Gjest Bråk? Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Noen som har opplevd å bli gravid under attføring-rehabilitering? Mister jeg all rett på stønader siden jeg da i en periode ikke kan fortsette? 0 Siter
Gjest en-to-tre-4 Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Jeg ble gravid akkurat da jeg gikk fra rehab til attføring. Jeg fikk da beskjed om at jeg fikk 6 uker fri i forbindelse med fødselen, og at jeg i de seks ukene ikke fikk attføringspenger. Så måtte jeg tilbake i attføringen for at de ikke skulle stoppe den, evnt søke om permisjon uten betaling. Hvis du går på skole som er godkjent av Lånekassen kan du få fødselstipend av dem, men du må ha hatt rett til studielån i minst 6 måneder av svangerskapet. Og du får jo engangsstønaden fra trygdekontoret, på ca 34 000,- Hvis pappaen jobber, har han rett til å fødselspermisjon hvis du går på skole eller begynner i jobb. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.