Gå til innhold

FU: Hvilken seng har du?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Og er du fornøyd?

Sover godt?

Hvis du fikk velge mellom disse 3, hva hadde du valgt:

- Tempurseng, ikke den rimligste men modellene i midten eller topp.

-Jensen sin toppmodell

-Wonderland sin toppmodell

Som du kanskje skjønte, jeg skal kjøpe ny seng. Og pga den pokkers helsa må jeg ha noe skikkelig (som sikkert kommer til og svi i lommeboka)

Eller har dere oppdaget den ultimate seng? Som jeg får en god natt søvn selv med "onter" her og der :o)

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

5

• serendipity

5

• fei1365380229

4

• Line

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tempur er best, helt klart. Men da madrassene kostet 4-5000 (for en enkeltmadrass) forkastet jeg det umiddelbart.

"............................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hadde det ikke vært et spørsmål om penger hadde jeg definitivt valgt Tempur.

Skrevet

Vi har en bra Jensen kontinentalmadrass, og er kjempefornøyd. Det er ikke toppmodellen, men en "midt på treet" i Jensens utvalg, og den er helt super!

Jeg har jo hørt mye bra om Tempur, men har ikke vurdert det selv.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er superfornøyd med Jensen!

Har hatt den i to år nå - og har aldri sovet bedre :)

Du må reise og prøveligge - der ingenting annet å gjøre. Det spiller jo ingen rolle for din kropp hva min kropp liker...

Dyrt blir det uansett :)

Skrevet

Tempurmadrass blir klamt og ekkelt for min del. Dersom rommet er kaldt, blir madrassen steinhard om man ikke bruker varmelaken.

Andre folk som bruker tempurmadrass/pute er godt fornøyde, siden den former seg etter kroppen og ikke gir noe ubehag. Det er nok en vanesak.

Jeg har Jensen Kontinental King Size selv, og har vært veldig fornøyd med den i mange år. Vet ikke om den er i salg lenger...

Wonderland har også bra senger, men alt etter som hvordan helsa di er, så bør du forhøre deg med selgerne om hvilken fasthet på madrassen som kan være bra for deg.

Gjest Persille
Skrevet

Kom på en ting til:

Madrassen min er tilpasset vekten min - og vekten til min tidligere samboer. Det vil si at den er forskjellig på høyre og venstre side, og dermed god for begge.

Med andre ord - jeg må holde meg til kjærester i samme vektklasse :)

Gjest tempur bra?
Skrevet

Tempur er best, helt klart. Men da madrassene kostet 4-5000 (for en enkeltmadrass) forkastet jeg det umiddelbart.

Går det ann å knulle i ei tempur seng? De er jo helt harde å ikke noe gode å feks sitte i. Har ikke prøvd å ligge i ei, men det er jo hardt som bakken.

Skrevet

Går det ann å knulle i ei tempur seng? De er jo helt harde å ikke noe gode å feks sitte i. Har ikke prøvd å ligge i ei, men det er jo hardt som bakken.

Jada, det går så fint så :-)

"........................................"

Gjest Shira12
Skrevet

Tempurmadrass blir klamt og ekkelt for min del. Dersom rommet er kaldt, blir madrassen steinhard om man ikke bruker varmelaken.

Andre folk som bruker tempurmadrass/pute er godt fornøyde, siden den former seg etter kroppen og ikke gir noe ubehag. Det er nok en vanesak.

Jeg har Jensen Kontinental King Size selv, og har vært veldig fornøyd med den i mange år. Vet ikke om den er i salg lenger...

Wonderland har også bra senger, men alt etter som hvordan helsa di er, så bør du forhøre deg med selgerne om hvilken fasthet på madrassen som kan være bra for deg.

Takk for tips.

Men selgeren han snakket jo bare varmt om den senga han hadde selv. Og så mente han at de to andre var bra, men jeg måtte jo velge selv....

