Gå til innhold

FU: Hvilken seng har du?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Har tempurpute og skulle gjerne prøvd hel madrass, men de er jo så svinedyre at man ikke kjøper dem bare for å prøve akkurat.

Har hatt Jensen Ambassadør og jeg _elsket_ den madrassen! Den beste jeg noen gang har hatt.

Nå sover jeg på rammemadrass fra Jysk og jeg sover godt på den og. :o)

Du kan få prøveligge min hvis jeg kjøper tempur ;-)

Vi har en rammemadrass nå, som er midt på tre i prisklasse, men jeg sover rett og slett ikke godt.

Men nå sliter jeg jo mye med ryggen da.

Jeg sitter på en temurpute nå, og uten den hadde det blitt lite doling på meg.

ÅÅ, så vanskelig, jeg er ikke noe flink til og måtte plukke ut en ting!

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

5

• serendipity

5

• fei1365380229

4

• Line

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

fei1365380229
Skrevet

Svane rammemadrass tror jeg den heter. Veldig god. Ikke var den alt for dyr heller synes jeg å huske. I tillegg kjøpte vi kingsize, vanvittig deilig, kan ha to barn i sengen og allikevel få sove :)

Skrevet

Var jo stilig den Jensen sin, hvis en kjøpte med gavel og sånn fancy kasse til og ha sengklær i.

Har ikke sånt vi, men jeg er fornøyd allikevel!

Men anbefaler å ha en sokkel/ramme nederst istedenfor bein under senga. Kjekt å unngå et slikt utklekkingssted for hybelkaniner ;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Hvis du må ha sprett og rekyl for å ha sex, så blir det vanskelig :-)

Men akkurat som det er litt uvant å sove på de første par gangene, så er det jo litt uvant å knulle på også. Men man knuller jo gjerne av og til andre steder enn i senga også, hvor man ikke har madrass.

Du får prøve - får du det ikke til, så skal jeg vise deg :-)

"............................................"

Da roper jeg på deg om jeg ikke får det til da :o)

Så voldsomt sprett trenger jeg ikke.

Og man må jo ikke være i senga hele tiden. Men nå har vi knøttliten leilighet med ei bestemor med alzheimer i samme hus, så hittil har senga måtte bli brukt.

Men nå får vi ett helt hus og boltre oss på, jippi!

Gjest Shira12
Skrevet

Har ikke sånt vi, men jeg er fornøyd allikevel!

Men anbefaler å ha en sokkel/ramme nederst istedenfor bein under senga. Kjekt å unngå et slikt utklekkingssted for hybelkaniner ;-)

En sover vel vel så bra uten gavel som med ja, men det er jo ufattelig moro og handle da ;-)

Men blir det ikke veldig støvete mellom veggen og senga da?

Vi har rammemadrass som er tett nede nå, og når jeg drar frem senga finner jeg ut at hybelkaninene har slektsstevne.

Innbiller meg at med bein så er det enkelt og svippe støvsugeren under?

Gjest Shira12
Skrevet

Det sies jo at man ikke finner det ut før etter ca en mnd. Alle får vondt av å sove i ny seng - men så går det over - og så finner man ut hvordan den egentlig er...

Lykke til :)

Det sies så ja, og det er nok sant. Vi venner oss jo til det meste.

Med tempur kunne det ta opptil flere mnd før en var vant med det.

Gjest Shira12
Skrevet

Svane rammemadrass tror jeg den heter. Veldig god. Ikke var den alt for dyr heller synes jeg å huske. I tillegg kjøpte vi kingsize, vanvittig deilig, kan ha to barn i sengen og allikevel få sove :)

Tror det er svane vi har nå.

King size, er det 180 det? Har 150 nå, og skal ha 180, vil også kunne sove selv med små sprellendes barn oppi :o)

fei1365380229
Skrevet

Tror det er svane vi har nå.

