Gå til innhold

FU: Hvilken type melk drikker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi drikker helst ekstra-lett. Mye pga det ekstra D-vitaminet, men også pga melkefett som vi ikke synes er nødvendig.

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, det er vist veldig skadelig å drikke H-melk (3,7) over lengre tid. Melkefettet er ganske skadelig for kroppen. Jeg må innrømme at jeg foretrekker H-melk pga smaken. Det er lite eller ingen smak i D-melken. (Ekstra lett). Lettmelk kan til nøds gå!

Skrevet

Jeg drikker veldig sjelden melk (trigger et eksem jeg har), men jeg synes skummet melk er best. Drikker av og til lettmelk da kjæresten min pleier å ha det.

fei1365380229
Skrevet

Jeg drikker ikke melk og har ikke gjort det siden jeg var under 1 år og fikk melkeallergi. Har ikke så mye av det nå lenger tror jeg, men har litt laktoseintoleranse.

Gjest Timari
Skrevet

tåler ikke vanlig melk, så jeg drikker rismelk med vaniljesmak, tilsatt kalsium:)

til kaffe bruker jeg soyamelk. Til sauser bruker jeg havremelk

Annonse

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg drikker ikke melk, tåler det ikke.

Men sambo og guttungen drikker lett-melk.

Hvorfor har jeg aldri tenkt over, er det vi alltid har kjøpt.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg drikker biola eller ekstra lett melk.

Skrevet

Drikker sjeldent melk for tiden. Men har alltid holdt meg til lettmelka

Skrevet

Drikker ikke melk, liker det ikke særlig godt.

Unga er ikke overbegeistra for det heller, men drikker lettmelk en sjelden gang. Snorkfrøken drikker lettmelk noen ganger i barnehagen, men foretrekker vann.

Skrevet

Drikker ikke melk. Melk er for kalver.

".........................................."

Skrevet

Den fra ku-puppene. Men fint lite og via omveier, rett skal være rett.

Annonse

Skrevet

Bare H-melk, klarer ikke melk det smaker vann av! På jobb har dem bare lettmelk-så da må jeg tilsette litt fløte :)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har H-melk i kaffen, og det er vel omtrent det. Jeg kjøper lettmelk innimellom, om jeg har lyst på havregrøt eller cornflakes.

Men jeg drikker ikke melk i den forstand.

Mrs. Wallace
Skrevet

Her i huset er det bare mannen som drikker litt melk, og han drikker vanlig lettmelk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...