Gå til innhold

Et spm om tiltak

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Jeg skal begynne på tiltak nå om noen dager og har fått vite at jeg da kan søke om tilskudd til barnepass. Er det slik at alle får det uavhengig av mannens inntekt?

Egentlig veldig rart. Jeg har vært syk nå i 2 år, det siste året har jeg vært på med.reh., jeg har vært så syk at jeg ikke har kunnet ta meg av ungene og de har følgelig måttet ha både barnehage og Sfo, hvorfor kan jeg plutselig få tilskudd nå bare fordi jeg er på tiltak.

Og er det også sånn at det bare er perioden som heter tiltak som gir rett til barnetilskudd? Jeg kommer til å gå på yrkesrettet attføring en stund regner jeg med.

Håper noen kan svare.

Gjest fjolisi
Skrevet

Det stemmer at det kun er når man er ute i tiltak man har krav på stønad. Litt synd i grunn når man ikke kan ta barna inn og ut av skole/sfo ettersom om man er frisk nok til å være i tiltak eller ikke. Jeg måtte betale siste mnd. for tuppa i barnehage pga. man bandt seg for 11 mnd, mens utdanningsåret er 10 mnd...

fei1365380229
Skrevet

Det stemmer at det kun er når man er ute i tiltak man har krav på stønad. Litt synd i grunn når man ikke kan ta barna inn og ut av skole/sfo ettersom om man er frisk nok til å være i tiltak eller ikke. Jeg måtte betale siste mnd. for tuppa i barnehage pga. man bandt seg for 11 mnd, mens utdanningsåret er 10 mnd...

Teit! Men vil det si at nå som jeg begynner i tiltak og visstnok skal på sånn utredning i 2 måneder og så må jeg sikkert på noe ventegreier etter det - i denne ventetiden får man ikke tilskudd?

Vet du om det blir beregnet ut fra ektefelles lønn?

Gjest fjolisi
Skrevet

Teit! Men vil det si at nå som jeg begynner i tiltak og visstnok skal på sånn utredning i 2 måneder og så må jeg sikkert på noe ventegreier etter det - i denne ventetiden får man ikke tilskudd?

Vet du om det blir beregnet ut fra ektefelles lønn?

Jeg har iallefall ikke hatt krav på stønader etter ferdig skolegang, selv om attføring må fortsette pga videre sykdom. Så jeg vet ikke, men det skader ikke å søke.

Det skal ikke ha noe å si om ektefelle har inntekt. Det er en høy sats for 1 barn og lav for 2,3 osv. Som om det er billigere å ha flere i sfo...

fei1365380229
Skrevet

Jeg har iallefall ikke hatt krav på stønader etter ferdig skolegang, selv om attføring må fortsette pga videre sykdom. Så jeg vet ikke, men det skader ikke å søke.

Det skal ikke ha noe å si om ektefelle har inntekt. Det er en høy sats for 1 barn og lav for 2,3 osv. Som om det er billigere å ha flere i sfo...

Utrolig hvis jeg får dette. Da får jeg masse penger jeg ikke hadde regnet med, ihvertfall i 2 måneder :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...