Gå til innhold

Har jeg krav på høyere lønn nå?

Anbefalte innlegg

Gjest mer utdanning
Skrevet

Håper noen kan svare meg på dette, så jeg ikke dummer meg ut overfor sjefen ved å urettmessig be om høyere lønn...

Saken er at jeg har hatt ett års permisjon i fra jobben min. I løpet av denne tiden har jeg tatt eksamen (30 studiepoeng). Nå når jeg skal begynne å jobbe igjen, kan jeg da be om høyere lønn pga denne eksamen...? Er ikke fullt utdannet i yrket, jeg har 60 studiepoeng, for å få tittelen i yrket jeg jobber i kreves det 120 studiepoeng - minst -.

Skrevet

Det kommer vel veldig an på hva slags jobb du har. Her hos oss hadde du ikke fått det... firmaet har ikke mer penger til lønn selv om en av de ansatte "plutselig" har mer utdanning enn tidligere.

Hvis du er ansatt i offentlig sektor, kan du snakke med personlalansvarlig eller med fagforening før du snakker med sjefen.

Lykke til!

Gjest sandex
Skrevet

Du må vel fullføre før du har krav på høyere lønn, vil jeg tro :)

Skrevet

Kommer nok an på hvor du jobber. I det private får du jo ikke lønn etter utdannelse/erfaring, men etter det de synes du fortjener og det de har råd til. (Og det de synes du fortjener har jo selvsakt en sammenheng med utdannelse/erfaring)

Gjest Persille
Skrevet

Tviler på at "litt utdannet" kvlifiserer til mer lønn egentlig...

Med 60 av 120 poeng er du jo bare halvveis til en tittel, og da vil du vel ikke bli lønnet mer enn ufaglært?

Private firmaer lønner jo gjerne mer etter skjønn enn etter trinn også...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...