Gå til innhold

Fantastisk juletre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Juletreet gikk på huet ut av vinduet i dag. Deilig å bli kvitt det selv om barna syns det var litt vemodig da de måtte si takk og farvel. Dette juletreet er imidletid det beste jeg kan huske å ha hatt noen gang. Ikke har det drysset i det hele tatt, ikke engang da jeg tok av pynten. Ikke har jeg vannet det heller. Og det beste av alt - det var helt gratis fra egen hage :-)

Gjest edelgrana
Skrevet

Her blei også jula kasta ut idag .... ikke bare barna som syns det er litt vemodig :-).

Treet her i år var edelgran, litt granbar på gulvet etter at jeg bar det ut, kan ikke sammenlignes med tidligere trær vi har hatt. Så neste år blir det også edelgran her i huset. Og så så tett og fint sammenlignet med den vanlige grana :-).

fei1365380229
Skrevet

Vi kastet ut jula i går. Vi hadde et edelgrantre fra Plantasjen i år og jeg har aldri hatt et så jævlig tre noengang. Har alltid hatt edelgran fordi det ikke drysser, men dette ble nok kuttet i mai.

Skrevet

mitt var ikke fantastisk i det hele tatt. Det ble kjøpt i farten av en som sa det var nyhugget, jadda. kasta det ut i går..

Aldri før har vi hatt så dårlig tre. Det beste er vel å sage et sjøl og i allfall ikke handle i mørket ;)

Skrevet

En fjern nabo har en underlig løsning: 4-5 granbusker i tripp-trapp-tresko formasjon, som de pynter med lys. Det ser ut som de tar inn et av trærne og planter et eller to hvert år. En liten juletrefarm?

Gjest LucySky
Skrevet

Her blei også jula kasta ut idag .... ikke bare barna som syns det er litt vemodig :-).

Treet her i år var edelgran, litt granbar på gulvet etter at jeg bar det ut, kan ikke sammenlignes med tidligere trær vi har hatt. Så neste år blir det også edelgran her i huset. Og så så tett og fint sammenlignet med den vanlige grana :-).

Kastet vårt i går. Da hadde det vært opplyst innenfra av to små spot-lamper i nesten ei uke ...

Juletrelysene våre gikk til helvete, og bare min stahet mht til ikke å ha på lysene om natta eller når vi ikke var i huset, forhindret muligens stor ulykke.

For lysene blunket sånn en stund, men vi fant ikke "synderpæra". Så viste det seg at den var langt nede, mot veggen, og da jeg syntes det lukta svidd og fant den, var den helt brunsvart, fra pæra og ned mot holderen.

Vi orka ikke lirke lysene ut av pynten og nye på, men vi skulle ha et selskap til før alt var over, så vi satte opp spot'ene på stammen. Det så fint, men spøkelsesaktig ut, der treet lyste inni alt det grønne.

:)

Det er DEILIG når det er ute! Så klippet jeg de røde topp-bladene av julestjerna, så den ser grønn og vårlig ut der den står. Ingenting rød og julete igjen her nå!

Skrevet

En fjern nabo har en underlig løsning: 4-5 granbusker i tripp-trapp-tresko formasjon, som de pynter med lys. Det ser ut som de tar inn et av trærne og planter et eller to hvert år. En liten juletrefarm?

Kanskje jeg rett og slett kan bli rik på å selge juletrær fra egen hage? Nå har jeg jo tilogmed fått reklamert for de her å DOL. Tar du opp bestilling? Husk de beste går først :-)

Skrevet

Kanskje jeg rett og slett kan bli rik på å selge juletrær fra egen hage? Nå har jeg jo tilogmed fått reklamert for de her å DOL. Tar du opp bestilling? Husk de beste går først :-)

Jeg har ikke hatt juletre på mange år. Men derimot en julenisse som jeg nå i dag har lagt tilbake i skuffen sin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...