Gå til innhold

hvordan setter jeg inn innrykk i en tekst på riktig måte?

Anbefalte innlegg

Gjest innrykk i tekst
Skrevet

skriver oppgave nå og skal ha innrykk. jeg har brukt tab-tasten men da blir innrykket for langt inn synes jeg

Det står ingenting om hvor stor innrykk man skal ha men jeg vil gjerne ha et mindre inrykk.

hvordan gjør jeg det?

Petrine Eiffel
Skrevet

Space-tasten antall ønsket ganger? Verre er det ikke...

Gjest innrykk i tekst
Skrevet

hvor ligger space-tasten?

er litt grønn på dette sjø:)

Gjest innrykk i tekst
Skrevet

men finnes det ikke noen enklere måte å gjøre det på en å måtte trykke den tre ganger inn for hvert avsnitt?

Skrevet

Jeg ville ikke brukt space-tasten (mellomromtasten), da kan ting forrykkes om det blir endring i formateringen e.l.

Du kan bare gå på "Vis" - "Linjal" (dersom du ikke allerede har linjalen synlig øverst (over dokumentet), og der ser du merket for tabulator. Det kan du ta tak i og dra litt til venstre til du får det der du vil ha det.

Skrevet

hvor ligger space-tasten?

er litt grønn på dette sjø:)

Gi deg!? Space-tasten er mellomromstasten - den store, lange midt foran på tastaturet. Space = mellomrom.

Skrevet

Ikke bruk mellomromstasten til innrykk. Det er like "feil" som ikke å bruke de definerte overskriftene (h1, h2 etc.). Hvis innrykket blir for stort med tab-tasten (noe det strengt tatt ikke i utgangspunktet i word), så kan du stille dette mindre.

"............................................."

Gjest innrykk i tekst
Skrevet

Ikke bruk mellomromstasten til innrykk. Det er like "feil" som ikke å bruke de definerte overskriftene (h1, h2 etc.). Hvis innrykket blir for stort med tab-tasten (noe det strengt tatt ikke i utgangspunktet i word), så kan du stille dette mindre.

"............................................."

takk, fant ut at det var det jeg måtte gjøre

Gjest innrykk i tekst
Skrevet

Gi deg!? Space-tasten er mellomromstasten - den store, lange midt foran på tastaturet. Space = mellomrom.

er visst rimelig stressa skjønner jeg når jeg ikke vet hva som er space-tasten lengre:)

Gjest sirikat
Skrevet

Hvis du skriver på Word, så bruk tab-tasten. Det er standard i alle fag jeg vet om.

Gjest innrykk i tekst
Skrevet

Hvis du skriver på Word, så bruk tab-tasten. Det er standard i alle fag jeg vet om.

Det sto i retningslinjene at man ikke skulle bruke tab-tasten (vet ikke hvorfor).

men har løst det med å justere taben så den bare går inn med 0,5 cm og ikke 1,5 som var litt mye

tror ikke man kan gjøre det på noen annen måte.. å bruke space blir jo veldig tungvint da..

Gjest sirikat
Skrevet

Det sto i retningslinjene at man ikke skulle bruke tab-tasten (vet ikke hvorfor).

men har løst det med å justere taben så den bare går inn med 0,5 cm og ikke 1,5 som var litt mye

tror ikke man kan gjøre det på noen annen måte.. å bruke space blir jo veldig tungvint da..

Okey.. Kan jeg spørre hvilket fag dette er? Interessante retningslinjer.

Gjest innrykk i tekst
Skrevet

Okey.. Kan jeg spørre hvilket fag dette er? Interessante retningslinjer.

jeg følger retningslinjene, en slags DUO-mal for masterstudenter i pedagogikk,UIO

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...