Gå til innhold

min mann kontrollerer meg

Anbefalte innlegg

jeg har som de fleste andre en mobil ,som jeg av og til sender sms hyggelig melding til en av mine venniner ,jeg er ingen storforbruker ,men mobilen har vell blitt ett nytt invetar hos de fleste ,ogå for min mann (-:.

Min mann vil ha full kontroll på mine sms jeg får ,og jeg får en syrlig bemerkning om jeg har slettet innboksen.Jeg vil tillegge at jeg har ingen mannevenner på min mobilliste,det hadde ikke blitt akseptert.Jeg er overhodet ikke intr. i hans mobil ,aner ikke hvordan den virker engang .Jeg ble sint igår ,da han bemerket at jeg hadde slettet boksen for sms ,da forsvarte han seg med at han bare ertet meg ? jeg blir drittlei av og bli fulgt opp ,har sagt det til han men....noen råd ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212782-min-mann-kontrollerer-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

6

• Babette

3

• ShitDiddelyDo

3

• Lillemus

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest pocahonta

dette med mobil og sms er et problem for fler av oss. ogs det føles kanskje som en kontroll.

Min samboer ble også provosert av at jeg ikke var åpen om smsmeldingene mine. Men det var fordi han hadde noen dårlige erfaringer med meg.

Har han hatt noen grunner til å mistenke deg da? tidligere?

Du har ingen mannlige venner på mobilen, for det hadde ikke blitt akseptert? Han er ikke faren din, vet du. Det er DU som ikke skal akseptere dette. Det er noe med det at man blir behandlet slik man tillater å bli behandlet.

Gi klar beskjed om at du ikke orker mer av denne mistenkeliggjøringen og kontrolleringen. Du er et fritt menneske. Hvis han nekter å stole på deg, er forholdet deres dødsdømt.

Gjest pittpottnøtt

Kanskje din mann er veldig utrygg pga av mobilen din?

Jeg tror ikke det er for å kontrollere deg,-men for at han er utrygg pga tanken på at det KAN være noe tull.

Ikke for at du har gjort noe tull,-men det ER mue tull blant mange med mobilbruk...

Kanskje du bare kan la den ligge framme,og hvis fram meldinger du får og sender?

Kanskje det er lurt å være åpen for å gi han trygghet for at det ikke er noe tull du driver med...

Snakk med han...gi han trygghet med at du er åpen...

Tror nok sjekkinga vil gi seg etterhvert når han opplever at du er både imøtekommende og åpen.Da vil tryggheten komme til han også.

Prøv å hvis forståelse ovenfor han.Tror du tjener enormt mye på det...

Annonse

Kanskje din mann er veldig utrygg pga av mobilen din?

Jeg tror ikke det er for å kontrollere deg,-men for at han er utrygg pga tanken på at det KAN være noe tull.

Ikke for at du har gjort noe tull,-men det ER mue tull blant mange med mobilbruk...

Kanskje du bare kan la den ligge framme,og hvis fram meldinger du får og sender?

Kanskje det er lurt å være åpen for å gi han trygghet for at det ikke er noe tull du driver med...

Snakk med han...gi han trygghet med at du er åpen...

Tror nok sjekkinga vil gi seg etterhvert når han opplever at du er både imøtekommende og åpen.Da vil tryggheten komme til han også.

Prøv å hvis forståelse ovenfor han.Tror du tjener enormt mye på det...

takk for svar ,jeg er veldig bevisst på at mobilen får ligge hvor den ligger ,og jeg har den aldri med meg hele tiden ,jeg har for å si det ett helt avslappet forhold til den selv ,derfor blir jeg litt lei ,har og sagt det til han men....

Etter min mening har han ingenting med hva du gjør og ikke gjør med innboksen på din egen mobil. Den må jo nødvendigvis slettes innimellom!

Man må kunne stole såpass på hverandre at man lar den andre parten snakke med venner av motsatt kjønn uten å bli sjalu, sint og urimelig.

