Gå til innhold

FU: Sengedeling!

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Ja jeg kan tenke meg at det var en stresset periode mens de strevde etter å finne diagnose. Det har jeg heldigvis sluppet, iom at jeg har arvet min etter far, og den var temmelig åpenbar :-))

Og Riksen har jeg bare godt å si om. Til og med den gang rotehuet meg klarte å møte opp en dag for sent til undersøkelse ryddet de plass til meg, og tok undersøkelsen. Det hadde vært veldig lett for dem å si "beklager, du skulle vært her i går", og satt meg på flyet hjem med nyt time.

Jeg føler meg sånn sett heldig som har en sykdom som spesialistene på Riksen liker så godt at de beholder meg som pasient der :-))

Min vet de ikke noe særlig om tror jeg. Tror det er rundt 140 stykker i landet som har samme diagnose.

Det er visst ca. 46 % som kan bli helt friske igjen - og jeg SKAL være blant de :)

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

16

• laguna1365380434

15

• Lillemus

8

• snø

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg er mye bedre, skal begynne på tiltak på mandag :)

De aller fleste leger og sykepleier jeg har møtt er også hyggelige, men når man er alvorlig syk så blir man redd når man møter de som ikke er.

Jeg går bare på 6.25 mg prednisolon nå og bivirkningene er borte, det som er litt skremmende er at noen av sykdomssymptomene har kommet tilbake på denne lave dosen, men jeg tør ikke ringe Riksen for da blir jeg bare lagt inn igjen og nå vil jeg jobbe :)

Godt og høre at du føler deg bedre!

Jeg er ferdig med kortison-behandlingen min nå, og en del ikke-blæreplager er kommet tilbake, som forsvant under behandlingen.

Blir sikkert godt og få jobbe igjen, men ikke glem og lytte til kroppen din da :o)

Skrevet

Min vet de ikke noe særlig om tror jeg. Tror det er rundt 140 stykker i landet som har samme diagnose.

Det er visst ca. 46 % som kan bli helt friske igjen - og jeg SKAL være blant de :)

Selvfølgelig skal du det! :-)

Jeg aner faktisk ikke hvor mange det er som har min sykdom. Så vidt jeg vet er det en annen familie her i Rogaland som har den. Og jeg er den eneste i vår familie. Og jammen stopper det ikke med meg også, heheh ;-)

Tror faktisk vi er under 100 til sammen. Men heldigvis var det noen som syntes at den var verd å forske på :-)

Frisk i medisinsk forstand blir jeg aldri, men jeg definerer meg heller ikke som syk. Og i følge legen min har de aldri sett et så vellykket resultat av operasjonene jeg har tatt (og den typen operasjon gjennomføres på flere med andre diagnoser også).

Jeg har ingen nevneverdige plager, og bruker ikke medisiner.

Tror det har litt med innstillingen å gjøre også. Hadde helt sikkert kunnet være syk, om jeg "gikk inn for det". Men jeg vil helst være frisk :-) Ikke dermed sagt at jeg tror de som er syke hadde vært friske om de ønsket det nok, altså!! Men jeg har stor tro på placebo-effekten, og egen vilje.

Så om du har bestemt deg for at du skal være en av dem som blir helt frisk, så tror jeg det øker sjansene dine for å bli det betraktelig :-))

fei1365380229
Skrevet

Godt og høre at du føler deg bedre!

Jeg er ferdig med kortison-behandlingen min nå, og en del ikke-blæreplager er kommet tilbake, som forsvant under behandlingen.

Blir sikkert godt og få jobbe igjen, men ikke glem og lytte til kroppen din da :o)

Ja, det skal jeg prøve, selvom jeg ikke er så flink til det. Jeg gir jernet når jeg er frisk med det resultat at jeg blir helt utslitt :).

Har fått beskjed av fastlegen at jeg ikke skal jobbe mer enn 50% på lenge fordi man ikke vet hvordan kroppen vil reagere.

Håper jeg får en kontorjobb så jeg kan fortsette dolingen :)

fei1365380229
Skrevet

Selvfølgelig skal du det! :-)

Jeg aner faktisk ikke hvor mange det er som har min sykdom. Så vidt jeg vet er det en annen familie her i Rogaland som har den. Og jeg er den eneste i vår familie. Og jammen stopper det ikke med meg også, heheh ;-)

Tror faktisk vi er under 100 til sammen. Men heldigvis var det noen som syntes at den var verd å forske på :-)

Frisk i medisinsk forstand blir jeg aldri, men jeg definerer meg heller ikke som syk. Og i følge legen min har de aldri sett et så vellykket resultat av operasjonene jeg har tatt (og den typen operasjon gjennomføres på flere med andre diagnoser også).