Kanskje jeg skal gå i en annen butikk og høre også..

Gjest Jensen madrass
Skrevet

Har en Jensen ambassadør kontinental, og er meget fornøyd og sover godt. Vi har forskjellig hardhet etter vekt, men den er veldig myk på begge sider og har fantastisk god fjæring. Det er mykere sånn ca. ved hofta og skulderen, for bedre passform.

Har ikke prøvd de andre.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg er superfornøyd med Jensen!

Har hatt den i to år nå - og har aldri sovet bedre :)

Du må reise og prøveligge - der ingenting annet å gjøre. Det spiller jo ingen rolle for din kropp hva min kropp liker...

Dyrt blir det uansett :)

Dyrt ja, sukk. Men jeg investerer jo i min skjønnhetssøvn, så da er det ikke så ille ;-)

Jeg satt og lå, presset og klemte, men ble igrunnen ikke noe klokere.

Skrevet

Har tempurpute og skulle gjerne prøvd hel madrass, men de er jo så svinedyre at man ikke kjøper dem bare for å prøve akkurat.

Har hatt Jensen Ambassadør og jeg _elsket_ den madrassen! Den beste jeg noen gang har hatt.

Nå sover jeg på rammemadrass fra Jysk og jeg sover godt på den og. :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Vi har en bra Jensen kontinentalmadrass, og er kjempefornøyd. Det er ikke toppmodellen, men en "midt på treet" i Jensens utvalg, og den er helt super!

Jeg har jo hørt mye bra om Tempur, men har ikke vurdert det selv.

Var jo stilig den Jensen sin, hvis en kjøpte med gavel og sånn fancy kasse til og ha sengklær i.

Gjest Shira12
Skrevet

Hadde det ikke vært et spørsmål om penger hadde jeg definitivt valgt Tempur.

Tempur ja, sambo heller til den, men han sover jo uansett hva han ligger på, så jeg vet ikke helt om jeg vil ta han med på råd ;-)

Nå er jeg villig til og bruke en god del penger, så tempur er ett av valgene.

Og så hørtes det jo ufattelig fancy ut at de var eneleverandør til setene som astronauter sitter i, og kunne bruke Nasa sitt merke på emballasjen. :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Jada, det går så fint så :-)

"........................................"

Og det lover du????

Jeg tenkte nemlig på akkurat det her om kvelden ;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Billigt er det ikke nei, men jeg har satt av en pen sum til sengekjøp, og kan det hjelpe på min søvn betaler jeg faktisk gladelig.

Skrevet

Og det lover du????

Jeg tenkte nemlig på akkurat det her om kvelden ;-)

Hvis du må ha sprett og rekyl for å ha sex, så blir det vanskelig :-)

Men akkurat som det er litt uvant å sove på de første par gangene, så er det jo litt uvant å knulle på også. Men man knuller jo gjerne av og til andre steder enn i senga også, hvor man ikke har madrass.

Du får prøve - får du det ikke til, så skal jeg vise deg :-)

"............................................"

Gjest Shira12
Skrevet

Har en Jensen ambassadør kontinental, og er meget fornøyd og sover godt. Vi har forskjellig hardhet etter vekt, men den er veldig myk på begge sider og har fantastisk god fjæring. Det er mykere sånn ca. ved hofta og skulderen, for bedre passform.

Har ikke prøvd de andre.

Det skal være en bra seng etter som de i butikken sa.

Huff, det er rett og slett for mye og velge i!

Gjest Persille
Skrevet

Dyrt ja, sukk. Men jeg investerer jo i min skjønnhetssøvn, så da er det ikke så ille ;-)

Jeg satt og lå, presset og klemte, men ble igrunnen ikke noe klokere.

Det sies jo at man ikke finner det ut før etter ca en mnd. Alle får vondt av å sove i ny seng - men så går det over - og så finner man ut hvordan den egentlig er...

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...