Gjest siddissa

takk for svar ,jeg er veldig bevisst på at mobilen får ligge hvor den ligger ,og jeg har den aldri med meg hele tiden ,jeg har for å si det ett helt avslappet forhold til den selv ,derfor blir jeg litt lei ,har og sagt det til han men....

Ikke sikkert det er slik ment fra hans side heller. Men det blir veldig avhengig av om han har hatt grunner til å være utrygg tidligere.

Da blir det et stort problem dersom du viser at du vil ha den for deg selv.

Det bare gjør det verre, og gir han absolutt grunn til å si ifra.

Mannen min gjorde det etter at han hadde hatt et forhold, og trodde han skulle stoppe kontroll.

Det ble bare verre for meg, og det ble en skikkelg oppvask. Har han aldri hatt noe snusk fra deg, kan du sperre mobilen.

Hvis ikke, glem å være restriktiv.

Det hadde klikket for meg opm min mann hadde kommentert at min inboks var tom?!!??! Det har da for svingende ikke han noe med. Jeg sletter hva jeg vil, når jeg vil på min egen tlf. Om han "snoker" på min tlf. så er det igrunn helt greit for jeg har vanligvis ikke noe å skjule, og han leter isåfall etter tlf. nr. han trenger, og slett ikke på meldigner.

Er det vanlig at man snoker på hverandres mobil? Både jeg og kjæresten min lar mobilen ligge og slenge fullt tilgjengelig hele tiden, men jeg har da ingen som helst interesse av å sjekke hvem han sender meldinger til eller får meldinger fra? Og omvendt.

Hadde han begynt med det så hadde jeg blitt meget overrasket og forbauset.

Annonse

Gjest beentherenomore

Hvorfor lar du deg kontrollere slik? Gjør akuratt det samme igjen eller be han la dine ting være i fred!

De som er så kontrollerende er ofte fordi er redde for at andre skal være som dem selv...

Samboeren krever fult innsyn i min mail og sms for tiden. Og jeg synes det er helt ok.

Vi har hatt problemer som jeg var årsak til. Og da har han gitt meg mulighet til å få tilliten tilbake.

Han kontrollerer at jeg ikke skjuler noe, men dt er jeg enig i. det er viktigere for meg enn å gjøre vont verre. For jeg har lovet at dt er slutt.

Men jeg har gitt han grunn til å være usikker over så lang tid atte, så han rett ut forlanger at jeg skal følge noen avtaler.

Jeg best spesifisert utskrift av sms og samt til han.

Forhåpentlig vil han stole helt på meg om litt. Det må være en grunn til at han kontrollerer da eller?

Gjest beentherenomore

Det hadde klikket for meg opm min mann hadde kommentert at min inboks var tom?!!??! Det har da for svingende ikke han noe med. Jeg sletter hva jeg vil, når jeg vil på min egen tlf. Om han "snoker" på min tlf. så er det igrunn helt greit for jeg har vanligvis ikke noe å skjule, og han leter isåfall etter tlf. nr. han trenger, og slett ikke på meldigner.

Det hadde klikket for min sambo om jeg protesterte når han ville sjekke.

Ikke alle har hatt rent mjøl i sekken, kanskje ikke han kontrollerer men sier i fra?

når han kommenterer at sms er slettet, er det ikke kontroll men en advarsel. Slik har vi det fortiden. Og sambo ville blitt rasende om jeg reagerte. og jeg ville forstått dt fult ut at han reagerte med en skikkelig utspørring.

Så dt er ikke alle som kan protestere på kontroll.

ShitDiddelyDo

kansje derfor jeg er så ille sliten da ?

Ja, jeg forstår at du er sliten.

Men jeg forstår ikke hvordan du orker å være i forholdet.

Jeg forstår heller ikke hvordan han orker å være i forholdet. Han stoler åpenbart ikke på deg for fem øre. Det at han ikke stoler på deg trenger naturligvis ikke å ha noe med deg å gjøre, men ham.

Uansett er et forhold hvor du sliter på grunn av hans tillit og han åpenbart ikke har noen tillit til deg, dødfødt.

Det er noe feil når et forhold får deg til å føle deg slik du nå føler deg. I et forhold skal du føle deg bra. Ikke som en dass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...