Jeg har ingen nevneverdige plager, og bruker ikke medisiner.

Tror det har litt med innstillingen å gjøre også. Hadde helt sikkert kunnet være syk, om jeg "gikk inn for det". Men jeg vil helst være frisk :-) Ikke dermed sagt at jeg tror de som er syke hadde vært friske om de ønsket det nok, altså!! Men jeg har stor tro på placebo-effekten, og egen vilje.

Så om du har bestemt deg for at du skal være en av dem som blir helt frisk, så tror jeg det øker sjansene dine for å bli det betraktelig :-))

Jeg har til og med begynt å trene 4-5 ganger i uken og leve veldig sunt.

Jeg ble skikkelig dårlig i julen fordi jeg spiste alt for mye, annerledes mat, drakk for mye rødvin, var for lenge oppe og trente ikke.

Da ble jeg skikkelig redd, men jeg tror mannen min ble reddere, men da vet jeg hva jeg ikke kan gjøre til neste gang jeg lar det flyte ut :).

Jeg vil også forskes på!

Skrevet

Jeg har til og med begynt å trene 4-5 ganger i uken og leve veldig sunt.

Jeg ble skikkelig dårlig i julen fordi jeg spiste alt for mye, annerledes mat, drakk for mye rødvin, var for lenge oppe og trente ikke.

Da ble jeg skikkelig redd, men jeg tror mannen min ble reddere, men da vet jeg hva jeg ikke kan gjøre til neste gang jeg lar det flyte ut :).

Jeg vil også forskes på!

Ja, man lærer av erfaring! Selv om jeg syntes det hørtes fryktelig trist ut å bli syk av for mye rødvin og for lite trening ;-)

Og det er absolutt en fordel å bli forsket på! Du får gjøre deg interessant ;-) Min sykdom er kreftrelatert, og det er kanskje det som gjør den attraktiv? Har hørt rykter om at enkelte ting er mer poppis enn andre i forskningskretser. Noe som jo er synd :-( Men bra for meg, ellers hadde vel ingen giddet bruke tid på "min" sykdom...

fei1365380229
Skrevet

Ja, man lærer av erfaring! Selv om jeg syntes det hørtes fryktelig trist ut å bli syk av for mye rødvin og for lite trening ;-)

Og det er absolutt en fordel å bli forsket på! Du får gjøre deg interessant ;-) Min sykdom er kreftrelatert, og det er kanskje det som gjør den attraktiv? Har hørt rykter om at enkelte ting er mer poppis enn andre i forskningskretser. Noe som jo er synd :-( Men bra for meg, ellers hadde vel ingen giddet bruke tid på "min" sykdom...

Ja det var litt trist og jeg nektet å godta at det var grunnen, men nå har jeg kjørt vanlig stil siden mandag og er rimelig bra igjen.

Gjest Shira12
Skrevet

Ja, det skal jeg prøve, selvom jeg ikke er så flink til det. Jeg gir jernet når jeg er frisk med det resultat at jeg blir helt utslitt :).

Har fått beskjed av fastlegen at jeg ikke skal jobbe mer enn 50% på lenge fordi man ikke vet hvordan kroppen vil reagere.

Håper jeg får en kontorjobb så jeg kan fortsette dolingen :)

Doling må til :o)

Nå har jeg dolet og laget middag samtidig, supert!

fei1365380229
Skrevet

Doling må til :o)

Nå har jeg dolet og laget middag samtidig, supert!

Jeg får avslutte dolingen for en stund for å få middagen på bordet til den sultne horden kommer jeg også :)

Skrevet

Ja det var litt trist og jeg nektet å godta at det var grunnen, men nå har jeg kjørt vanlig stil siden mandag og er rimelig bra igjen.

Irriterende ;-(

Jeg har forresten ei venninne som plutselig ikke tåler noen ting som helst av mat. Hun har fått en eller annen mystisk sykdom som de ikke finner ut av. Har til og med med sin egen te-pose når hun kommer på besøk! Det er da man er glad for at man er så frisk og rask som man er. Det er lett å glemme innimellom, feks når man irriterer seg over Telefonen som ikke ringer....

