Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha barneselskap for 10-åringen idag(jente) og der skal det vises film. Det er ytret ønske om å se Terkel i knipe, men jeg er veldig usikker på om det noe for dem. Kan dere hjelpe meg?

Eventuelt gi meg tips om andre filmer som passer. De er i 10-11 års alderen alle sammen.

Tar imot all hjelp med takk!

Skrevet

Terkel i knipe har 11 års grense og er full av saftige replikker. Spørs om det er helt PC å servere akkurat den i et "barneselskap".

Men jeg likte den veeeldig godt:D

Skrevet

Hva med Herbie, den med Lindsay Lohan i hovedrollen?

Eller Fartsstriper? (Jenter og hest pleier jo å gå bra sammen).

Istid er alltid en sikker vinner, og en film som alle tåler å se om igjen - opptil flere ganger :)

Skrevet

Den er rå og stygg - syns ikke den passer til 10-åringer. min 14-åring så den sammen med oss - og da sendte vi snart 9-åringen på rommet - den er grusom.

Snorkfrøken
Skrevet

anbefaler IKKE terkel i knipe.

Men noe jeg tror faller i smak er "Venner for livet" den er suuuper! Veldig spennende og god film!

Skrevet

Sønnen min på 12 kjøpte den uten at jeg visste det. Han ble ganske sjokket selv over all banningen. Tror ikke det er noe for 10-åringer. Som en annen sa er "Venner for livet" en koselig film som jeg nok tror vil falle i smak, eller Ulvesommer.

Skrevet

Sønnen min på 12 kjøpte den uten at jeg visste det. Han ble ganske sjokket selv over all banningen. Tror ikke det er noe for 10-åringer. Som en annen sa er "Venner for livet" en koselig film som jeg nok tror vil falle i smak, eller Ulvesommer.

Ikek bare banning heller - men Doris som hoppet ut av vinduet og splattet utover skolegården og alle var glad for at 2den feite kua" ikke landa på noen.

Sånne holdninger - som vi voksne kan le forskrekket over, passer ikke til barn -og jeg hadde som mor blitt forbanna om jeg hørte at noen hadde vist den i en bursdag mitt barn skulle i.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er definitivt ikke noe for 10-åringer.

Er det virkelig ikke mer enn 11-årsgrense på den filmen?

Skrevet

Ikke noen barnefilm akkurat. Nå så jeg den med "et halvt øye" mens vi var på besøk hos noen - og den var i meste laget på alle vis... ungene som hadde leid filmen var 8 og 9 år. Så mye gørr og drittprat er det lenge siden jeg har hørt på noen film på lange tider.

Det kan hende den beskriver en slags virkelighet - men jeg synes man kan skåne ungene for sånt likevel.

Nei - finn på noe annet - her har filmen om Svampebob Firkant slått veldig an hos 10-åringen og kompisene hans :)

Skrevet

Det er definitivt ikke noe for 10-åringer.

Er det virkelig ikke mer enn 11-årsgrense på den filmen?

Det er SYKT - for den har en alvorlig undermening (nytt ord) som bare voksne/stor ungdom kan skille ut og forstå.

Skrevet

Det blir ikke Terkel i knipe. Skal gi henne noen andre alternativer. Takk for hjelpen!

Snorkfrøken
Skrevet

Kanskje litt sent, men jeg anbefaler Madagaskar :)

Den er da vel ikke kommet på dvd enda, er den det?

Skrevet

Den er da vel ikke kommet på dvd enda, er den det?

Nei, det har den ikke - ops ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...