Gjest innrykk i tekst Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 skriver oppgave nå og skal ha innrykk. jeg har brukt tab-tasten men da blir innrykket for langt inn synes jeg Det står ingenting om hvor stor innrykk man skal ha men jeg vil gjerne ha et mindre inrykk. hvordan gjør jeg det? 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Space-tasten antall ønsket ganger? Verre er det ikke... 0 Siter
Gjest innrykk i tekst Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Space-tasten antall ønsket ganger? Verre er det ikke... hvor ligger space-tasten? er litt grønn på dette sjø 0 Siter
Gjest innrykk i tekst Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Space-tasten antall ønsket ganger? Verre er det ikke... men finnes det ikke noen enklere måte å gjøre det på en å måtte trykke den tre ganger inn for hvert avsnitt? 0 Siter
Gyda Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Space-tasten antall ønsket ganger? Verre er det ikke... Jeg ville ikke brukt space-tasten (mellomromtasten), da kan ting forrykkes om det blir endring i formateringen e.l. Du kan bare gå på "Vis" - "Linjal" (dersom du ikke allerede har linjalen synlig øverst (over dokumentet), og der ser du merket for tabulator. Det kan du ta tak i og dra litt til venstre til du får det der du vil ha det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 hvor ligger space-tasten? er litt grønn på dette sjø Gi deg!? Space-tasten er mellomromstasten - den store, lange midt foran på tastaturet. Space = mellomrom. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Ikke bruk mellomromstasten til innrykk. Det er like "feil" som ikke å bruke de definerte overskriftene (h1, h2 etc.). Hvis innrykket blir for stort med tab-tasten (noe det strengt tatt ikke i utgangspunktet i word), så kan du stille dette mindre. "............................................." 0 Siter
Gjest innrykk i tekst Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Ikke bruk mellomromstasten til innrykk. Det er like "feil" som ikke å bruke de definerte overskriftene (h1, h2 etc.). Hvis innrykket blir for stort med tab-tasten (noe det strengt tatt ikke i utgangspunktet i word), så kan du stille dette mindre. "............................................." takk, fant ut at det var det jeg måtte gjøre 0 Siter
Gjest innrykk i tekst Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Gi deg!? Space-tasten er mellomromstasten - den store, lange midt foran på tastaturet. Space = mellomrom. er visst rimelig stressa skjønner jeg når jeg ikke vet hva som er space-tasten lengre:) 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Hvis du skriver på Word, så bruk tab-tasten. Det er standard i alle fag jeg vet om. 0 Siter
Gjest innrykk i tekst Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Hvis du skriver på Word, så bruk tab-tasten. Det er standard i alle fag jeg vet om. Det sto i retningslinjene at man ikke skulle bruke tab-tasten (vet ikke hvorfor). men har løst det med å justere taben så den bare går inn med 0,5 cm og ikke 1,5 som var litt mye tror ikke man kan gjøre det på noen annen måte.. å bruke space blir jo veldig tungvint da.. 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Det sto i retningslinjene at man ikke skulle bruke tab-tasten (vet ikke hvorfor). men har løst det med å justere taben så den bare går inn med 0,5 cm og ikke 1,5 som var litt mye tror ikke man kan gjøre det på noen annen måte.. å bruke space blir jo veldig tungvint da.. Okey.. Kan jeg spørre hvilket fag dette er? Interessante retningslinjer. 0 Siter
Gjest innrykk i tekst Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Okey.. Kan jeg spørre hvilket fag dette er? Interessante retningslinjer. jeg følger retningslinjene, en slags DUO-mal for masterstudenter i pedagogikk,UIO 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.