King size, er det 180 det? Har 150 nå, og skal ha 180, vil også kunne sove selv med små sprellendes barn oppi :o)

Ja, jeg tror den er 180x200. Jeg syns den er helt konge :)

Skrevet

Følgende er sakset fra forbrukerrådets sider: "Bruk penger på å kjøpe en dyr kvalitetsmadrass, sier butikkselgerne. Men vår grundige test av madrasser viser at en billig Ikea-madrass er best, og skum-madrasser er ofte bedre enn springfjærmadrasser."

Her er link til madrassetesten: http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/madrassetest/

Skrevet

En sover vel vel så bra uten gavel som med ja, men det er jo ufattelig moro og handle da ;-)

Men blir det ikke veldig støvete mellom veggen og senga da?

Vi har rammemadrass som er tett nede nå, og når jeg drar frem senga finner jeg ut at hybelkaninene har slektsstevne.

Innbiller meg at med bein så er det enkelt og svippe støvsugeren under?

Tja, det er kanskje smak og behag. Men vi har skråtak over senga, så ferdige gavler vi så på passet ikke helt inn. Og sengen står nå litt ut fra veggen, så der kommer man greit til med støvsuger (ved hode-enden av sengen altså). Mens UNDER sengen blir det i det minste ingen støvansamlinger :-)

Gjest Shira12
Skrevet

Følgende er sakset fra forbrukerrådets sider: "Bruk penger på å kjøpe en dyr kvalitetsmadrass, sier butikkselgerne. Men vår grundige test av madrasser viser at en billig Ikea-madrass er best, og skum-madrasser er ofte bedre enn springfjærmadrasser."

Her er link til madrassetesten: http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/madrassetest/

Gjelder det for meg som har en syk kropp også?

Var det sambo som skulle kjøpt seng alene, kunne nok han ha gått for Ikea, og sovet som en drøm. Litt verre med meg.

Takk for link forresten :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Tja, det er kanskje smak og behag. Men vi har skråtak over senga, så ferdige gavler vi så på passet ikke helt inn. Og sengen står nå litt ut fra veggen, så der kommer man greit til med støvsuger (ved hode-enden av sengen altså). Mens UNDER sengen blir det i det minste ingen støvansamlinger :-)

Skråtak ja, det har jo jeg også, det hadde jeg helt glemt! *klaske meg i panna*

Gjest Shira12
Skrevet

Ja, jeg tror den er 180x200. Jeg syns den er helt konge :)

Ah, gleder meg til større seng!

Skrevet

Skråtak ja, det har jo jeg også, det hadde jeg helt glemt! *klaske meg i panna*

Men det er jo forskjell på hvor lavt det er under skråtaket da, så du får finne ut hva som passer hjemme hos dere... :-)

Skrevet

Gjelder det for meg som har en syk kropp også?

Var det sambo som skulle kjøpt seng alene, kunne nok han ha gått for Ikea, og sovet som en drøm. Litt verre med meg.

Takk for link forresten :o)

Det tør jeg egentlig ikke uttale meg om, gitt :o). Men et av testkriteriene var: "på hvilken måte madrassen tilpasser seg kroppen, herunder hvordan madrassen håndterer trykk fra kroppsdeler med forskjellig tyngde, hvor stabil og hvor elastisk den er."

Fordelen ved å kjøpe eksempelvis en Tempur-madrass vil sikkert være at du får kyndig veiledning før du handler. Og det gjør en jo ikke på IKEA, kan du si...

Gjest Shira12
Skrevet

Det tør jeg egentlig ikke uttale meg om, gitt :o). Men et av testkriteriene var: "på hvilken måte madrassen tilpasser seg kroppen, herunder hvordan madrassen håndterer trykk fra kroppsdeler med forskjellig tyngde, hvor stabil og hvor elastisk den er."

Fordelen ved å kjøpe eksempelvis en Tempur-madrass vil sikkert være at du får kyndig veiledning før du handler. Og det gjør en jo ikke på IKEA, kan du si...

Det er sant, på Ikea må man greie seg selv, og det er jo greitt i de fleste tilfeller, men akkurat senga har jeg endel spm rundt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...