Gå til innhold

Gravid under attføring/rehabilitering

Anbefalte innlegg

Gjest Bråk?
Skrevet

Noen som har opplevd å bli gravid under attføring-rehabilitering? Mister jeg all rett på stønader siden jeg da i en periode ikke kan fortsette?

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Jeg ble gravid akkurat da jeg gikk fra rehab til attføring. Jeg fikk da beskjed om at jeg fikk 6 uker fri i forbindelse med fødselen, og at jeg i de seks ukene ikke fikk attføringspenger. Så måtte jeg tilbake i attføringen for at de ikke skulle stoppe den, evnt søke om permisjon uten betaling. Hvis du går på skole som er godkjent av Lånekassen kan du få fødselstipend av dem, men du må ha hatt rett til studielån i minst 6 måneder av svangerskapet. Og du får jo engangsstønaden fra trygdekontoret, på ca 34 000,-

Hvis pappaen jobber, har han rett til å fødselspermisjon hvis du går på skole eller begynner i jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...