig å reise vekk en ukes tid til en venninne.. Takker for alle svar. Jeg har faktisk prøvd det meste-til å med å slutte å gjøre noe i huset, men det var til slutt jeg som måtte ta det alikavel.. Var jo uuthaldelig skittent og grisete hos oss, og jeg orket ikke leve slik, så då tapte jeg den kampen også..Tror mange menn er regelrett blinde for støv, rot og skitt????

Jeg er enig i at mange kvinner skjemmer bort sine sønner med at dem rydder og steller for dem, og at dette arbeidet er så "usynlig" at dem ikke forstår å sette pris på det engang..Dem tror det skjer av seg selv. Men dersom klær og rusk og rot skal spasere i skuffer og skap av seg selv, så er det jo en ny levende art det er snakk om...og det håper jeg jo at dem har såpass med inteligens til å forstå ikke er mulig..:-/

Jaja...Forstår iallefall at jeg slettens ikke er alene...

Høres ut som atter et rasshøl, spør du meg.

Er ikke dere vel snare med å fordømme en person som dere overhode ikke vet noe om ?

Vet du noe om hans situasjon?

Spør i stede hva han bruker tiden sin til? Hvor mange jobber han har?

Du må huske på at når du hører en om en situasjon fra en person, så vet du egentlig ingenting om den andre som du uttaler deg om. Jeg sier ikke at han er alfor slapp i husarbeidet, men du vet ingenting om han.

Er ikke dere vel snare med å fordømme en person som dere overhode ikke vet noe om ?

Vet du noe om hans situasjon?

Spør i stede hva han bruker tiden sin til? Hvor mange jobber han har?

Du må huske på at når du hører en om en situasjon fra en person, så vet du egentlig ingenting om den andre som du uttaler deg om. Jeg sier ikke at han er alfor slapp i husarbeidet, men du vet ingenting om han.

Og jeg siterer: "han ikke trenger å gjøre husarbeid fordi han betaler en vaskehjelp. Resten av husarbeidet er det kona hans som står for."

Som du sier, jeg vet ikke hva han bruker tiden sin til eller hvor mange jobber han har. Men jeg vet at

1. Han skryter av at (sitat igjen) "han ikke trenger å gjøre husarbeid fordi han betaler en vaskehjelp. Resten av husarbeidet er det kona hans som står for." Det forteller meg at han har ikke et helt sunt forhold til kona si. Deler man boenhet, deler man også husarbeid. Skal hun gjøre hans del, skal hun ha lønn for det. Punktum.

2. Hvis han jobber (eller gjør noe annet) i så stor grad at han ikke har tid til å

vaske klærne sine

brette klærne sine og få dem i skapet

re sin egen seng

rydde sine egne saker

gjøre sine egne innkjøp

lage maten sin

ta sin egen oppvask

bære ut sitt eget søppel

ja, da bør han prioritere om igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...