Skrevet

Hvem får gladelig dele seng med deg? - kjæreste, pusen min

Hvem får kanskje eller i nødsfall? - mamma, søster, ei venninne (senga må være dobbel, og jeg må ha egen dyne)

Og hvem er det rett og slett no way, jose, med? - alle andre

Og spiller antallet dyner, tepper noen rolle for dette? - må ha egen dyne og teppe

fei1365380229
Skrevet

Irriterende ;-(

Jeg har forresten ei venninne som plutselig ikke tåler noen ting som helst av mat. Hun har fått en eller annen mystisk sykdom som de ikke finner ut av. Har til og med med sin egen te-pose når hun kommer på besøk! Det er da man er glad for at man er så frisk og rask som man er. Det er lett å glemme innimellom, feks når man irriterer seg over Telefonen som ikke ringer....

Ja huff nå syns jeg faktisk den telefonen kan ringe! Dere må jo ha ventet vanvittig lenge?

Har dere ikke fått forespeilet noe som helst fra AF?

Skrevet

Hvem får gladelig dele seng med deg? Mann, barn og barnebarn

Hvem får kanskje eller i nødsfall? Annen familie eller nær venninne.

Og hvem er det rett og slett no way, jose, med? kolleger

Og spiller antallet dyner, tepper noen rolle for dette?

HVER SIN DYNE - om det ikke er mann og små barn :)

Gjest soldier
Skrevet

"Det ringer ingen klokker hos deg, når du vet at Benny Andersson i sin tid håndplukket Finn Kalvik som en artist han ville arrangere/skrive for?"

Hvilke klokker skulle ringe? Klokker som sier at FK er en god artist, selv om han er noe av det mest patetiske som noensinne har kommet ut av Groruddalen (noe som sier ganske mye)?

Det er klar - når en kjent komponist liker en artist, da MÅ jo denne artisten være bra...

"........................................."

Da sier vi at det var helt tilfeldig at Benny valgte å skrive/arrangere/produsere for Finn Kalvik. Benny var jo så komplett ukritisk og horete, og sulten på omsider å få en suksess, at han engasjerte seg i hva som helst for penger.

Vi sier ingenting om at det eneste Benny gjorde årene etter at ABBA-perioden var over, var å lage suksess-musikalene "Kristina från Duvemåla" og Chess. Pluss den plata til Finn Kalvik.

Skrevet

Da sier vi at det var helt tilfeldig at Benny valgte å skrive/arrangere/produsere for Finn Kalvik. Benny var jo så komplett ukritisk og horete, og sulten på omsider å få en suksess, at han engasjerte seg i hva som helst for penger.

Vi sier ingenting om at det eneste Benny gjorde årene etter at ABBA-perioden var over, var å lage suksess-musikalene "Kristina från Duvemåla" og Chess. Pluss den plata til Finn Kalvik.

Hva i all verden er det du babler om? Forsøker du å bevise en slags objektiv kvalitet ved en artist, ut fra at en annen artist liker vedkommende?

Jeg stusser fælt over hva du "argumenterer" for nå, og hvordan det i det hele tatt er mulig å tro at det finnes en objektiv kvlaitet knyttet til musikk.

"..........................................."

Gjest den ekte noor
Skrevet

Hvem får gladelig dele seng med deg? Mine venner og veninner, familien.

Hvem får kanskje eller i nødsfall? Fulle venner.

Og hvem er det rett og slett no way, jose, med? De av de nevnte over om de klår.

Og spiller antallet dyner, tepper noen rolle for dette? Njei...

Gjest Holder meg hemmelig
Skrevet

Svigerfar får absolutt ikke dele seng med meg. Ikke min far heller.

Jeg har faktisk ufrivelig delt seng med svigermor under samme laken!!!!!

Vi skulle på ferie. I det rommet der det skulle være plass til tre var det kun en smal dobbelseng og en enkelseng. Venninnen min fikk enkeltsengen siden hun var med meg og diverse svigerfamiliemedlemmer av meg. Jeg måtte ligge i samme sengen med svigermor under et enkelt laken. Det endte med at begge lå med klær på og så flyktet vi fra hotellet dagen etter:) Det minnet forresten ikke om et hotell, men et herberge. Vi fikk ikke tre håndklær engang, kun to. Da vi spurte sa de at de ikke hadde!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...