Gå til innhold

Hjelp til ny bolig

Anbefalte innlegg

Gjest tenker mye
Skrevet

Vi er 2 voksne og et barn(4år)og et barn på vei som leier en liten 2 roms.Vi kan ikke kjøpe leilighet pga betalingsannmerkinger.Har søkt på kommunal leilighet men fikk ikke pga for høy inntekt.Har prøvd å få leie en større leilighet privat i ei stund no.Men når dem ser at mannen min er asiat får vi ikke leiligheten.Det er trangt der vi bor og sønnen min trenger ett rom og ei seng for seg selv.Noen som veit hvor vi kan få hjelp?.Vi bor i Trondheim.

Skrevet

Har dere forsøkt å søke om lån til leilighet i flere forskjellige banker? Selv om dere har betalingsanmerkninger, så kan det jo være at ikke alle banker er like strenge på det? Vårt lån blir jo trukket rett fra kontoen den dagen lønna kommer, så får jo ikke lurt meg unna det, hvis det er det bankene er redd for at dere skal gjøre?

Gjest tenker mye
Skrevet

Har dere forsøkt å søke om lån til leilighet i flere forskjellige banker? Selv om dere har betalingsanmerkninger, så kan det jo være at ikke alle banker er like strenge på det? Vårt lån blir jo trukket rett fra kontoen den dagen lønna kommer, så får jo ikke lurt meg unna det, hvis det er det bankene er redd for at dere skal gjøre?

Tenkte å prøve husbanken.Dem har noe som heter startlån.

Skrevet

Tenkte å prøve husbanken.Dem har noe som heter startlån.

Prøv der! Det finnes også flere banker som gir startlån, det gjelder bare å ikke gi opp:) Jeg er ikke kjent i Trondheim, men her jeg bor finnes det utleiemeglere det også går an å ta kontakt med! Det er litt mer seriøst enn å skulle leie av private (sånn i tilfelle dere ikke får napp hos noen banker)..

Uansett: Lykke til med leiting etter ny bolig og familieforøkelse:-)

Bris1365380442
Skrevet

Har dere betalt det dere skylder, slettes anmerkningene etter noen få måneder (husker ikke eksakt hvor mange). Har dere ikke gjort opp så gå til en økonomisk rådgier og få hjelp til å gjøre opp for dere. Så kan dere søke om lån!

Gjest spider voman
Skrevet

Prøv der! Det finnes også flere banker som gir startlån, det gjelder bare å ikke gi opp:) Jeg er ikke kjent i Trondheim, men her jeg bor finnes det utleiemeglere det også går an å ta kontakt med! Det er litt mer seriøst enn å skulle leie av private (sånn i tilfelle dere ikke får napp hos noen banker)..

Uansett: Lykke til med leiting etter ny bolig og familieforøkelse:-)

Takk for det :-)

Gjest tenker mye
Skrevet

Har dere betalt det dere skylder, slettes anmerkningene etter noen få måneder (husker ikke eksakt hvor mange). Har dere ikke gjort opp så gå til en økonomisk rådgier og få hjelp til å gjøre opp for dere. Så kan dere søke om lån!

Vi har mye gjeld.Selv om vi betaler det vi kan hver mnd blir det mange,mange år før vi er ferdige

Bris1365380442
Skrevet

Vi har mye gjeld.Selv om vi betaler det vi kan hver mnd blir det mange,mange år før vi er ferdige

Prøv å få til en nedbetalingsordning, da, kanskje noe kan slettes. Jeg ville gått til en økonomisk rådgiver uansett, jeg hadde problemer med rotete økonomi for et par år siden, var redd for å gå i postkassa, og fikk hjelp til å rydde opp. Det var en stor lettelse og jeg fikk mye bedre råd.

Skrevet

vet ikke om noe bolig til dere, men har dere søkt om komunalt etablerings lån.

Det er verd et forsøk..

LYKKE TIL!

Skrevet

Takk for det :-)

Dersom dere ikke har hatt boliglån tidligere, så tror jeg dere kan søke om såkalt førstehjemslån. Tror det er DnB Nor som har tilbud om det. Det er vel det samme som startlån, og sikkert flere andre banker som tilbyr noe tilsvarende.

Trist at fordommer gjør at dere sliter med å få utleie-leiligheter da. Dere KAN jo selvsagt prøve å gå hver for dere på visninger, han først, og du senere fx. Jeg solgte leiligheten min til et par, men traff aldri annet enn mannen i paret, dette fordi kjæresten hans studerte utenbys, og ikke hadde tid/råd til å komme. Jeg fant det litt merkelig, at hun ikke ville ha et ord med i laget, men dem om det. Men det blir jo kanskje litt annerledes, enn når det gjelder leie. Men dere kan jo prøve en variant av noe sånt, at han er på besøk hos syke familiemedlemmer, eller på forretningsreise el.lign., sånn at bare du ordner det hele. Men det er jo ikke sånn det skal være egentlig da...

Lykke til i alle fall!

Gjest tenker mye
Skrevet

Dersom dere ikke har hatt boliglån tidligere, så tror jeg dere kan søke om såkalt førstehjemslån. Tror det er DnB Nor som har tilbud om det. Det er vel det samme som startlån, og sikkert flere andre banker som tilbyr noe tilsvarende.

Trist at fordommer gjør at dere sliter med å få utleie-leiligheter da. Dere KAN jo selvsagt prøve å gå hver for dere på visninger, han først, og du senere fx. Jeg solgte leiligheten min til et par, men traff aldri annet enn mannen i paret, dette fordi kjæresten hans studerte utenbys, og ikke hadde tid/råd til å komme. Jeg fant det litt merkelig, at hun ikke ville ha et ord med i laget, men dem om det. Men det blir jo kanskje litt annerledes, enn når det gjelder leie. Men dere kan jo prøve en variant av noe sånt, at han er på besøk hos syke familiemedlemmer, eller på forretningsreise el.lign., sånn at bare du ordner det hele. Men det er jo ikke sånn det skal være egentlig da...

Lykke til i alle fall!

Takk.Skal snakke med kommunen snart

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...