Gå til innhold

Hva er ditt beste ryddetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg vet hvor ille det KAN bli, burde jeg virkelig skjerpe meg.

Men jeg driver jo og smårydder hele tiden, uten at jeg sier at jeg rydder. Når mannen min rydder, klager han over alt rotet og at vi roter sånn. Dermed blir alt liksom MIN feil....Jeg rydder jo mye av hans ting også - da kan jo han rydde noen av mine ting/fellesting uten å kommentere det, synes jeg!

he he .Akkurat sånn er det her å....

Skrevet

Altså, jeg skal skaffe en STOR kurv til å ha oppå ei hylle der det samler seg utrolig mye rot.

Da skal jeg legge rotet i den kurva, og vips, ser det mye bedre ut.

Og dessuten skulle jeg ha ryddet i kleskapet mitt...

Skrevet

Hos oss er det nesten alltid rotete :-(

Klærne og oppvask er det som roter mest. I ganga blir det fylt opp med uteklær (så kjedelig å henge på plass....), på badet ligger det en haug med tøy som bare er brukt en dag men ikke skittent nok til å havne i skittentøykurven, på vaskerommet ligger det en haug med rent tørt tøy osm enten skal brettes eller er brettet men ikke lagt på plass, på kjøkkenbenken står det alltid noe oppvask fordi oppvaskmaskinen ikke blir tømt....

Er enig i at alle ting må ha sin faste plass, men selv om de har det, er det ikke så lett å få dem på plass.

Jeg er den verste, så kommer hun på 4 år, så kommer han på 6 år, så kommer hun på snart to og til slutt pappaen.

Tydelig hvem av ungene som har arvet ryddegenene...

Å takk og lov, så er jeg ikke alene om å mangle ryddegenet:o)

Synes jeg rydder og rydder, men det blir aldri ryddig. Har ikke tall på hvor mange ganger de siste restene av rot, dvs det meste, blir slengt inn på senga vår før vi skal få besøk, sånn at vi er like langt med ryddinga når vi har gravd frem senga igjen for å legge oss etterpå. Og hvor mange ganger vi har blitt "tatt på fersken" med mopp eller støvsuger når de første gjestene kommer, eller hvor pinlig det har vært å få uanmeldt besøk.

MEN vi jobber stadig med saken. Prøver å lære ungene litt, men har ikke lykkes så godt enda.

Tror du det går an å få utført en "rydde-og vaskegentransplantasjon" i løpet av de første årene? Det tror jeg faktisk jeg ville ha tatt opp lån for å få operert inn i så fall - hos alle oss fire i vår familie! Tror ikke broren min hadde hatt vondt av det heller, forresten, så jeg er helt overbevist om at det har med arv å gjøre!

Jeg fatter ingen ting jeg, når venninnene mine sier at de liker å vaske og rydde - jeg liker ikke det arbeidet der med mindre noen andre gjør det, eller det er ferdig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...