Gå til innhold

Hvor mye bør jeg veie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Latterkrampe* Den høyden-110 regelen kan du bare glemme på oss som er under 160 cm høye. Med 38 kg ville hun sannsynligvis se ut som et beinrangel. Det er ikke en før-pubertal jentunge vi snakker om, men en voksen kvinne.

Det var nettopp derfor at jeg skrev om alder og barnefødsler.

Det ante meg at BMI ikke kunne benyttes for så kortvokste personer.

Skrevet

Ups.

Skrevet

Min bmi ligger på 24 når jeg veier høyden - 96. :o) Og da er kroppen min fornøyd. En bmi på 22 er under den vekta kroppen min legger seg på av seg selv med et sundt kosthold.

laguna1365380434
Skrevet

40-45 kilo kanskje? Hakke peil! :-) Hva veier du da?

fei1365380229
Skrevet

Jøss, er du bare 1.48 høy? Er det lov å være litt nysgjerrig på hvordan det er, altså har du møtt mange dumme kommentarer? Hvor høy er mannen din hvis det er lov å spørre :)

Jeg spør fordi jeg har en sønn som ikke blir mer enn rundt 160-65 og en datter som sikkert ikke blir over 1.50 hun heller.

Skrevet

Jøss, er du bare 1.48 høy? Er det lov å være litt nysgjerrig på hvordan det er, altså har du møtt mange dumme kommentarer? Hvor høy er mannen din hvis det er lov å spørre :)

Jeg spør fordi jeg har en sønn som ikke blir mer enn rundt 160-65 og en datter som sikkert ikke blir over 1.50 hun heller.

Jeg er 152 cm, eksen min var 186 (og ja, vi fikk en del gardintrapp-kommentarer), min nåværende er 179 cm og jeg merker faktisk stor forskjell på de 7 cm i høyde! Mye mer behagelig å stå og kysse min nåværende uten fare for kink i nakken... ;o)

Skrevet

Hvordan det er å være lita?

Helt greit - nå.

Men i barne- og ungdomsår var det ille. Spesielt husker jeg en episode. Pappa, broderen og jeg var på et sånn bilrallystevne da jeg var 11 år. Alle under 6 år kom inn gratis. Gjett hvem som slapp inn gratis... Sånt er ikke artig.

Ellers er det ikke like gøy bestandig å bli dulta i hodet, skuldra etc for å få høre: Unnskyld, org, jeg så deg ikke, du er jo så lita.

Mannen min er 171 cm så han er heller ingen kjempe akkurat.

Barna våre er og blir de minste i klassen. Vesla vår, 6 år, forteller at hun er minst på hele skolen. Da kvitterer jeg med at jeg også er minst på min skole. Og vi blir raskt enige om at det ikke gjør noe.

Men en ting man kan hjelpe barna med, er å sette "ting" på plass. F. eks. hvem som er "størst" - eldst eller lengst?

Så summa summarium: Jeg er lykkeliten. *S*

fei1365380229
Skrevet

Helt greit - nå.

Men i barne- og ungdomsår var det ille. Spesielt husker jeg en episode. Pappa, broderen og jeg var på et sånn bilrallystevne da jeg var 11 år. Alle under 6 år kom inn gratis. Gjett hvem som slapp inn gratis... Sånt er ikke artig.

Ellers er det ikke like gøy bestandig å bli dulta i hodet, skuldra etc for å få høre: Unnskyld, org, jeg så deg ikke, du er jo så lita.

Barna våre er og blir de minste i klassen. Vesla vår, 6 år, forteller at hun er minst på hele skolen. Da kvitterer jeg med at jeg også er minst på min skole. Og vi blir raskt enige om at det ikke gjør noe.

Men en ting man kan hjelpe barna med, er å sette "ting" på plass. F. eks. hvem som er "størst" - eldst eller lengst?

Flott å høre :). Min eldste var omtrent minst på hele skolen i 7.klasse, men heldigvis er han en type som ting preller av på.

Når han begynte på ungdomsskolen nå så var det mange som spurte hvorfor han var så liten, og han bare svarte at jeg bare er sånn ferdig med det. Han bryr seg ikke så veldig heldigvis, men jeg håper jo han blir nærmere 1.70 enn 1.60 da, antageligvis blir han et sted midt i mellom.

Jeg er selv 1.60 og mannen min er 1.77 så vi er ikke store noen av oss, men vi har fått vanvittig små barn, det kommer nok av arv fra begge sider - farfar er 1.68 og min bror er 1.72, og det er flere små i familien, har hørt at det ofte kommer i annenhver ledd.

Jeg skjønner at det må være utrolig irriterende å høre hele tiden at man er så liten.

Det verste for mine sønner var når vi var på Tusenfryd i fjor og de ikke kunne kjøre masse av tingene alene fordi de måtte være over 1.40. Jeg syns også det største problemet er at de blir tatt for å være 4-5 år yngre enn de er og det syns de er flaut sjøl også.

Gjest å jeg da?
Skrevet

sånn passe at du er fornøyd med deg selv :-) (tør ikke gjette, er skikkelig dårlig på det)

Å hva bør jeg veie? Dette var interessant. Er 1,75 høy.

Gjest Kjempeknall jente
Skrevet

Helt greit - nå.

Da jeg jobbet i restaurant jobbet jeg med en som sikkert var mellom 145-150. Vi hadde svingdør med et lite vindu i som hun ikke nådde opp til. Døren pleide å gå raskt opp og igjen, men når hun var på vakt, måtte jeg stoppe opp og titte ned gjennom vinduet for det var ofte jeg pleide å smelle døren i henne. Ellers måtte jeg alltid ta ned ting til henne fra hyllene. Hun var en kjempegrei jente selv om vi måtte ta på oss en del mer arbeid da hun var på jobb:)

fei1365380229
Skrevet

Da jeg jobbet i restaurant jobbet jeg med en som sikkert var mellom 145-150. Vi hadde svingdør med et lite vindu i som hun ikke nådde opp til. Døren pleide å gå raskt opp og igjen, men når hun var på vakt, måtte jeg stoppe opp og titte ned gjennom vinduet for det var ofte jeg pleide å smelle døren i henne. Ellers måtte jeg alltid ta ned ting til henne fra hyllene. Hun var en kjempegrei jente selv om vi måtte ta på oss en del mer arbeid da hun var på jobb:)

Har skalaen for greihet noe å si i forhold til høyden?

Det hadde vel ikke vært verre enn at det fantes en flyttbar liten trapp så hun kunne fått ned det hun ville fra hyllene vel?

Gjest Kjempeknall jente
Skrevet

Hvorfor gidder du? Det er en talemåte.

I en stor restaurant kan ikke en gå rundt og bære på en trapp

Gjest Kjempeknall jente
Skrevet

Har skalaen for greihet noe å si i forhold til høyden?

Det hadde vel ikke vært verre enn at det fantes en flyttbar liten trapp så hun kunne fått ned det hun ville fra hyllene vel?

Skrevet

Nei, men jeg har ofte ønsket meg forlengbare bein... Sånn teleskopgreie, vet dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...