Gå til innhold

Klarer ikke å gå ned i vekt - hva gjør jeg galt?

Anbefalte innlegg

Gjest blomsterløk
Skrevet

Menyen for dagene er som følger:

Frokost 0700

2 skvier brød med pålegg, alternativt knekkebrød eller havregrøt. 1 glass biola.

Mellommåltid 1000

1 frukt og kanskje 1 gulrot

Lunsj 1130

2 skiver med pålegg, alternativt knekkebrød. 1 frukt og 1 beger 0,1% yoghurt.

Mellommåltid 1430

1 beger 0,1% yoghurt, 1 frukt og kanskje en gulrot

Middag

Her varierer det så klart mye, men vanlig kost, og alltid grønnsaker eller salat.

I går spiste jeg. f. eks. 3 små fiskekaker, 2 små poteter og masse grønnsaker. Hadde på litt kjøttkakesaus fra pose.

Kvelds

Enten frut/grønnsaker eller 2 knekkebrød med lett brunost.

Jeg trener step og aerobic, 1 time av hver i uka. I tillegg går jeg rask gange to ganger i uka a 45 min (ofte med staver).

Hva galt gjør jeg? Kiloene sitter fast!

Og jeg har mye jeg skal ned, i første omgang 20 kg. (har allerede gått ned 20 kg. men nå er det helt håpløst)

Skrevet

Det er omtrent sånn jeg spiser. Jeg har gått ned fire kilo siden jeg begynte å tenke på å gå ned i september. Skal ned 2-3 kilo til, så er jeg fornøyd.

Drikk masse vann og kutt godteri (hvis du spiser det)!

Skrevet

Hvis du allerede har gått ned 20 kg, så er det ikke uvanlig at du stagnerer litt en stund. Hvor lang tid hr det gått, da - og hvor raskt forventer du å gå ned i vekt?

Hvis du trener i tillegg til å spise sundt, så vil du også ha en viss økning av muskelmassen. Dette gjør at muskelvekten går opp. Det er altså meningsløst å bare se seg blind på antall kilo - man må også måle omkrets rundt livet, lårene etc. - og se på den generelle utviklingen av kroppen og formen.

"............................................"

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hvis du allerede har gått ned 20 kg, så er det ikke uvanlig at du stagnerer litt en stund. Hvor lang tid hr det gått, da - og hvor raskt forventer du å gå ned i vekt?

Hvis du trener i tillegg til å spise sundt, så vil du også ha en viss økning av muskelmassen. Dette gjør at muskelvekten går opp. Det er altså meningsløst å bare se seg blind på antall kilo - man må også måle omkrets rundt livet, lårene etc. - og se på den generelle utviklingen av kroppen og formen.

"............................................"

Det har vel stått stille en to måneder ca. Har også vært relativt forsiktig i jula, ikke de store utskeielsene.

Jeg håper å kunne gå ned ca. 1/2 kg. i uka, mer enn det regner jeg ikke med.

Det med måling, det burde jeg nok ha startet med, men der har jeg ikke vært noe flink. Men det er jo fortsatt ikke for sent det.

Nei, får jo bare fortsette, en gang må det vel løsne igjen?

Men ellers, jeg spiser ikke for mye? Kcal.messig ligger jeg på ca. 16-1800 kcal pr. dag. Jeg er 179 cm. høy, og veier over 20 kg. for mye.

Tusen takk for svar.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Det er omtrent sånn jeg spiser. Jeg har gått ned fire kilo siden jeg begynte å tenke på å gå ned i september. Skal ned 2-3 kilo til, så er jeg fornøyd.

Drikk masse vann og kutt godteri (hvis du spiser det)!

Godteri holder jeg meg unna, unner meg en sjokolade på lørdagen.

Og vann drikker jeg i bøttevis, har allerede drukket 1 1/2 liter i dag.

For vel bare fortsette i samme tralten, og håpe det løsner snart.

Tror ikke jeg spiser for mye heller, ligger på ca 16-1800 kcal daglig.

