Gå til innhold

"Åpne" mellom etasjer

Gjest Aldri ferdig med oppussing

Anbefalte innlegg

Gjest Aldri ferdig med oppussing
Skrevet

Vi har nylig tatt over kjelleren i huset vårt, tidligere har noen bodd der. Nå tenker vi å åpne opp mellom etasjene med å sette på en kjellertrapp ned fra stua (stue i etasjen under også), sånn at kjellerstua blir lettere tilgjengelig.

Hvor mye må vi regne med å betale for å få gjort dette? Innbiller meg at det er dritdyrt med ferdigbygget trapp, har jeg rett?

Håper virkelig at det er overkommelig å få gjort dette, ellers er jeg stygt redd for at kjellerstua kun blir lagringsplass for all verdens rot!

Skrevet

Vi gjorde det der jeg bodde før, syns jeg husker at prisene på selve trappen var fra ca 10.000,- og oppover, men det er jo endel arbeid utenom også, så helt billig blir det nok ikke, kommer vel an på hvor mye dere kan gjøre selv, og hvilken trapp dere velger.

Skrevet

Vi gjorde det for 5 år siden, men gjorde myyyye selv - han er innmari hendig eksen min, det skal han ha! Hva trappa kostet er jeg ikke sikker på, den ble spesialtilpasset akkurat vårt hus (furu-trapp, enkel med rekkverk), men det var ikke så mange tusingene. Men det er en god del jobb å lage hullet da, måle opp, sage og passe på at man ikke lager hull et sted det ikke bør være hull i forhold til bæreevne på taket f.eks....

Poden var ca. 22 mnd da vi holdt på med dette og det var et morsomt syn der han lå på golvet og kikket ned gjennom et av de små hullene (ca. 5 cm i diameter) som pappan hadde lagd for å sage etter, og kikket på pappan sin. :o)

Skrevet

Vår trapp var i furu (tror jeg, en eller annen lys tresort i alle fall), ca. 15 trinn med sving, uten repos og med rekkverk. Har hørt med eksen nå og den kostet 15.000,- for 5 1/2 år siden. Men da kommer jo arbeidet med å lage hull i golvet og alt det i tillegg, prisen var for trappa og montering (tror monteringen var inkludert).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...