Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ventevente

Heisan!

Jeg bare lurte på hvor lenge jeg må regne med å vente før mensen er i rute igjen. Jeg tok min siste p-sprøyte aug 1999(!), og har foreløpig hatt en liten blødning i des 2000, så en skikkelig mensblødning 31 jan. 2 uker etter denne hadde jeg tre dager med brun utflod, og jeg venter fremdeles.

Jeg testet meg idag, så jeg er ikke gravid. Kan legen sette igang eggløsning/menstruasjonen, eller vil dette komme med tiden? Nå er jeg nemlig temmelig lei av å vente. Jeg visste jo at det kunne ta lang tid, men dette.....

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21285-etter-bruk-av-p-spr%C3%B8yte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det siste jeg har hørt om p- sprøyta fra en lege: Han gav ikke sprøyta til unge jenter som ikke har fått barn enda. Grunnen var at det tok så lang tid før at kroppen var på det normale igjen, og det kunne ta unødvendig lang tid før en ble gravid.

Jeg tok sprøyta en gang, men har sluttet siden jeg ble fortalt dette.

Mette Moen, Gynekolog

Det er uvanlig at det går så lang tid. Man bør utelukke andre årsaker til uteblitt menstruasjon, så søk lege og få en sjekk av dine hormoner (blodprøve). Man kan alltid gi deg hormoner så du får blødning, men det gjelder jo om å få ditt eget system til å fungere.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...