Takk for svar :D

Skrevet

Det har vel stått stille en to måneder ca. Har også vært relativt forsiktig i jula, ikke de store utskeielsene.

Jeg håper å kunne gå ned ca. 1/2 kg. i uka, mer enn det regner jeg ikke med.

Det med måling, det burde jeg nok ha startet med, men der har jeg ikke vært noe flink. Men det er jo fortsatt ikke for sent det.

Nei, får jo bare fortsette, en gang må det vel løsne igjen?

Men ellers, jeg spiser ikke for mye? Kcal.messig ligger jeg på ca. 16-1800 kcal pr. dag. Jeg er 179 cm. høy, og veier over 20 kg. for mye.

Tusen takk for svar.

Tallene for anbefalt kalori-inntak har jeg ikke i hodet. Du kan f.eks ta en titt på trim.no og se om du kan få en pekepinn.

Men begynn å mål, og legg mer vekt på det enn på vekten. En god måte å sjekke på er om man f.eks har en bukse som er for liten, så kan man sjekke med jevne mellomrom om den blir mer og mer passe. (Selv har jeg tre eller fire bukser jeg har tenkt meg inn i igjen)

".........................................."

Skrevet

Når du har gått ned såpass mye til nå, så er det vanlig at det stopper opp en stund. Mitt beste råd til deg er å fortsette som du pleier, så fortsetter vekten nedover.

Har du målt deg rundt lår, armer, rompa etc. Kanskje du merker endring der istedenfor vekta? Husk at også muskelmassen øker når du trener

Gjest blomsterløk
Skrevet

Tallene for anbefalt kalori-inntak har jeg ikke i hodet. Du kan f.eks ta en titt på trim.no og se om du kan få en pekepinn.

Men begynn å mål, og legg mer vekt på det enn på vekten. En god måte å sjekke på er om man f.eks har en bukse som er for liten, så kan man sjekke med jevne mellomrom om den blir mer og mer passe. (Selv har jeg tre eller fire bukser jeg har tenkt meg inn i igjen)

".........................................."

Har 2 bukser liggende som er hakket for små, får begynne å prøve de med jevne mellomrom.

Skal også sjekke ang. kcal.inntak på trim.no.

Får bare fortsette i samme tralten, og håpe det løsner litt etterhvert. Motivasjonen daler litt når resultatene uteblir.

Tusen takk for svar.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Når du har gått ned såpass mye til nå, så er det vanlig at det stopper opp en stund. Mitt beste råd til deg er å fortsette som du pleier, så fortsetter vekten nedover.

Har du målt deg rundt lår, armer, rompa etc. Kanskje du merker endring der istedenfor vekta? Husk at også muskelmassen øker når du trener

Har ikke vært noe flink til å måle meg, men det er jo ikke forsent å starte med det. Kanskje greit å gjøre det, kanskje det gir litt motivasjon.

Ja, får bare fortsette i den samme tralten, og håpe det løsner snart.

Takk for svar!

Gjest trimmeri
Skrevet

Du må gå tur på ca en halv til en time hver eneste dag.

Skrevet

Hei! Nå er vel ikke havregrøt det med minst kalorier...

Men jeg vet at når mamma gikk på Grete Roede, så hadde de sagt sånn uoffisielt at når man har stått stille en stund på vekta, så kan det kanskje lønne seg å ta en "utskeielseskveld" f.eks en lørdag med god mat e.l, og så fortsette som man pleier dagen etterpå. Dette for å få forbrenninga igang igjen!

Lykke til! :)

Skrevet

Godteri holder jeg meg unna, unner meg en sjokolade på lørdagen.

Og vann drikker jeg i bøttevis, har allerede drukket 1 1/2 liter i dag.

For vel bare fortsette i samme tralten, og håpe det løsner snart.

Tror ikke jeg spiser for mye heller, ligger på ca 16-1800 kcal daglig.

