Gå til innhold

Krav på arbeidsledighetstrygd når jeg har sagt opp jobb i norge og har flyttet t

Anbefalte innlegg

Gjest abeidssøker
Skrevet

Jeg er ansatt i Ett firma i Norge, men har permisjon dette året. Har flyttet til ett eu land og skla bli der, så jeg må si opp jobben min hjemme i Norge. Så nå skal jeg bli arbeidsøker i dette nye landet. Noen som vet om jeg har krav på noe slags ledighetstrygd?

Jeg flyttet til det nye landet for å følge etter samboer med jobb i dette nye landet. Noen som vet?

Skrevet

Du nevner ikke hvilket land det er, så det er litt vanskelig å gjette mht. trygdeordninger i et tilfeldig valgt land.

I Norge er det slik at man har en karantenetid (tre mnd. eller noe sånt) før man får arbeidsledighetstrygd, hvis man sier opp selv.

"..............................................."

Gjest søker jobb
Skrevet

Du nevner ikke hvilket land det er, så det er litt vanskelig å gjette mht. trygdeordninger i et tilfeldig valgt land.

I Norge er det slik at man har en karantenetid (tre mnd. eller noe sånt) før man får arbeidsledighetstrygd, hvis man sier opp selv.

"..............................................."

Det er Frankrike, men jeg har ikke jobbet der. Min jobb er i Norge, men er meldt utflyttet til Frankrike. Er det Norge eller Frankrike jeg må forholde meg til? Det må vel være noen felles eøs regler som gjelder?

Jeg vet min samboer fikk tre mnd. arb ledighetstrygd fra frankrike den gangen han sa opp jobben sin i Frankrike, for å bli med til Norge. Dette for de han fulgte samboer som hadde fått jobb i Norge. Ellers ville han ikke fått noe siden det var han som sa opp jobben.

I mitt tilfelle har jeg allerede bodd sammen med samboer i hans land snart ett år med permisjonslønn fra Norge så det blir kanskje annerledes.

Føler ikke at de på arbeidskontoret i Norge ikke har greie på det, hvertfall ikke de jeg var i kontakt med. Så prøver å finne ut litt på egenhånd før jeg igjen oppsøker kontorene...

Vet du litt mer nå kanskje?

Skrevet

Det er Frankrike, men jeg har ikke jobbet der. Min jobb er i Norge, men er meldt utflyttet til Frankrike. Er det Norge eller Frankrike jeg må forholde meg til? Det må vel være noen felles eøs regler som gjelder?

Jeg vet min samboer fikk tre mnd. arb ledighetstrygd fra frankrike den gangen han sa opp jobben sin i Frankrike, for å bli med til Norge. Dette for de han fulgte samboer som hadde fått jobb i Norge. Ellers ville han ikke fått noe siden det var han som sa opp jobben.

I mitt tilfelle har jeg allerede bodd sammen med samboer i hans land snart ett år med permisjonslønn fra Norge så det blir kanskje annerledes.

Føler ikke at de på arbeidskontoret i Norge ikke har greie på det, hvertfall ikke de jeg var i kontakt med. Så prøver å finne ut litt på egenhånd før jeg igjen oppsøker kontorene...

Vet du litt mer nå kanskje?

"Vet du litt mer nå kanskje?"

Om hva du spør om, ja. Men jeg vet ikke om du har krav på arb.ledighetstrygd eller ei :-)

Jeg ville _gjettet_ at du ikke har det, iom. at arb.ledighetstrygd tross alt egentlig er ment som midlertidige midler å leve for mens man venter på ny jobb. Men det er meget mulig det finnes støtte for det du nevner også.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...