Gå til innhold

hvem er økonomisk ansvarlig hvis dette hadde skjedd?

Anbefalte innlegg

Gjest moldegata17
Skrevet

jeg satt på en kafe like der jeg bor her om dagen. Hadde med laptop og skulle jobbe med en oppgave

en familie kom inn etter meg med to bråkete gutter som kjedet seg. Hun bak kassa fant derfor fram et biljardspill som guttene som var ca 8-10 år kunne leke med

de spillet satte de på et bord to meter unna meg.

spillet gikk ganske voldsomt for seg og kula føk i alle retninger og guttene fikk gang på gang beskjed om å roe seg

Så traff kula kaffekoppen min så den veltet. Jeg hadde heldigvis ikke noe i den.

Men hvis jeg hadde hatt en full kaffekopp og den hadde veltet så jeg hadde fått kaffe i tastaturet, hvem sitt ansvar hadde det da vært å betale for rens av tastatur?

Hadde det vært mitt eget ansvar, da jeg hadde med en laptop med på kafeen? Dette er en kafe primært for studenter og da er det vanlig at de har med laptop

Kunne dette gått på kafeens regning, i og med at deres spill førte til at noen sølte kaffe på tastaturet?

eller hadde det vært guttene (eventuel foreldrenes ansvar å dekke utgifter til rens/reparasjon av pc?

bare lurer...

Gjest Den h ånd
Skrevet

Familien/foreldrene til barna er ansvarlig.

Biljardspill på kafe der kulene gjentatte ganger treffer andre gjester er ikke normaladferd. Det er terror.

Skrevet

Kafeen har sikkert en ansvarsforsikring. Foreldrene har også plikt til å erstatte inntil kr 5000 pr tilfelle av skadeverk eller uhell.

At du har med deg noe verdifullt som ble ødelagt er ikke din feil.

Skrevet

Familien/foreldrene til barna er ansvarlig.

Biljardspill på kafe der kulene gjentatte ganger treffer andre gjester er ikke normaladferd. Det er terror.

Er nok ikke så enkelt , da guttene ikke gjorde det med vilje , de brukte ett biljard-bord som var der ... Da er de faktisk ikke erstaningspliktige .

Du som voksen , kunne kanskje muligens ha tenkt så langt at en kule kommer fykende , det gjør jeg i nærheten av ett biljardbord ..

Hvis du drar mye på lap-topen din , få den forsikret den mot uhell , det er utrolig hvor mye rart som kan skje uten at noen har skyld i det .Studenter har o også barn som kan dukke opp på en kafe . en voksen kan og sende en kule over kanten . Spiller til tider endel biljard , og slikt skjer .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...