Takk for svar :D

Jeg holder på å slanke meg og for meg funker det å gå ned hvis jeg ligger på 1300- 1400 kalorier pr. dag. De gangene jeg spiser mer stagnerer vekten. Prøv deg fram nmed litt mindre kalorier pr. dag og spis ofte. Se om det hjelper......

Gjest også overvektig
Skrevet

Slutt å tenke slanking og vekt! La være å veie og måle deg i en lengre periode. Konsentrer deg heller om å leve så sunt som mulig, og legg inn litt ekstra trening. En liten gåtur til i uka feks. Eller bli med på annen trening, så du får mer variasjon. Tips til sider du kan titte litt mer på:

www.iform.no

www.friskissvettis.no

www.xlpluss.no

Gjest VK-medlem
Skrevet

Du har vært kjempeflink blomsterløk.

Husk, nå har du allerede gått ned 20 kilo, fokuser på det og ikke tenk på at du ikke går ned mer, fortsett med dagene dine som du beskriver dem, så skal du se at plutserlig begynner vekta å bevege seg nedover igjen :-) GARANTERT.

Kroppen din har bare tatt en slankepause, viktig nå at ikke du også gjør det :-)

Skrevet

Prøv å droppe brød og poteter.

Istedetfor brød spiser du ryvita knekkebrød og istedetfor poteter spiser du mer grønnsaker.

Jeg er nesten sikker på at du vil merke forskjell!

Skrevet

kan ikke se så mye galt.

Ville holdt meg til rent kjøtt i stedet for utspedte ting som fiskekaker, karbonader etc etc

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hei! Nå er vel ikke havregrøt det med minst kalorier...

Men jeg vet at når mamma gikk på Grete Roede, så hadde de sagt sånn uoffisielt at når man har stått stille en stund på vekta, så kan det kanskje lønne seg å ta en "utskeielseskveld" f.eks en lørdag med god mat e.l, og så fortsette som man pleier dagen etterpå. Dette for å få forbrenninga igang igjen!

Lykke til! :)

Tja, havregrøtfrokosten min er på ca. 250 kcal, er vel ikke akkurat formye å starte dagen med det da?

Å skeie skikkelig ut en dag tør jeg nok ikke, for da blir det for vanskelig å komme tilbake til normalen igjen. Har jeg først startet, klarer jeg knapt å stoppe igjen, men godt mulig det har noe for seg.

Takk for svar.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Du må gå tur på ca en halv til en time hver eneste dag.

Får se om jeg klarer å dytte inn litt mer trim, men fra 0 trim til 4 dager i uka, er jeg ganske så fornøyd med. Men kan jo forsøke å øke litt til.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Slutt å tenke slanking og vekt! La være å veie og måle deg i en lengre periode. Konsentrer deg heller om å leve så sunt som mulig, og legg inn litt ekstra trening. En liten gåtur til i uka feks. Eller bli med på annen trening, så du får mer variasjon. Tips til sider du kan titte litt mer på:

www.iform.no

www.friskissvettis.no

www.xlpluss.no

Tusen takk for linker, de skal sjekkes nærmere.

Får prøve å legge inn litt mer trim, er jo så deilig når en først kommer seg i gang.

Jeg prøver å ikke tenke slanking, jeg tenker på dette som livstilssendring. Må jo leve på samme måte resten av livet, kan ikke akkurat gå tilbake til den gamle måte. Da vil det fort gå galt

Igjen takk for svar.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Du har vært kjempeflink blomsterløk.

Husk, nå har du allerede gått ned 20 kilo, fokuser på det og ikke tenk på at du ikke går ned mer, fortsett med dagene dine som du beskriver dem, så skal du se at plutserlig begynner vekta å bevege seg nedover igjen :-) GARANTERT.

Kroppen din har bare tatt en slankepause, viktig nå at ikke du også gjør det :-)

Ja, jeg får bare fortsette i samme tralten, skal prøve å få inn en dag til med trening også.

En gang må det jo løsne igjen. Bare så vanskelig å beholde motivasjonen når det stopper opp. Men dette _skal_ gå.

Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...