tutsie Skrevet 6. mars 2001 Del Skrevet 6. mars 2001 Jeg er ei jente åpå vel 18 år som var hos gynekolog første gang i september for å sjekke ut hvorfor menstruasjonen min ikke ble regelmessig. Jeg hadde da hatt mensen siden jeg var 14 1/2, jeg fikk første gang p-piller da jeg var 16 av legen min for å regulere dette ( trionetta) og jeg sluttet på disse da jeg var 17 for å se om menstruasjonen var regelmessig da. Det var den ikke og jeg bestillte time hos GU og hun tok en del blodprøver av meg. Hun spurte om jeg hadde merket noe økt hårvekst, det hadde jeg ikke gjort noe særlig, jeg hadde fått mørkere hår på armene og litt rundt brystvortene men ikke noe sjenerende i noen grad. Ikke var jeg overvektig heller (169 høy og 60 kg) kviser var heller ikke noe problem for meg. Blodprøvene viste PCO og jeg ble litt overrasket over at jeg hadde det, jeg ble satt på Diane og hadde jo lest at jenter som gikk på denne p-pillen opplevde å f¨å renere hud, større bryster og mindre hårvekst. Jeg har fått mye fler kviser en jeg noen gang har hatt, jeg har fått på haken og i panna, jeg har i tilegg fått betydelig økt hårvekst på armer, nedenfor navelen og på nedre del av ryggen og jeg ser at jeg begynner å få mørkere hår på hendene. Dette er skikkelig deprimerende, jeg trodde diane inneholdt østrogen? Jeg har begynnt på det 6 brettet nå, vil det gå seg til? eller hva skal jeg gjøre? Jeg nekter å sitte å se p¨å at jeg blir hårete, det er min store skrekk. jeg bleiker håret på armene og under navelen foreløpig men det øker jo i mengde... Jeg er kjempetilfreds med kroppen min og trives med utseende mitt, men akkuratt nå synes jeg ikke dette er så morsomt, kviser og hår er ikke noe en jente ønsker seg mer enn nødvendig av. Er det noen andre p-piller som kan hjelpe? Noen andre hormoner? Jeg ser jo at det øker og jeg ser at jeg har mørke små hår over hele kroppen da jeg står i skarpt lys...gruer meg til sommeren hvis dette forverres... Det er ikke innbilning at det øker, jeg ser det og jeg blir skikkelig deprimert av det. det er jo litt rart at Diane har en slik effekt? er det vanlig? eller tar det bare tid før den virker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21287-pco-%C3%B8kt-h%C3%A5rvekst-etter-5-mnd-p%C3%A5-diane/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest njepr Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 Eg har litt av det same problemet som deg. Men eg vil gi deg eit godt rå mot kvisene. Vist du går på apoteket og kjøper Basiron 5% og smører tynt la på deg morgon og kveld forsvinner problemet med kvisene. Eg vil tru det berre er forbigåande problem. Det går sikkert ei tid for å vende seg til dei nye tablettane. lukke til vidare 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21287-pco-%C3%B8kt-h%C3%A5rvekst-etter-5-mnd-p%C3%A5-diane/#findComment-91803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 Du bruker ikke Diane som prevensjon? Da kan du slutte og se hvordan det går. Du bør få sjekket dine hormoner igjen etter noen uker etter p-pille, spesielt de mannlige hormoner. Diane øker ikke hårvekst, tvert om. Jeg synes du skal få henvisning til gynekolog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21287-pco-%C3%B8kt-h%C3%A5rvekst-etter-5-mnd-p%C3%A5-diane/#findComment-92074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.